Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lip 2007, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Witam. Czy mozna zamontować dodatkowy zbiornik paliwa w naczepie, ponieważ w lowdecku mam tylko 950 litrów 2 zbiornikach. Wiem że nie powinno przekraczać 1499 litrów. Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

nie,
zbiornik umieszczony w naczepie może zasilać slinik znajdujący się na / w naczepnie. nie przewiduje się samoróbki w zakresie przewodów paliwowych naczepa - ciągnik.
jest jednak inne rozwiązanie:
umieścić pod naczepą zbiornik nie podłączony do niczego. w momencie wyczerpania się paliwa w jednym ze zbiorników ciągnika, do zbiornika podłączmy dwa przewody. jeden przewód od zbiornika pełnego do pustego, drugi powietrzny z instalacji pneumatycznej do krućca zamontowanego w zbiorniku naczepowym.
puszczając powietrze pod ciśnieniem przepychamy paliwo do pustego zbiornika.
w czasach, gdy do Niemiec można było wwieźć tylko 200l paliwa, a ja jeździłem izotermą do której można było również mieć 200l, w ten sposób wspomagałem zasadniczy zbiornik.
wtedy była to koniecznoś, dzisiaj nie wiem czy komuś chciałoby się z tym bawić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Ale czy można taki zbiornik zamontować np. w ramie pod podłogą, czy BAG nie przyczepi się?


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 15:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

1. musi być to zbiornik oryginalny - najlepiej wymontowany z innego auta.
2. musi być zamontowany w taki sposób jak zbiorniki w naczepach izotemach z agregatem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Tylko że naczepa firanka mega trochę dziwnie by to wyglądało, na ścianie czolowej. Może ktoś stosował taki patent.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków

Są przecież firanki z agregatami :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Cytuj:
Tylko że naczepa firanka mega trochę dziwnie by to wyglądało, na ścianie czolowej. Może ktoś stosował taki patent.
2. musi być zamontowany w taki sposób jak zbiorniki w naczepach izotemach z agregatem.

Nie wiem. Moze ja zle zrozumialem, ale przecierz chyba agregaty maja zbiornik za lapami. CHYBA :P


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lip 2007, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Cały problem w ITD i BAG jak zareaguje na takie przeróbki.


Post Wysłano: 24 lip 2007, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Witam. Najpierw powiem,że przy lowdecku 950 litrów to nie jest mało. Ja mam 640. Jeżdżąc na Anglię to niewiele. A drugie, to zgodnie z przepisami ADR bez "podpadania pod nie" można przewozić 1000 kg oleju napędowego. Czyli ok. 1200 litrów.Dokładnie można wyliczyć znając ciężar jednego litra.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lip 2007, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

według przepisów ADR dotyczących małych opakowań olej napędowy UN 1200 jest traktowany jako materiał niebezpieczny w opakowaniach powyżej 1000l lub kg (nie pamiętam). więc zbiorniki muszą być do 1000l ale może być ich więcej.


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
Z tą ilością to bym nie przesadzał. :mrgreen:
Ilość paliwa reguluja przepisy ADR już nie wspomnę o homologacjach pojazdów (odnośnie zbiorników).
Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu:

:idea: (a) paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej.

Paliwo, o którym mowa, może być przewożone w zbiornikach stałych, zgodnych z odpowiednimi przepisami, połączonych bezpośrednio z silnikiem pojazdu lub jego dodatkowym wyposażeniem lub w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach).

Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych dopuszcza się przewóz najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową. Ograniczeń niniejszych nie stosuje się do pojazdów służb ratowniczych; :idea:
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście, ale przytoczyłem przepis, który ogranicza wielkość jednego zbiornika.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 lip 2009, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Witam

Kolega w busie do 3,5t zapłacił zollom 200EUR mandatu za dodatkowy zbiornik który wg nich nie miał prawa się w tym busie znajdować. No a ja mam Iveco 5,5tony oraz Vario 7,5t - w obydwu właśnie chcę zamontować dodatkowe zbiorniki - odpowiednio 200L i 300L. Co w wypadku potyczki z zollami? Ponoć można założyć po wypisaniu takiego mandatu sprawę im w sądzie w niemczech i wygrać!? Tak mówi gość który sprzedaje zbiorniki (notabene austriackie z homologacją). Czy ktoś przerabiał coś takiego?

Pzdr


Post Wysłano: 13 lip 2009, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Witam

Kolega w busie do 3,5t zapłacił zollom 200EUR mandatu za dodatkowy zbiornik który wg nich nie miał prawa się w tym busie znajdować. No a ja mam Iveco 5,5tony oraz Vario 7,5t - w obydwu właśnie chcę zamontować dodatkowe zbiorniki - odpowiednio 200L i 300L. Co w wypadku potyczki z zollami? Ponoć można założyć po wypisaniu takiego mandatu sprawę im w sądzie w niemczech i wygrać!? Tak mówi gość który sprzedaje zbiorniki (notabene austriackie z homologacją). Czy ktoś przerabiał coś takiego?

Pzdr
Załóż.Spróbuj.Będziesz miał własne zdanie.
Poza tym , bardzo fajnie się mówi o założeniu sprawy w obcym kraju.Ale to tak na marginesie.
A bliżej tematu, to kolega ma do odebrania zbiornik od Volva na serwisie koło Bielefeldu.Przy kontroli wyszło,że auto miało w momencie wyjazdu z fabryki jeden zbiornik.I nie interesowało nikogo że to był oryginalny zbiornik Volvo.Poza opłatami za paliwo itd.. zdemontowano mu zbiornik.Na jego koszt.Czym ja byłem bardzo zaskoczony..Ale to fakt.Wszystko razem wyceniono na niecałe 800 euro. Nie zgodził się, była sprawa w sądzie niemieckim.Obecnie ma do zapłacenie niecałe tysiąc euro.

_________________
ego


Post Wysłano: 14 lip 2009, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Cytuj:
Załóż.Spróbuj.Będziesz miał własne zdanie.
Poza tym , bardzo fajnie się mówi o założeniu sprawy w obcym kraju.Ale to tak na marginesie.
A bliżej tematu, to kolega ma do odebrania zbiornik od Volva na serwisie koło Bielefeldu.Przy kontroli wyszło,że auto miało w momencie wyjazdu z fabryki jeden zbiornik.I nie interesowało nikogo że to był oryginalny zbiornik Volvo.Poza opłatami za paliwo itd.. zdemontowano mu zbiornik.Na jego koszt.Czym ja byłem bardzo zaskoczony..Ale to fakt.Wszystko razem wyceniono na niecałe 800 euro. Nie zgodził się, była sprawa w sądzie niemieckim.Obecnie ma do zapłacenie niecałe tysiąc euro.[/quote]

Narazie nie ma sprawy bo nikt mnie nie złapał - chodzi mi o to jak rozwiązać ten problem na przyszłość? Zatem może zdemontować oryginalny mały zbiornik paliwa i na jego miejsce wstawić po prostu jeden większy zbiornik?
Pzdr


Post Wysłano: 14 lip 2009, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

aby nie mieć kłopotów z obcymi służbami i odstatnio naszymi, zbiornik należy zamontować tak:

jeżeli jest to Mercedes to najlepiej jak jest to zbiornik z innego Mercedesa i odpowiednio każdej marki.

dodatkowo montując zbiornik nie możemy połączyć go z włąściwym zbiornikiem przewodem z dołu, ale musi mieć on swój smok. inaczej nie będzie traktowany jak zbiornik tylko jako dodatkowy pojemnik na paliwo, co dla BAG jest wykroczeniem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 lip 2009, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Cytuj:
aby nie mieć kłopotów z obcymi służbami i odstatnio naszymi, zbiornik należy zamontować tak:

jeżeli jest to Mercedes to najlepiej jak jest to zbiornik z innego Mercedesa i odpowiednio każdej marki.

dodatkowo montując zbiornik nie możemy połączyć go z włąściwym zbiornikiem przewodem z dołu, ale musi mieć on swój smok. inaczej nie będzie traktowany jak zbiornik tylko jako dodatkowy pojemnik na paliwo, co dla BAG jest wykroczeniem.

Reasumując - wywalam mój stary zbiornik i szukam innego zbiornika z Iveco oraz mercedesa. Problem w tym, że zbiorniki z Iveca są albo za małe (od Daily) albo za szerokie - od Eurocargo... Do mercedesa Vario nie będzie problemu gdyż tam mam zdecydowanie szerzej i mogę wstawić cokolwiek. Tylko co zrobić z tym Iveciem? Jeśli wstawię jakiś zbiornik np austriackiej firmy z homologacją jako zbiornik główny (wywalę oryginalny) ze smokiem oczywiście to czy nie będzie problemu?

Pzdr


Post Wysłano: 14 lip 2009, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Tu trzeba by wróżki zapytać by poznać odpowiedź na takie pytanie.Ja przytoczyłem sytuację którą znam dość z bliska.
Myślę,że najlepszym wyjściem byłoby to co sugeruje "Cyryl".Najmniej wpada w oko w razie kontroli.W tamtym przypadku nie sprawdzano pojemności, ale fakt ,że auto "w oryginale" miało jeden zbiornik, a teraz ma dwa.
Mnie najbardziej zaskoczyło zdemontowanie na koszt wlaściciela.Ale fakt jest faktem.

_________________
ego


Post Wysłano: 04 sie 2009, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2009, 14:34
Posty: 7
GG: 0

Cyryl, jeżeli w dowodzie jest wpisane że naczepa posiada zbiornik paliwa orginalnie jest rejestrowana z tym zbiornikiem, oczywiscie że można, ale gdy naczepa nie mam takiej adnotacji, to zbiornik nie mam prawa być zamontowany.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: