Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 mar 2007, 14:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 14:36
Posty: 8

Mam dafa 55 230KM,rok 1999,przejechane ok.600 000, a a teraz o co chodzi, dymi na czarno,jak sie doda gazu, i to tak dosc mocno-wiec troche jest wstyd jak ruszam z pod swiateł, acha dymi tylko na WYZSZEJ skrzyni,i tylko jak dodaje sie gazu,pózniej juz nie, i tylko jak sie wrzuci następny bieg,jak już jest na jednym biegu,to nic się niedzieje (wogóle nie dymi) mozna zwiększyć prędkość,.......BYŁ z tego powodu w serwisie -wymienili turbinę- i dalej to samo.Pomóżcie ,co to może być ,lub co powinni jeszcze sprawdzić w serwisie,.

szkoda mi tego samochodu,bo naprawde jestem z niego bardzo zadowolony,acha jeszcze cos, sądze że jest troche słaby,chula w okolicach krakowa jako solówka,ale czasami z przyczepą(i wtedy niema czym jechać-nie jest przeładowywany)
proszę o poważne odpowiedzi,a nie takie że się nieznam itd. i powinienem oddac do serwisu,zeby powymieniali wszystko-jak wiadomo kazdy liczy pieniądze;)
mail:pawelcus@interia.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

Proponuje zajrzec do końcówek wtryskiwaczy i pompy ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Pompa być może podaje za dużo paliwa lub uszkodzone wtryski :wink: Ale nie jestem mechanikiem :x


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2006, 20:46
Posty: 57

U nas w Iveco siadły wtryski i dymił jak lokomotywa :lol: po wymianie wtrysków problem znikł 8) wiec radze zajrzeć do tych wtrysków :wink:

_________________
RENAULT MAGNUM :D
....::::::::....
_____________________

"Grunt To Szybkie Ciężarówki, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi" :D


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 10:45
Posty: 38
Lokalizacja: Sląsk

Ja bym się skusił najpierw od sprawdzenia czy wtryski ci nie leją.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

nie wiem co to za silnik, ale jezeli posiada on cos takiego jak czujnik cisnienia doladowania to moze byc takze on przyczyna.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 14:36
Posty: 8

Dzięki chłopaki:) za info. własnie sie dowiedziałem ,że szef wczesniej oprócz turbiny też wymienił własnie wtryski,więc chyba to jest pompa paliwa, a przypomniałem sobie że jak go kupowaliśmy ,to był słaby(bo niby woził lekkie ładunki-styropian i właściciel zmniejszył mu dawke paliwa-dla oszczednosci) ,a my poprosilismy zeby zwiekszył , chyba musiał coś przestawić w pompie;) juz w przysłym tyg.zabieramy sie za naprawe Dafci-tzn.ktoś kto sie zna;)

Dzięki serdeczne:)
ps.powiedzcie mi jeszcze ile taki silnik moze jeszcze zrobic kilometrów?


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
ps.powiedzcie mi jeszcze ile taki silnik moze jeszcze zrobic kilometrów?

Dwa razy tyle ile ma, lekką ręką, o ile będzie należycie eksploatowany ;)

Co do zmniejszania dawki paliwa, to nie wiem czy to dobry pomysł :? O ile wartośc była ustawiona na nominalnej to obniżenie jej negatywnie wpływała na silnik, ponieważ mieszanka nie była właściwie bogata. Jeżeli teraz "podkręcono" pompę to można byc pewnym, że nie jest właściwie ustawiona i nie podaje właściwej dawki paliwa. Wiec lepiej odwiedzic serwis ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6316
Lokalizacja: Wrocław

dymienie może mieć dwa powody:
1 niespalone paliwo - dym czarny,
2 olej silnikowy - dym niebieski.

nie ma znaczenia jaka dawka jest podawana do komory cylindrowej, jeżeli jest spalona nie daje czarnego dymu. nawet mała dawka niespalona częściowo daje dym zabarwiony na czarno.

nie spalenie podawanej dawki paliwa może mieć kilka przyczyn:
a zła forma wtryskiwanego paliwa, jeżeli nie jest w postaci mgiełki a w postaci dużych kropel nie zostanie spalone.
b złe ciśnienie ustawione na wtryskiwaczach.
c nie właściwy moment wtrysku, jeżeli jest za wczesny to część paliwa nie zostanie spalona z powodu za niskiego ciśnienia (tłok będzie jeszcze nisko), za późno - część paliwa wprost z wtrysku pódzie w kolektor wydechowy.
d za niskie ciśnienie sprężania, co nie pozwala na spalenie całej dawki.

i jeszcze kilka pomniejszych powodów.

w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić wtryskiwacze na specjalnym przyrządzie na którym zbada się ciśnienie wtrysku oraz formę strugi wtryskiwanego paliwa.
na pompie sprawdzamy kąt wyprzedzenia wtrysku,
na wtrysku pierwszego cylindra jest takie urządzenie, które steruje kątem wyprzedzenia wtrysku przy większych obrotach i trzeba je sprawdzić, czy jest podłączone, czasem spadną kabelki.
tutaj wielkość dawki nie ma znaczenia na dymienie, ma wpłw na moc oraz zużycie.
powinno się jeszcze zmierzyć ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach, ale koniecznie na zimnym silniku. i to w zasadzie tyle co możemy zrobić.
jeszcze jest jedna możliwość, że urządzenie elektroniczne zmieniające kąt wyprzedzenia wtrysku mimo sprawnego czujnika na I wtrysku działa wadliwie, ale stwierdzić to można tylko w fabrycznym serwisie.


Ostatnio zmieniony 31 mar 2007, 9:26 przez Cyryl, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

albo gdzies uszczelniacz poszedl na wtrysku i jak zalapie oleju to go spala i sie dymy tak mi sie wydaje

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6316
Lokalizacja: Wrocław

coś się na mieszało, więc jak ktoś by mógł skasować ten post byłbym wdzięczny.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Nic dodac,nic ująć Cyrylu;-)

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Tytuł:
Post Wysłano: 13 kwie 2007, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 14:36
Posty: 8

WITAM :)
byliśmy w serwisie z DAFem ,i nie chce nic mówić ,ale nic nie naprawili , czy możecie mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z okolic Sląska ,Małopolski, lub jeżeli zajmujecie się tym zawodowo to z chęcią zapłace wam za naprawę(i dojazd ), tylko pod warunkiem że auto będzie sprawne ,
mieszkam w okolicach Krakowa
moj nr.gg 6566668
nr .tel. 609469764
Paweł :?


Tytuł:
Post Wysłano: 13 kwie 2007, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6316
Lokalizacja: Wrocław

najlepszy we Wrocławiu jest Zawada z ulicy Bierutowskiej. ponieważ nie wiem z jakich rejonów jesteś przyjmuję, że jest to daleko, więc podaję do niego numer, może facet pomoże telefonicznie, bo jest uczynny.
telefon do niego to: 071 345 78 21.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: