dzisiaj dostałem link z małą prezentacją. Nie wiem ile z Was już to widziało, ale dla utrwalenia...
Zerknijcie na pasażera czerwonego auta, co się z nim dzieje.
_________________ ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !
Zderzak z tyłu naczepy jest tak samo ważny jak "zderzak" z boku naczepy (tzn. taka barierka po bokach naczepy przed jej kołami). Z tego co wiem to nawet z przodu (na ciągniku) tuż za zderzakiem są specjalne wzmocnienia i "bariery" by podczas czołowego zderzenia samochodu osobowego z ciężarowy,m samochód osobowy nie "wślizgiwał" sie pod ciągnik - na pewno te wszystkie "zabezpieczenia" znacznie zwiększają szanse na przeżycie os. w osobówce.
wiesz ja to wiem. dobrze, że nad takimi rzeczami ciągle pracują. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, takie crash-testy są bardzo potrzebne, bo nie jeden raz ratują ludzkie życie.
_________________ ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !
tytuł tematu jest jakby z forum dla piekarzy lub szewców.
aby pojazd został zarejestrowany musi spełniać określone warunki. wiekszość z nich lub te podstawowe ludzie którzy zetknęłi sie z transportem znają.
przypomnę również, że pojazdy użytkowe nie są rzeźbami - realizacjami artystycznych wizji i nie ma w nich rzeczy zbędnych. więc jezeli jest coś, to coś musi do czegoś służyć.
Temat dałem tak po prostu. Ja o tym wiem, zrobiłem to celowo, ja sie nad tym nie zastanawiam!
Chciałem podzielić się z innymi, bo ja do końca nie zdawałem sobie z tego sprawy, że aż tak to wygląda.
Może i faktycznie postawiłem niefortunnie tytuł tematu, jak cos to proszę moderatorów o zmianę, tyle.
Poza tym "wszystko w przyrodzie" ma jakies znaczenie
_________________ ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !
Znak "S" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 1995 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(94)4/Final/Anex1.
Dodatkowe wymagania techn. oraz wyposażenie niezbędne do uzyskania certyfikatu "S":
- Głębokość bieżnika co najmniej 2 mm na wszystkich oponach
- Odpowiedni tylny zderzak lub urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd dla samochodów ciężarowych i przyczep / naczep (nie dotyczy ciągników siodłowych
- Homologowane boczne osłony zabezpieczające przed dostaniem się pod pojazd dla samochodów ciężarowych i naczep / przyczep (nie dotyczy ciągników siodłowych)
- Światła awaryjne i homologowany trójkąt ostrzegawczy
- Tachograf zgodny z umową AETR
- Ogranicznik prędkości zgodny z Regulaminem 89 lub Dyrektywą 92/94
- Tylne tablice odblaskowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 16 ton i długości ponad 12 m
- Układ ABS
- Odpowiedni układ kierowniczy
- Spełnienie wymagań dotyczących "przydatności na drodze", w szczególności zadymienie spalin poniżej określonej wartości oraz wyposażenie pojazdu w odpowiedni układ hamulcowy
_________________ ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !
certyfikat "S" jest między innymi wymogiem koniecznym do przewozów na karnet CEMT.
karnet ten upoważniał przewoźników z poza UE do dokonywania przewozów wewnątrz unijnych pomiędzy krajami UE, oraz zastępował zezwolenie.
w tej chwili jesteśmy w UE, ale dawniej aby wjechać np. do Niemiec trzeba było mieć zezwolenie, czy to jednorazowe, czy to stałe. a można było jechać na karnecie CEMT.
przewoźnikom z poza UE można dokonywać transport w relacjach import - UE lub eksport - UE, natomiast na karnecie CEMT można było przewozić towary pomiędzy krajami wewnątrz UE.
do tego myśmy używali karnetu CEMT. jeżeli można go wykorzystywać do innych przewozów, dowiem sie i napiszę.
Zderzak z tyłu naczepy jest tak samo ważny jak "zderzak" z boku naczepy (tzn. taka barierka po bokach naczepy przed jej kołami). Z tego co wiem to nawet z przodu (na ciągniku) tuż za zderzakiem są specjalne wzmocnienia i "bariery" by podczas czołowego zderzenia samochodu osobowego z ciężarowy,m samochód osobowy nie "wślizgiwał" sie pod ciągnik - na pewno te wszystkie "zabezpieczenia" znacznie zwiększają szanse na przeżycie os. w osobówce.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 33 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę