Witam
Mam taki problem, a mianowicie czy ktos moze mi wyjaśnic ile moge naładowac tak aby bylo to zgodne z przepisami na naczepe przy zalozeniu, ze wartosci poszczegolne wynosza: stalowa:
ładownosć - 28 300
masa calkowita - 35 500
masa wlasna - 7 200
nacisk na os - 8000
II wariant - aluminiowa
ładownośc - 29 300
masa calkowita - 35 500
masa wlasna - 6 200
nacis na os - 8000
pytam ponieważ mam wątpliwośc czy jedna wartosc nie wyklucz 2
Z gory dzieki za podpowiedzi, odpowiedzi
Pojazd posiada naprawdę 50ton DMC ale w Polsce można zarejestrować na 40ton DMC(nie jestem pewien czy napewno jest tyle).Więc taci się na ładowności 10ton oczywiście w Polsce.A jaką markę kupujesz Industrial
W Warszawie jest firma która eksploatuje naczepy wywrotki głównie na potrzeby zaopatrzenia własnych betoniarni.Jest to prawdopodobnie największa firma z tej branży w Warszawie.Z kilku źródeł wiem ( paru znajomych tam jeździło ) że jeżdżą notorycznie przeładowane nawet do 40 ton ładunku! Jest to wynikiem takiego układu pomiędzy kierowcami a szefostwem : za każdą nadwyżkę przewiezionego ładunku kierowca ma dodatkową kasę pod warunkiem że całe ryzyko przejazdu bierze na własną dupę.Sprzęt się niszczy, ale to nic bo jest w leasingu. Po 3 latach wymienią na nowy.W tej firmie jest dużo wypadków. Nie będę podawał tu nazwy bo to jest poważne oskarżenie , ale powiem że zestawy to srebrne Many Tga i MB Axory z naczepami Meiller. Może przeczyta to jakaś odpowiednia osoba i zajmie się tą sprawą.
Nie będę podawał tu nazwy bo to jest poważne oskarżenie , ale powiem że zestawy to srebrne Many Tga i MB Axory z naczepami Meiller.
nawet domyślam sie kolego o jaką firmę chodzi. często widzę ich auta w okolicach ożarowa i na całej K79 w kierunku piaseczna. są to srebrne axory z cementonaczepami
Kilka rekordów:
Scania 4 + wywrotka Schmitz masa całkowita 62,420t, masa ładunku 48,280t
Wywrotka Terberg (4 osie) masa całkowita 56,500t, masa ładunku 38,120t
Zestaw (nie podaje jaki bo jest zbyt charakterystyczny) masa całkowita
72,200t, masa ładunku 49,580t,
Czteroosiowa wywrotka masa całkowita 42,100t, masa ładunku ponad 26t
Sam bym nie uwierzył gdybym nie widział na własne oczy.
Polska rzeczywistość.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Dlaczego polska rzeczywistość?? Przepraszam wszystkich ale dlaczego czepiacie sie tylko polskich zestawów, przecież ciężarówki np: wywrotki lub betonomieszarki które jeżdżą na zachodzie Europy również mają takie same pojemności skrzyń ładunkowych lub gruszek jak w Polsce przykład: wszystkie czteroosiowe gruszki na zachodzie maja pojemność 9 m sześciennych betonu i nie mówcie mi że np Niemcy biorą tylko tyle na ile pozwala prawo
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Pojazd posiada naprawdę 50ton DMC ale w Polsce można zarejestrować na 40ton DMC(nie jestem pewien czy napewno jest tyle).Więc taci się na ładowności 10ton oczywiście w Polsce.A jaką markę kupujesz Industrial
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein
Ale mi chodzi o to,żeby zarejestrować w Polsce na np.50ton DMC a nie jak to jest na 40ton DCM.Co do poruszania się takiego pojazdu to jest to normalny widok Holenderskich produkcji.
Dlaczego polska rzeczywistość?? Przepraszam wszystkich ale dlaczego czepiacie sie tylko polskich zestawów, przecież ciężarówki np: wywrotki lub betonomieszarki które jeżdżą na zachodzie Europy również mają takie same pojemności skrzyń ładunkowych lub gruszek jak w Polsce przykład: wszystkie czteroosiowe gruszki na zachodzie maja pojemność 9 m sześciennych betonu i nie mówcie mi że np Niemcy biorą tylko tyle na ile pozwala prawo Laughing
Nie twierdze, że na zachodzie nie przeładowują pojazdów, a co do gruszek to
widziałem już trzyosiowe (również z zachodu) z gruchą 8m3 dokładnie to Volvo F12 6x4.
Cytuj:
I tu się myliś można wykupić specjalne zezwolenie w zarządzie drug i autostrad na poruszanie sie takim pojazdem. tak samo jest apsurdem w polsce że ciągnik z naczępą o 6 lub więcej osiach według przepisów też jest traktowany jako pojazd specjalny i powinien on mieć zezwolenie na poruszanie się po drogach, przy kontroli drogowej może sie przyczepić policjant lub ITD. I tego nie rozumiem w tym naszym kochanym kraju tym więcej osi ma pojazd tym mniejszy nacisk na oś a co zatym idzie mniej się psują nasze wspaniałe drogi bez dziór i kolein
Otóż to sam znam gościa który wywrotke 8x4 o dmc 32t (technicznej)
zarejestrował na 40t dmc. Z tego co wiem zmienili mu homologację.
Bliższych szczegółów nie znam.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę