Jeżeli chodzi o California Trailer i Kociuk i Magier to firma cały czas jest w tym samym miejscu (naczep stoi kilkanaście w innym miejscu). Odnośnie zatrudnienia w California Trailer to wygląda to tak: Jak nie masz wogóle doświadczenia to idziesz na staż. Płacą Ci połowę średniej krajowej (tj.600zł brutto na rękę ok450zł) i to wszystko. Staż w zależności od szybkości pojmowania trwa od miesiąca do dłuższego okresu
Potem przechodzisz na pełną pensje tj 1200zł brutto + diety (chodź jasno mi tego nie wytłumaczono). Na diety się składają kilometry frachty stan auta i inne (czyli w sumie nie wiadomo z czego to obliczają). W praktyce po świeży podobno może wyjść ok. 4000zł (mniej raczej nie). Dopiero trzecia umowa z tobą podpisana jest na czas nieokreślony (czyli pewnie na początku staż potem kontrakt rok a potem bezterminowo).
Podobno młody kierowca (do przeszkolenia) podpisuje jakiś dokument, który zobowiązuje go do przepracowania minimum 1 roku w firmie. Weksel nie jest podpisywany na konkretną sumę. Podobno jest to jakaś umowa spisana z kierowcą, jest tam konkretnie wyszczególnione, że kierowca jeżeli rozwali auto po pijaku, bądź po narkotykach, bądź nie zamocuje ładunku. W innych wypadkach jest AC. nikt z tego jeszcze nie korzystał. Najstarsze auto jest podobno z 2003roku.
W firmie Kociuk jeździ kobieta Ukrainka i podobno bardzo dobrze sobie radzi.
W sekretariacie bardzo uprzejma i ładna Kobieta pracuje.
Zjazdy na pewno raz na miesiąc na 2-4 dni. Oczywiście jak jest trasa zachód wschód to tak układają aby przejeżdżać przez swój dom. Ogólnie robią dużo Ukrainy.
Ja narazie się wstrzymałem, bo choć rozumiem, że nie mam doświadczenia, ale w trasie przez miesiąc zjem więcej niż mi zapłacą 450