Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 maja 2007, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Witam
Mam taki problem, a mianowicie czy ktos moze mi wyjaśnic ile moge naładowac tak aby bylo to zgodne z przepisami na naczepe przy zalozeniu, ze wartosci poszczegolne wynosza:
stalowa:
ładownosć - 28 300
masa calkowita - 35 500
masa wlasna - 7 200
nacisk na os - 8000

II wariant - aluminiowa
ładownośc - 29 300
masa calkowita - 35 500
masa wlasna - 6 200
nacis na os - 8000

pytam ponieważ mam wątpliwośc czy jedna wartosc nie wyklucz 2
Z gory dzieki za podpowiedzi, odpowiedzi

P.S.
ITS zakupi fotoradar. Info z radia dzis rano


Tytuł:
Post Wysłano: 15 maja 2007, 11:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Masa calkowita zestawu nie moze przekraczac 40 ton.
40000kg - masa ciagnika - masa naczepy = ladownosc


Tytuł:
Post Wysłano: 16 maja 2007, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 14:32
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce (TK)

Najczesciej nie chcą wypuszczac z kopalni jak masz powyzej 27t ale są tez takie ze ładujesz nawet 38t i jedziesz!!

_________________
Papierosy ,konserwy i jazda bezprzerwy.....


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2007, 12:46
Posty: 3
Lokalizacja: Świdnica

Mam pytanie do wtajemniczonych może nie o naczepę ale o wywrotkę na podwoziu 10X4

Obrazek

Jak odnoszą się do tego Polskie przepisy czy u nas można takie stosować rozwiązania na budowach drogach publicznych tak jak np w przypadku 8x4 ??


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

a kto Ci zabroni uzywac takich pojazdow, przeciez typowy ciągnik siadlowy ma 5 osi, a nawet 6 :) tylko DMC nie moze przekroczyc 40 ton 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 08 cze 2007, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2007, 12:46
Posty: 3
Lokalizacja: Świdnica

Dzięki za odp czyli mogę zamawiać 10X4 w saloniku :D


Tytuł:
Post Wysłano: 08 cze 2007, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Pojazd posiada naprawdę 50ton DMC ale w Polsce można zarejestrować na 40ton DMC(nie jestem pewien czy napewno jest tyle).Więc taci się na ładowności 10ton oczywiście w Polsce.A jaką markę kupujesz Industrial :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 09 cze 2007, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

W Warszawie jest firma która eksploatuje naczepy wywrotki głównie na potrzeby zaopatrzenia własnych betoniarni.Jest to prawdopodobnie największa firma z tej branży w Warszawie.Z kilku źródeł wiem ( paru znajomych tam jeździło ) że jeżdżą notorycznie przeładowane nawet do 40 ton ładunku! Jest to wynikiem takiego układu pomiędzy kierowcami a szefostwem : za każdą nadwyżkę przewiezionego ładunku kierowca ma dodatkową kasę pod warunkiem że całe ryzyko przejazdu bierze na własną dupę.Sprzęt się niszczy, ale to nic bo jest w leasingu. Po 3 latach wymienią na nowy.W tej firmie jest dużo wypadków. Nie będę podawał tu nazwy bo to jest poważne oskarżenie , ale powiem że zestawy to srebrne Many Tga i MB Axory z naczepami Meiller. Może przeczyta to jakaś odpowiednia osoba i zajmie się tą sprawą.

_________________
http://kubamich1-kubamich1truckmodelsfa ... gspot.com/


Tytuł:
Post Wysłano: 09 cze 2007, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2007, 19:39
Posty: 16

Na co zwracac szczególnie uwage jezdzac z naczepą wywrotką,oczywiscie mowa o przeładowaniach to podstawa w tym temacie


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2007, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Cytuj:
Nie będę podawał tu nazwy bo to jest poważne oskarżenie , ale powiem że zestawy to srebrne Many Tga i MB Axory z naczepami Meiller.
nawet domyślam sie kolego o jaką firmę chodzi. często widzę ich auta w okolicach ożarowa i na całej K79 w kierunku piaseczna. są to srebrne axory z cementonaczepami


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2007, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Kilka rekordów:
Scania 4 + wywrotka Schmitz masa całkowita 62,420t, masa ładunku 48,280t
Wywrotka Terberg (4 osie) masa całkowita 56,500t, masa ładunku 38,120t
Zestaw (nie podaje jaki bo jest zbyt charakterystyczny) masa całkowita
72,200t, masa ładunku 49,580t,
Czteroosiowa wywrotka masa całkowita 42,100t, masa ładunku ponad 26t
Sam bym nie uwierzył gdybym nie widział na własne oczy.
Polska rzeczywistość. :evil:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2007, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:06
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź

Dlaczego polska rzeczywistość?? Przepraszam wszystkich ale dlaczego czepiacie sie tylko polskich zestawów, przecież ciężarówki np: wywrotki lub betonomieszarki które jeżdżą na zachodzie Europy również mają takie same pojemności skrzyń ładunkowych lub gruszek jak w Polsce przykład: wszystkie czteroosiowe gruszki na zachodzie maja pojemność 9 m sześciennych betonu i nie mówcie mi że np Niemcy biorą tylko tyle na ile pozwala prawo :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 11 cze 2007, 7:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Pojazd posiada naprawdę 50ton DMC ale w Polsce można zarejestrować na 40ton DMC(nie jestem pewien czy napewno jest tyle).Więc taci się na ładowności 10ton oczywiście w Polsce.A jaką markę kupujesz Industrial
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 11 cze 2007, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein
Ale mi chodzi o to,żeby zarejestrować w Polsce na np.50ton DMC a nie jak to jest na 40ton DCM.Co do poruszania się takiego pojazdu to jest to normalny widok Holenderskich produkcji.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 cze 2007, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Dlaczego polska rzeczywistość?? Przepraszam wszystkich ale dlaczego czepiacie sie tylko polskich zestawów, przecież ciężarówki np: wywrotki lub betonomieszarki które jeżdżą na zachodzie Europy również mają takie same pojemności skrzyń ładunkowych lub gruszek jak w Polsce przykład: wszystkie czteroosiowe gruszki na zachodzie maja pojemność 9 m sześciennych betonu i nie mówcie mi że np Niemcy biorą tylko tyle na ile pozwala prawo Laughing
Nie twierdze, że na zachodzie nie przeładowują pojazdów, a co do gruszek to
widziałem już trzyosiowe (również z zachodu) z gruchą 8m3 dokładnie to Volvo F12 6x4.

Cytuj:
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein
Otóż to sam znam gościa który wywrotke 8x4 o dmc 32t (technicznej)
zarejestrował na 40t dmc. Z tego co wiem zmienili mu homologację.
Bliższych szczegółów nie znam.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: