Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 mar 2007, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2006, 11:21
Posty: 85
Lokalizacja: Zamość/Sitaniec

Mam pytanie, mam na oku MANa 8*163 i w tej chwili jest na nim skrzynia burto-plandeka o długości 6. 20 m a ja bym to auto kupił jako sama rama i założył kontener chłodnię hakową do przewożenia półtusz tylko nie potrzebana mi aż o takiej długości tych 6. 20m i mam pytanie, czy da się jakoś skrócić ramę i w jaki sposób?


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

rama jako element konstrukcyjny na którym trzyma się zabudowa całego samochodu nie może być przerabiana w dowolny sposób.
do takich rzeczy i napraw są warsztsty, które mają na to papiery. samodziena ingerencja w ramę nie powinna przejść przez diagnostę rejestrującego pojazd, ale jak to w Polsce róznie to bywa.

rama pojazdu ciężarowego ma bardzo dużą liczbę otworów zdawałoby się niepotrzebnych.one są po to, aby nie wiercić w ramie osłabiając ją, nie spawać i rama jest badana wytrzymałościowo już z tymi otworami, więc jest bezpieczna.
i tak ma zostać.
na Dolnym Śląsku jest taka firma w Jelczu, która specjalizuje się w naprawach, prostowaniu i przeróbkach ram pojazdów ciężarowych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2006, 11:21
Posty: 85
Lokalizacja: Zamość/Sitaniec

Ale mi nie chodzi żeby dużo ją skracać, jeżeli była by możliwość to jakieś 30 cm...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2006, 12:31
Posty: 96
Lokalizacja: Ostróda

To najlepiej kup inna pake o takich wymiarach zeby nie byla ani za krotka ani za dluga to tego Mana

_________________
kepe


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli chesz skrucić ramę o 30 cm to nie powinno być z tym problemu jeśli są tam same podłurznice do których jest przykręcony zderzak

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2006, 11:21
Posty: 85
Lokalizacja: Zamość/Sitaniec

Cytuj:
Jeśli chesz skrucić ramę o 30 cm to nie powinno być z tym problemu jeśli są tam same podłurznice do których jest przykręcony zderzak
A jak by na to patrzyli ludzi np podczas przeglądu lub kontroli ITD ?

A jeżeli chodziło by o skrócenie ramy to minimum 30cm.
A ty MAN wiesz coś więcej na temat skracania ram ?


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powiem ci tak jeśli na odcinku którym chesz skrucic nie są przykręcono rzadne elementy zawieszenia. tylko sam łącznik podłurznicy pod warunkiem że nie chesz potem ciagać żadnej przyczepy to przesuwasz ten łącznik do przodu i odcinasz zbędny odcinek ramy jeśli będzie to fachowo zrobione to nawet nie będzie śladu po skracaniu ramy. Najlepiej jak byś wstawił jakieś zdjęcia tej ramy którą chesz skrać to by wiele wyjaśniło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

ITD to jest mały kłopot, bo jakis tam mandat lub zabiorą Ci dowód rejestracyjny, jeżeli jednak w wyniku wypadku ktoś dojdzie do tego, że ktoś bez uprawnienia manipulował przy ramie wtedy już jest wyrok.

skrócenie ramy to trzeba zdemontować przeczną belkę na końcu, któa jest albo mitowana, albo przykręcona, natomiast po skróceniu ramy trzeba to tak zrobic aby trafić na fabryczne otwory i od nowa zamontować belkę przprzeczną. nity musza być z takiego samego materiału jak były, a śruby ze stali podwyższonej twardości mim 10,9 z zastosowaniem samokontrującej nakrętki typu "lock king".

poprzeczna belka jest bardzo istotnym elementem zamykającym obwód ramy, który zapewnia sztywność tej konstrukcji, to nie jest jak by się wydawało jedynie rzecz do której przykręca się zderzak.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 18 mar 2007, 8:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
skrócenie ramy to trzeba zdemontować przeczną belkę na końcu, któa jest albo mitowana, albo przykręcona, natomiast po skróceniu ramy trzeba to tak zrobic aby trafić na fabryczne otwory i od nowa zamontować belkę przprzeczną. nity musza być z takiego samego materiału jak były, a śruby ze stali podwyższonej twardości mim 10,9 z zastosowaniem samokontrującej nakrętki typu "lock king".
Nity mogą być zastępione śrubami o tej samej wytrzymałości co nit. Przy tak długich ramach o durzym zwisie tylnym zdarza się że poprzeczka końcowa nie jest montowana na samym końcu ramy tylko jakieś 10-20 cm od konca ramy i jest ana elementem powtarzalnym w wiązaniu ramy jeśli nie było przewidziane do niej mocowanie sprzęgu. W tym przypadku rama jest łaczona poprzeczkami o profilu okrągłym wykonanym z rury. Jesli poprzeczka jest o profilu litery C to ją demontujesz i przykręcasz w drugim miejscu i odcinasz zbedną długość ramy która nie przenosi żadsnych obciąrzeń ani nie wpływa na całą konstrukcje ramy

[ Dodano: Nie, 18.03.2007, 7:07 ]
Cytuj:
poprzeczna belka jest bardzo istotnym elementem zamykającym obwód ramy, który zapewnia sztywność tej konstrukcji, to nie jest jak by się wydawało jedynie rzecz do której przykręca się zderzak.
Tak jest akurat w ciągniku siodłowym w którym praktycznie niema tylniego zwisu i do samego konca ramy są zamocowane elementy zawieszenia co skutkuje zamontowaniem masywnej tylnej poprzeczki która przenosi momenty skręcający ramę spowodowane pracą zawieszewnia. A przy ramie pod zabudowe końcowy odcinek ramy od tylnej osi powiecmy 1-1,5m słurzy tylko do zamocowania zabudowy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 18 mar 2007, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

1. nie namawiam nikogo do samodzielnogo ingerowania w zmiany w ramie, bo jest to wzbronione,
2. w ostatnim fragmencie pisałem o bardzo istotnej roli poprzecznej belki łaczącej podłużnice, napisałem to czego dowiedziałem się na wykładach ze statyki wytrzymałości i chyba jest to słuszne.
3. nity i śruby mają określoną twardość nie wytrzymałość, to dwa różne pojęcia. o ile łatwo jest dociec jakiej twardości jest śruba (bez cechowania 5,6) posiada bowiem cechowanie, natomiast nity nie posiadają, więc zastąpienie ich odpowiedniej twardości śrubami jest trudne.

nim podejmiesz jakiekolwiek działania zadzwoń: 071/ 358 58 58 (serwis Mercedesa), poproś stację diagnostyczną pana Edka, jest to najlepszy od 20 lat diagnosta na Dolnym Śląsku, bardzo życzliwy.
zapłacisz tylko za telefon.

[ Dodano: Nie, 18.03.2007, 19:42 ]
4. Zabrania się:

...Przypis red.: czyli ustawą z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 129, poz. 1444 i Nr 154, poz. 1798 oraz z 2002 r. Nr 216, poz. 1825), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2002 r. (odnośnik 1) oraz ustawa z dnia 23 listopada 2002 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz o zmianie ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 216, poz. 1825), która weszła w życie z dniem 17 stycznia 2003 r...

79) dokonywania zmian konstrukcyjnych, z wyjątkiem:

...pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2015, 20:15
Posty: 3

a ja mam pytanie odnośnie ramy bdf czy są takie o dł 6,2m wiem że rzadko bo rzadko ale kontenery sie trafiają o tej dł w bdf ale czy ramy są orginalne o tej dł czy poprostu długą (o standardowych długościach) trzeba jakoś skrócić???


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 26 mar 2016, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
3. nity i śruby mają określoną twardość nie wytrzymałość, to dwa różne pojęcia. o ile łatwo jest dociec jakiej twardości jest śruba (bez cechowania 5,6) posiada bowiem cechowanie, natomiast nity nie posiadają, więc zastąpienie ich odpowiedniej twardości śrubami jest trudne.
Z nitem nie ma problemu w sensie jego twardości bo dasz 8.8 czy 10.9 nawet i będzie to samo, a może i mocniej ... Ale ... w połączeniach nitowanych chodzi o co innego - podczas zaklepywania go wypełnia w 100% wywiercony otwór i nie ma żadnego luzu więc trudniej by uległ ścięciu - po to się nituje pewne połączenia. Nie mniej w takiej ramie śruba da radę - wystarczy się cofnąć do lat 90tych jak był bum na dokładanie mostów do zwykłych 6x2 czy nawet z 4x2 się robiło 6x4 i inne wynalazki - te sprzęty do dziś jeżdżą ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 mar 2016, 11:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
a ja mam pytanie odnośnie ramy bdf czy są takie o dł 6,2m wiem że rzadko bo rzadko ale kontenery sie trafiają o tej dł w bdf ale czy ramy są orginalne o tej dł czy poprostu długą (o standardowych długościach) trzeba jakoś skrócić???
Rama BDF ma standardowy rozstaw mocowań zabudowy/kontenera czyli 20 stóp a czy kontener/zabudowa będzie dłuższa od tych 20 stóp niema znaczenia bo w zabudowie będzie odpowiedni rozstaw otworów na mocowania w podwoziu BDF
Rama BDF jest przystosowana do wożenia morskich kontenerów 20 stopowych i zabudów typu BDF które są dłuższe od kontenerów morskich

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 mar 2016, 7:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Na standartowy rozstaw mocowań bdf możesz założyć bez żadnego problemu zabudowę o długości 7,60 7,80.Spotkałem jednak ramy z dodatkowym tylnym mocowaniem przesuniętym do przodu auta, prawdopodobnie przygotowane do zapinania mniejszych kontenerów/zabudów.

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 04 lis 2018, 14:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Można śmiało obciąć (tylko bardzo dokladnie) szlifirka kątowa i zakończyć ramę poprzeczką jeśli noty lub wkręty nie pasują to przyspawać spawarką elektrodową lub automatem . Po zakończeniu prac wszystko starannie przeszlifowac i tak zakończona rama jest the best

_________________
Transport się nie opłaca


Post Wysłano: 04 lis 2018, 16:40

Jak czytam co niektóre posty to odnoszę wrażenie że Polacy to coraz mniej zaradny naród nic nie wolno, potrzebne są super certyfikaty itp. jednym słowem śmieszy mnie to. A co do ramy to nawet MAN podaje dokładne wytyczne co do przebudowy ramy, montażu zabudowy itp. więc temat do zrobienia na poziomie fabrycznym.


Post Wysłano: 04 lis 2018, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Czemu odkopaliście temat sprzed 2 lat?

Ramę się skracać da, nawet osie można przesuwać, mam, Scania i pewnie reszta producentów mają instrukcje jak to powinno być zrobione.
Natomiast poprzeczek się absolutnie nie spawa, tylko skręca, nituje. Rama pracuje, jak zostanie usztywniona przez spawanie, to gdzieś puści.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: