Strona 21 z 32 [ Posty: 634 ] Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2332 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2007, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2007, 16:52
Posty: 6
Lokalizacja: Radom

Witam!
Pytanie do osób z doświadczeniem i dużą wiedzą w branży drogowego transportu: jaki typ obsad ciężarówek dominuje w firmach transportowych na długich trasach? pojedynczy kierowca, który musi odpoczywać? czy dwóch jadących na zmianę? co się bardziej opłaca firmie i jak to wygląda "od kuchni"?

_________________
branża trochę inna ale pasja ta sama
HEAVY WEIGHT VEHICLES


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2007, 12:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolego raczej dominuje obsada pojedyncza, w firmie w której kiedyś pracowałem zdażało się jechać w podwójnej w sytuacji gdy rozładunek był awizowany na czas, przy którym w pojedynczej nie da sie tego wykonać. Jeśłi chodzi o opłacalność, to muszą się chyba wypowiedzieć ludzie, którzy zajmują się spedycją, lub zarządzaniem w firmie transportowej.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Ja pracuje w Wincanton Trans Europen. Dokladnie w magazynie centralnym BSH (magazyn bosza i simensa). Przyjezdzaja do nas kierowcy z calej europy z towarem i malo sie widzi podwojnych obsad. A awizacja jest ustawiana tak mniej wiecej plus minus kilka godzin jak sie troche spozni to nic sie nie stanie. Jesli MegaTransas z turcji przysyla pojedyncze obsady to wniosek z tego, ze chyba sie lepiej oplaca w pojedynke.
A ciekawi mnie jak jest gdzie indziej z ta awizacja, czy jesli sie spoznisz to musisz czekac na nastepny wolny termin czy wracasz na pusto jak to jest?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Tytuł:
Post Wysłano: 10 sty 2007, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Masz rację, poza tym mało który kierowca lubi jeździć w podwójnej obsadzie. W większośći firm, w których bywałem nie ma większego kłopotu z lekko przeciągniętą awizacją, chyba że ładunek jest bardzo priorytetowy. Kiedyś z Zabrza wiozłem rury do co na jakąś budowę we Włoszech. Awizacja była. Miałem 2 adresy, jeszcze w Austrii pytałem swojego spedytora na którym mam jechać ( to było Brescie) powiedział mi na któy jechać. Okazało się, że oczywiście nie ten. Byłem na godzinę 11 pod adresem. Zadyma była nie samowita bo stałem do 17, a makarony mieli rozkopaną i zamkniętą ulicę i czekali na te rury. Także róznie bywa, zależy od sytuacji.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 sty 2007, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Masz racje, zreszta waizacje sa beznadzjene z jednego porstego powodu. Jadac z ladunkiem do niemiec/italii nie da sie zaplanowac tak przejazdu zeby dojechac na czas. W niemczech stau moze nas spotkac w kazdym miejscu, i czesto stoi sie po 1-2h. Tak samo sprawa ma sie z Italia, szczegolnie z rejonem Venezii (i autoistrady przechodzacej przez Venezie). Na odleglosci 20km mozna stac przez 3-4h nawet. I wtedy taka awizacja juz nie ma znaczenia.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2007, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

A poza tym ci ktorzy zezwalaja na podjazd pod rampe czuja sie jak bogowie wystarczy ze ma zly chumor albo cos mu odpyskujesz to juz nie wazne ze masz awizacje. Garujesz na parkingu przed celem. Pamietam ze u nas jednego kierowce przetrzymali chyba 36 godzin. Bylo goraco.
A powiedzcie mi jak to jest z paletami na pace oczywiscie pustymi. U mnie na magazynie trzeba je zdejmowac przed brama wjazdowa. Nie ma czegos takiego, ze wpisza ci na pozwoleniu wjazdu ze masz cos na pace wjechac musisz pusty. Jeden mial do zabrania zaledwie kilka pralek a musial zdjasc z paki siedemdziesiat kilka pustych palet, sam! jak to jest gdzie indziej.

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Tytuł:
Post Wysłano: 19 sty 2007, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

Dzisiaj postawilem wazny krok ;), zdalem na C za 1 razem. Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sty 2007, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2007, 21:18
Posty: 3
Lokalizacja: WAR-MAZ

kolego wyrób koniecznie sobie jak najszybciej przewóz rzeczy bo teraz to kosztuje 700 a bedzie 4000 i 280 godz wykładowych!!
:D

[ Dodano: Sob, 20.01.2007, 17:55 ]
nie wiem czy adr sie zmienia ale kurs na przewóz to bedzie wariactwo!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sty 2007, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cytuj:
kolego wyrób koniecznie sobie jak najszybciej przewóz rzeczy bo teraz to kosztuje 700 a bedzie 4000 i 280 godz wykładowych!!
:D

[ Dodano: Sob, 20.01.2007, 17:55 ]
nie wiem czy adr sie zmienia ale kurs na przewóz to bedzie wariactwo!!!
kwalifikacja wstępna obowiązuje kierowców którzy C otrzymają po 10 września 2009 a Marcin87 jak widzimy zdał na C wcześniej. Z tego taki wniosek, że Marcina87 owa kwalifikacja niw obowiązuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sty 2007, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2007, 2:01
Posty: 63
Lokalizacja: Skierniewice

Cytuj:

kwalifikacja wstępna obowiązuje kierowców którzy C otrzymają po 10 września 2009 a Marcin87 jak widzimy zdał na C wcześniej. Z tego taki wniosek, że Marcina87 owa kwalifikacja niw obowiązuje.
Dokładnie ci co teraz robią to będą tylko robić do szkolenie w wymiarze 35 godzin ale to koło 2012-2014 roku bo zaczyna się od tych co robili najwcześniej i tak po kolei bo inaczej nie byli by wstanie przerobić tylu kierowców.

_________________
Kierowca-Konwojent
latam autami marki IVECO o DMC 3,5-7,5T


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sty 2007, 11:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cytuj:
Cytuj:

kwalifikacja wstępna obowiązuje kierowców którzy C otrzymają po 10 września 2009 a Marcin87 jak widzimy zdał na C wcześniej. Z tego taki wniosek, że Marcina87 owa kwalifikacja niw obowiązuje.
Dokładnie ci co teraz robią to będą tylko robić do szkolenie w wymiarze 35 godzin ale to koło 2012-2014 roku bo zaczyna się od tych co robili najwcześniej i tak po kolei bo inaczej nie byli by wstanie przerobić tylu kierowców.
Masz rację, miej więcej tak w czasie będą rozłożone owe szkolenia:
Cytuj:
Kierowca dokonujący transportu drogowego jest obowiązany do odbycia pierwszego szkolenia i uzyskać wymagany wpis do prawa jazdy w terminie do dnia:

10-09-2009r.
dla praw jazdy kat. D wydanych przed 31-12-1980r.

10-09-2010r.
dla praw jazdy kat. C wydanych przed 31-12-1980r.
dla praw jazdy kat. D wydanych od 1-01-1981 do 31-12-1990r.

10-09-2011r.
dla praw jazdy kat. C wydanych od 1-01-1981 do dnia 31-12-1995r.
dla praw jazdy kat. D wydanych od 1-01-1991 do dnia 31-12-2000r.

10-09-2012r.
dla praw jazdy kat. C wydanych od 1-01-1996 do dnia 31-12-2000r.
dla praw jazdy kat. D wydanych od 1-01-2001 do dnia 31-12-2005r.

10-09-2013r.
dla praw jazdy kat. C wydanych od 1-01-2001 do dnia 31-12-2005r.
dla praw jazdy kat. D wydanych od 1-01-2005 do dnia 10-09-2008r.

10-09-2014r.
dla praw jazdy kat. C wydanych od 1-01-2006 do dnia 10-09-2009r.

Więcej dowiecie się w dzienniku ustaw Dz.U. 2006 nr 235 poz.1701
Pozdrawiam Was wszystkich i śpieszcie się z robieniem prawka.
>>Tutaj jest link do tej ustawy<< o datach tych szkoleń napisane jest na dole strony.


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sty 2007, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

w kodeksie drogowym na rok 2007 znalazlem informacje:
"1.Prawo jazdy otrzymuje osoba jeżeli:
1)osiagnela wymagany dla danej kategorii wiek;
2)uzyskała orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazan zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku wskazan psychologicznych do kierowania pojazdem o ile ono jest wymagane;
3)odbyla wymagane dla danej kategorii szkolenie;
4)zdała z wynikiem pozytywnym egzamin panstwowy wymagany dla danej kategorii
5)przebywa na terytorium RP przez co najmniej 185dni w kazdym roku kalendarzowym ze wzgledu na swoje wiezi osobiste lub zawodowe albo przedstwai zaswiadczenie,ze studiuje od co najmniej 6 miesiecy.
2.Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:
1)16 lat-kat. A1,B1,T
2)uchylony;
3)18lat-kat.A,B,B+E,C,C+E,C1,C1+E
4)21 lat-kat D,D+E,D1,D1+E, z zastrzeżeniem ust.4.
3.Osoba, ktora nie ukonczyla 18 lat moze uzyskac prawo jazdy kategorii A1,B1,T za pisemna zgoda rodzicow lub opiekunow.
4. Wymagany wiek do uzyskania prawa jazdy kat. D lub D1 przez zołnierza zasadniczej sluzby wojskowej posiadajacego prawo jazdy kat.b wynosi 19lat
5Dodatkowym warunkiem uzyskania prawa jazd:
1)kat C,C1,D,D1-jest spelnienie wymagan o ktorych mowa w ust.1 pkt.3 i 4 okreslonych dla praw jazdy kat. B
2)dla kat B+E,C+E,C1+E,D+E,D1+E-jest spelnienie wymagan o ktorych mowa w ust.1 pkt 3 i 4 okreslonych odpowiednio dla praw jazdy kat B,C,C1,D,D1"

Moje pytanie jest nastepujace:
W listopadzie 2006 ukonczylem 19 lat. Z tego zapisu rozumiem, ze moge jezdzic majac kat. C solowka o dmc pow 3,5t i bez ograniczen jak to bylo w poprzednim roku dmc 7,5t(az do czasu ukonczenia 21r zycia). Czy wykonujac zawod kierowcy moge juz jezdzic np. 24t solowka?. Niestety na temat zawodowego kierownia pojazdem na kat. C za duzo nie znalazlem ;/
Prosze zorientowane osoby o odp. Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sty 2007, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Jezeli masz skonczone 19 lat i posiadasz juz C mozesz jezdzic ciezarowka do 7,5 DMC bez koniecznosci 21 lat, kursu na przewoz rzeczy i badan psychtechnicznych. Jezeli chcesz jezdzic powyzej 7,5 DMC musisz spelniac te wczesniej przeze mnie napisane kryteria wiec 24 DMC odpada.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sty 2007, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

tak czy inaczej chcac jezdzic zawodowo musze zrobic badania psychotechniczne i kurs na przewoz rzeczy i nawet dla auta o dmc 7,5t?


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sty 2007, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cytuj:
4. Wymagany wiek do uzyskania prawa jazdy kat. D lub D1 przez zołnierza zasadniczej sluzby wojskowej posiadajacego prawo jazdy kat.b wynosi 19lat
Tylko, że podczas ZSW nikomu kat. D robić nie dadzą :wink:
Cytuj:
tak czy inaczej chcac jezdzic zawodowo musze zrobic badania psychotechniczne i kurs na przewoz rzeczy i nawet dla auta o dmc 7,5t?
Tak, ale tylko na samochody o DMC>7,5t. Na samochody/zestawy o DMC<7,5 t kurs na przewóz rzeczy jak i badania nie są wymagane.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2007, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

Jednak lepiej zrobic to wszystko odrazu. Teraz 2 pytanie ktore mnie nurtuje a mianowicie czy istnieje mozliwosc zmniejszenia DMC auta np z 12t do 7,5t a np. po roku ponownie zwiekszyc z 7,5 do 12. Na zdrowy rozum wydaje sie, ze nie ale czy jednak...?


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sty 2007, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Slyszalem, że mozna kombinowac w taki sposob. odejmujesz albo dodajesz piora. tylko ze ja slyszalem ze robia tak przy mniejszych dostawczakach, jak z wiekszymi gabarytami to nie wiem.

Ja mam takie jedno pytanie jak to jest właśnie z tymi mniejszymi. Jesli masz bliźniaki z tyłu a Jestes do 3,5 tony to musisz miec juz na uprawnienia na C, czy wyznacznikiem jest DMC

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sty 2007, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Wydaje mi się, że wyznacznikiem jest to co masz napisane w dowodzie rejestracyjnym, a nie ilość kół na tylnej osi.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sty 2007, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cytuj:
Ja mam takie jedno pytanie jak to jest właśnie z tymi mniejszymi. Jesli masz bliźniaki z tyłu a Jestes do 3,5 tony to musisz miec juz na uprawnienia na C, czy wyznacznikiem jest DMC
Wyznacznikiem jest DMC,


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sty 2007, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 21:01
Posty: 10

tak jest . to co jest napisane w dowodzie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 21 z 32 [ Posty: 634 ] Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2332 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: