To tak o TNT w Polsce:
TNT Express rozpoczęło jedenasty rok działalności w Polsce. Pierwszą dekadę handlowego istnienia przedstawicielstwo TNT kończy na ustalonej pozycji lidera na rynku przesyłek międzynarodowych. Rocznie polskie TNT zajmuje się 600 tysiącami przesyłek zagranicznych, zaś udział firmy w tym rynku wynosi 38 procent.
TNT zaczynało działalność w Polsce w roku 1992, kiedy rynek przesyłek kurierskich był jeszcze w przysłowiowych "powijakach". Firma rozwijała się jednak bardzo dynamicznie i już w trzy lata później mogła się pochwalić pierwszym własnym połączeniem lotniczym (z Warszawy), nastąpiły także przenosiny biura głównego do nowej siedziby przy międzynarodowym lotnisku Warszawa Okęcie. W 1996 roku uruchomiono pierwsze połączenia drogowe (najpierw tylko 2,5-tonowe, później w roku 1999 wprowadzono także ciężarówki 24-tonowe, z czterema połączeniami tygodniowo). TNT inwestowało w usprawnienie połączeń lotniczych - w 1998 uruchomiono loty komercyjne z Katowic, a w 2000 - z Gdańska. TNT dysponuje także własnymi połączeniami lotniczymi w Polsce - pierwsze (z Warszawy) ruszyło w roku 1995, drugie - przed rokiem, z Katowic. W 2000 roku "centrala" przeniosła się do nowego obiektu w podwarszawskich Markach.
LICZBY:
Rocznie TNT w Polsce zajmuje się 600 tysiącami przesyłek zagranicznych, przy dziennej liczbie przesyłek krajowych wynoszącej 6500. Udział TNT w polskim rynku przesyłek międzynarodowych wynosi dziś 38 procent, zaś przesyłek krajowych około 5 procent, co oznacza że w stosunku do lat poprzednich dynamika wzrostu sięgnęła 48 procent.
DODATKOWE INFORMACJE:
Polski oddział TNT chętnie angażuje się też w działalność humanitarną i charytatywną. W ubiegłym roku TNT czynnie włączyło się do akcji pomocy powodzianom - ciężarówki z logo TNT uczestniczyły w akcji "Nadzieja nie tonie" rozgłośni RMF FM, rozwożąc kilkadziesiąt ton żywności, ubrań i wody. W uznaniu tej szlachetnej działalności firma otrzymała od Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego dyplom za "szybką i skuteczną odpowiedź na apele Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o pomoc i za solidarność z powodzianami". Firma TNT, dostrzegając doniosłość problemu łamania praw dzieci, zadecydowała o aktywnym włączeniu się w działania Komitetu Obrony Praw Dziecka. TNT potwierdziło w ten sposób swoje zaangażowanie w rozwiązywanie problemów społecznych w Polsce. Kolejnym przejawem społecznej wrażliwości TNT jest współpraca z Fundacją "Wspólna Droga". TNT bezpłatnie przewozi przesyłki Fundacji oraz organizacji przez nią wspieranych takich jak hospicja, szkoły dla dzieci specjalnej troski, domy samotnej matki. W uznaniu szczególnego zaangażowania w prace KOPD i Fundacji "Wspólna Droga" obydwie te organizacje zgłosiły TNT do prestiżowego konkursu "Dobroczyńca Roku 2001".
Z bagażem 10-letnich doświadczeń na polskim rynku TNT wkracza w następną dekadę rozwoju. Najbliższą przyszłość TNT w naszym kraju wyznaczają przede wszystkim inwestycje w nowoczesne technologie informatyczne, gwarantujące szybkość i łatwy dostęp do informacji o przesyłkach. TNT rozpatruje także możliwość zlokalizowania w Polsce drogowego portu przeładunkowego dla przesyłek kategorii Road Express do krajów nadbałtyckich oraz na Ukrainę i Białoruś. Tylko do końca 2001 roku wydatki TNT sięgnęły ponad milion złotych, zaś w tym roku mają przekroczyć 2 miliony.
- Nasze tegoroczne plany zmierzają w dwóch kierunkach - dalszego wzbogacenia palety usług TNT oraz zwiększenia naszej obecności w kraju poprzez rozbudowę struktury oddziałów terenowych TNT z dzisiejszych 15 do 19 - mówi Dyrektor Generalny TNT Express, Robert Mianowski - Jeśli chodzi o naszą ofertę handlową, zdecydowanie mocniej zainteresujemy się rynkiem przesyłek krajowych, w tym również miejskich. Wielkość tego rynku, a także dynamika jego wzrostu jest imponująca i oscyluje w granicach 20 proc. rocznie. Dziś udział TNT ogranicza się w nim do kilku procent. Chcemy to zmienić. Przy czym nie mamy tu zamiaru konkurować z tanimi przewozami o masowym charakterze. Widzimy raczej dla siebie miejsce w tym segmencie rynku, który poszukuje rozsądnego kompromisu pomiędzy ceną usługi a jej jakością, bezpieczeństwem realizacji oraz kulturą obsługi okołosprzedażnej, czyli tym co z angielskiego nazywamy "added value".
ich zestawy są poprostu piekne szczególnie to VOLVO kóre kolega pokazał- miodek