Cytuj:
No to ja może z innej strony....pompowtryski (przynajmiej w osobówkach) nigdy nie będą tak czyste jak CR...a co do ciśnienia wtrysku to motor 1,4 TDI z grupy VAG miał ciśnienie wtrusku 2000 bar....pompowtryski miały zawsze troche większe cisnienia niż CR przez co pracowały głośniej niż swoje odpowiedniki w CR......
No CR ma ta zalete ze wtryskiwacze sa sterowane elektrycznie (cisnienie wtrysku praktycznie jednakowe w kazdej chwili), no i caly cykl wtrysku jest podzielony na kilka dawek - w przypadku pompowtryskiwaczy mamy manewr ograniczony. Co prawda byly stosowane wtryski (dwusprezynowe) w ktorych wystepowaly dwie fazy.
Z tego co pamietam to pompowtryskiwacze PDE mialy cisnienia rzedu 1800bar, a te nowsze HPI cos kolo 2100bar.
Cytuj:
adonnay, jeśli wiesz co to scannia (choć wątpie) a co dopiero pompowtryskiwacz takie pierwsze co weszły najpierw do osobówek sterowane poprostu impulsem elektrycznymw każdym momecie nawet pod obciążeniem i dlatego wszysie audi i vw dymią sadzą przy lekkim przymileniu, wto w scannia ma inteligentny komp sterujący który wie kiedy dodać paliwa więcej a kiedy mniej scannia nazwała to jakoś po swojemu a to dawno było i niepamiętam, a po drugie zwiętrzyli ciśnienie zmienili końcówki wtrysków i krztałt głowicynad komorą spalania i to im pomogło w kwestii EURO. To jest patent scanni i ''pompowtryskiwacz to to się nie nazywa''.
szczerze, to ja tez nic z tego nie rozumiem