Cytuj:
No dobra wszystko pieknie ladnie, ale jak niedosiwadczony kierowca, ktory zostaje puszczony pierwszy raz w trase zestawem, skad moze przed wyjazdem dowiedziec sie wlasnie o wysokosciach wiaduktow o tonazu poszczeglnych mostow.
Jest prowadzona jakas mapa online w tej kwestii?
otóż kierowca może być niedoświadczony jednak to nie zwalnia go ze znajomości przepisów i powinien wiedzieć np. jaka jest wysokość wiaduktu nieoznaczonego.
cała trudność polega na tym, że my żyjemy w parodii państwa.
wysokości wiaduktów na znakach nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, a nośnością mostów jest jeszcze zabawniej.
w Polsce wiadukty oznaczone 3,5m sa często wyższe niż 4m (ale proszę tego nie stosować do każdego wiaduktu), natomiast wszystkie mosty we Wrocławiu mają najwyżej 30T gdzie do ruchu dopuszcza się pojazdy 40T.
skutkuje to uszkodzeniami pojazdów pod wiaduktami przez Polskich kierowców w innych krajach gdzie jeżeli wiadukt jest oznaczony 3,8m to w rzeczywistości jest tam 3,85m. u nas na znaki 3,7m i powyżej nikt juz nie zwraca uwagi i pojazdy o wysokości 4m jadą w ciemno.
jeszcze zabawniej wygląda to z mostami gdzie do niedawna cały ruch tranzytowy z granicy w kierunku Warszawy we Wrocławiu przebiegał przez most grunwaldzki na którym był znak dopuszający do 20T.
powoduje to, że kierowcy z innych krajów, gdzie znaki drogowe nie stawiają dowcipnisie nie potrafią po Polsce się poruszać. szukaja objazdu wiaduktu 3,5m lub zatrzymuja się przed mostem bo sami mają 40T, a na moście sa 3 zestawy i 2 tramwaje.
bardziej sensownie jest to rozwiązane w Czechach, gdzie jeżeli jest znak przed mostem powiedzmy 18T, to pod nim jest tabliczka z napisem: "jedno vozidlo 42T".
są atlasy gdzie zaznaczone sa wysokości wiaduktów, jednak to są wartości ze znaków, a nie rzeczywiste, więc kierowca musi polegać głównie na swojej ocenie. może pytać się innych jednak jak tutaj słyszeliśmy, porady też mogą być niewłaściwe.