Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lip 2007, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

Witam

jest to mój pierwszy temat na tymże forum...nie wiedziałem czy jest podobny temat i czy w ogóle dobrze go umieściłem ponieważ nie znam zasad tego forum...starałem się znaleźć podobny temat ale niestety mi się nie udało a zapewne gdzieś jest

więc sprawa wygląda tak...rozmawiałem z kolegą o prawkach na kategorie C
i C+E...zaczął mi jakoś tłumaczyć że trzeba jakieś dodatkowe kursy robić na przewóz towarów czy coś takiego...i że w jakiejś tam formie można bez tego kursu przewozić coś w jakiejś firmie...teraz mi się nasuwa pytanie...kiedy trzeba mieć kurs na przewóz towarów a kiedy nie trzeba go mieć...bo sama jazda ciężarówka bez towarów to jest raczej mi mało potrzebna
nie wiem jak znaleźć w necie ogólny zarys tych warunków z przewozem


jak zagmatwałem to to powiem tak...jak nie mam kursu na przewóz towarów to w ogóle mogę coś przewozić? jak tak to na jakiej zasadzie to działa



z góry adminów przepraszam za kłopoty związane z tym tematem jak źle jest umieszczony albo już był

Zmieniona nazwa tematu. eRKaZet


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2007, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Musisz mieć ukończony kurs na przewóz rzeczy,chyba że jesteś zatrudniony w firmie która transport ma na potrzeby własne (czyli nie zarobkowy)

Zajrzyj tu:
viewtopic.php?t=9103

i tu:
viewtopic.php?t=9106
Częsc postów pokrywa się z Twoim pytaniem.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2007, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

a mam jeszcze jedno pytanie...bo mam teraz 19lat i w najbliższej przyszłości chciałbym zrobić prawko na C a później jak da rade to na C+E...chciałbym się dowiedzieć czy lepiej zrobić na C i od razu na C+E czy na C (dodatkowo kurs na przewóz towarów) a później na C+E(i tutaj znowu trzeba kurs powtórzyć-tak mi się zdaje)...druga opcja jest droższa ale czy przypadkiem lepiej nie pojeździć z rok czy 2 na C a później zrobić na C+E? mi się wydaje że przydałoby się doświadczenia zdobyć na mniejszym sprzęcie a później brać się za TIR'y

pieniądze na kurs sam chciałbym zdobyć a nie korzystać z pomocy rodziców.
Chciałbym już powoli zarabiać na siebie...mam nadzieję że mnie rozumiecie


jakie jest wasze zdanie?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2007, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Kursu na przewóz rzeczy robi się raz i nie ważne jakie masz prawo jazdy (C czy C+E) i to że na świstu masz napisane posiadane prawo jazdy C to kurs i tak jest ważny!!

Szczerze, ja na twoim miejscu od razu robiłbym C+E i jeździł śmigał zestawem.
Jeżeli chcesz zdobywać praktykę na solówce to znajdź jakąś sobie firmę która ma transport nie zarobkowy (np. hurtownia, sklep meblowy itp) i do tego celu Ci kurs na rzeczy nie potrzebny tylko badania psychologiczne (tzw. psychotesty) na które wyśle Cię chyba pracodawca (tu mogę się mylić, jeżeli tak to proszę poprawić)... Dlaczego firma która transport nie zarobkowy?? Za zarobioną flotę zrobisz sobie kurs na rzeczy (bo jak napisałeś chciałbyś go zrobić z "własnej kieszeni") i dodatkowy plus takiej pracy to to, że za zarobione pieniądze będziesz mógł zrobić C+E też z własnej kieszeni i nie obciążać rodziców.
Cytuj:
TIR'y
Raczej nie używaj tego określenia... Jak chcesz się brać za taką prace to już dawno powinieneś wiedzieć, że w gwarze kierowców zawodowych to słowo jest raczej nie lubiane... I tak naprawdę, według mnie, ono nic nie znaczy!!

Może się trochę mądrze mając 16 lat, ale całą wiedzę zdobyłem na tym forum i chcę przekazywać ją innym...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2007, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

przyjąłem to do wiadomości


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Kolego Peke ja majac 19 lat i 3 miesiace zdalem na CE choc do tej pory nie jezdze powyzej 3,5 DMC poniewaz do 21 zostal mi rok. Mysle ze jak masz pieniadze to radzilbym od razu robic C i potem CE. Chodzi o to ze nie wejda Ci w glowe nawyki ktore stosuje sie podczas zwyklej jazdy czyli np wyrzucenie na luz ja sie samochod lekko toczy, jazda srodkowym czy lewym pasem, kierunki zjazdowe z rond itd. Pracujac mozesz zarobic sobie na kurs i potem go robic. Powiem Ci ze do mojego prawa jazdy kategori B, C i CE moi rodzice nie dolozyli ani grosza. Oplacali mi tylko egzaminy. Moim zdaniem nie powinienes tracic czasu i od razu walic na C a potem CE. Pozdrawiam i powodzenia.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cheester słucham z uwagą tego co mówisz, a właściwie czytam co piszesz i nic sie nie czepiam, chce tylko zapytać bo nie do końca zrozumiałem. Mówisz o tych nawykach, ale o nawykach złych na osobówce, solówce, czy jak?


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Cheester'owi raczej chodzi o to że jak jedziesz sobie osobóweczką to zjeżdżasz z górki i wrzucasz luz... Wydawało by się to bardziej ekonomiczne niż jechanie "na biegu" ale tak nie jest... Jadąc z takiej górki na luzie samochód spala paliwo, a gdy jedziemy na biegu to koła napędzają silnik i spalanie jest praktycznie znikome... Powie wam tak każdy komputer pokładowy, a także wypowiedzi ekspertów oszczędniej jazdy...

Szczerze to jak ktoś chce się nie uczyć typowych nawyków to się nie nauczy... Tak uczą nawet na kursie na prawo jazdy B że nie ważne po jakiej drodze jedziemy i z jaką prędkością podróżujemy zawsze trzeba jechać na biegu, nie ze względu na ekonomikę, ale ze względu na bezpieczeństwo...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 22:14
Posty: 78
Lokalizacja: Radom

Warto robic C i odrazu C+E. U mnie jest jedna szkola nauki jazdy ktora oferuje kat. C za 1600zl, C+E za 1800zl = 3400zl a jesli robisz odrazu C i C+E to placisz 2800zl czyli oszczednosc kasy :)


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

a jak jest z tymi dodatkowymi uprawnieniami jak na przykład na cysternę albo na przewóz chemikaliów? gdzie mogę poczytać o tym albo czy ktoś by mi mógł napisać co trzeba dodatkowo robić żeby móc przewozić jakieś specjalne rzeczy


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Jesli chodzi o przewozenie materialow niebezpiecznych trzeba odbyc kurs ADR.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 14:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

a są jeszcze dodatkowe jakieś kursy? na chłodnie czy na przewóz samochodów?


chodzi mi o to czy jest jakaś rozpiska gdzie jakie uprawnienia są potrzebne


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Nie nie ma czegos takiego.
Sa towary zwykle i niebepzieczne.
Na te zwykle potzebny Ci jest kurs na przewoz rzeczy np. samochody a na przewoz chociazby paliwa do tych smaochodow potrzebujesz juz kurs ADR.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

Dzięki wielkie za odpowiedź fafal


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2006, 12:57
Posty: 32
Lokalizacja: Oświęcim

Cytuj:
a są jeszcze dodatkowe jakieś kursy? na chłodnie czy na przewóz samochodów?
Dodatkowych kursów na chłodnie nie ma ale musisz mić z sanepidu jakieś zaświadczenie czy tam książeczke zdrowia. Jeden pierun wie jak to sie nazywa :wink: To taka informacja "uboczna" na przyszłość :mrgreen:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 13:08
Posty: 12

Dzięki mayer37 za informacje


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2007, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Na luzie się ciężarówką nie jeździ chyba dlatego, że jadąc na luzie, na wolnych obrotach sprężarka nie zdoła napompować powietrza do układu hamulcowego i po prostu nie wyhamujemy, tak ?


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Nie na luzie nie jezdzimy w ciężarówkach, gdyż możemy zatrzeć skrzynie. Uśmiałem się trochę przy wypowiedzi kolegi wyżej :mrgreen:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 6:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Ej nie każdy musi wiedzieć wszystko od razu... Ja osobiście to forum traktuję jak szkołę i przygotowanie się w sprawach przepisowych i wszelkiego rodzaju praktycznych na przyszłość i też tego nie wiedziałem i nie wiem dlaczego się śmiejesz z JackaB ;/

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 9:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Nie rozumiem jak można zatrzeć skrzynie. Weź mi jakoś wytłumacz lepiej, bo nie kapuje.
Wiem, że nie można zostawiać na biegu ciężarówki gdy stoi, bo później jak przyjdziemy nie będziemy mogli nacisnąć na sprzęgło i zrzucić biegu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: