Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lip 2007, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2007, 17:31
Posty: 6

Od jakiegoś czasu w Mercedesie 1117 przy prędkości 40-80 km szarpie kierownicą w prawo i w lewo. wymieniłem już końcówki drążków (gałki), założyłem nowe bębny, łożysko na piaście, amortyzatory i nowe opony. samochód był już 3 razy sprawdzany na stacji kontroli czy są luzy na zwrotnicach- za każdym razem okazuje się że nie ma. Macie jakiś pomysł jaka jest przyczyna? czy to może być kolumna kierownicza? pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lip 2007, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Ja bym raczej sprawdzil czy cale kola z oponami, przykrecone do piast nie maja bicia podczas obrotu. Duzy wplyw na to ma sam moznaz kol.
Probowales to sprawdzic ?


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lip 2007, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Podnieś koło lewarkiem i wtedy sprawdz luzy.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lip 2007, 1:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2007, 18:01
Posty: 25
Lokalizacja: chełm

albo jedz do wulkanizacji i wtedy ci kola wrzuca na odpowiedni sprzet i ci elegancko wywaza kola olowianymi odwazniczkami Po tym zabiegu powinno byc wszystko git gitara...
Szerokiej drogi


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 14:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lip 2007, 13:48
Posty: 15
Lokalizacja: Lębork - Słupsk

Zgadzalbym sie z pakusem . to moga byc niewywarzone kola . Chociaz szarpanie powinno wystepowac przy ostrym chamowaniu ale sproboj .

_________________
Volvo FH 16 / 2005 Rok 600 koni 6 stopniowy retarder :P 3 osie :) / ! :D Yea


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2007, 17:31
Posty: 6

na wyważaniu byłem w dwóch różnych miejscach i jest ok, w stacji kontroli nie wykazali też żadnych luzów, muszę jeszcze sprawdzić radę RoBeRtO, pozatym szarpanie występuje nie tylko przy chamowaniu ale także podczas jazdy. Dzięki za rady idę kombinować dalej


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Stadar podaj maila to Ci cos wysle ... Moze cos pomoze.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2007, 17:31
Posty: 6

wysłałem ci na pw


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Mieliśmy kiedyś taki problem przy 811, szarpało kierownica przy hamowaniu i przy prędkości ponad 60km/h, okazało się, że była krzywa tarcza hamulcowa na jednym kole, ale ty piszesz że masz bębny, na twoim miejscu sprawdził bym czy to nie one mają bicie.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sie 2007, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 15:22
Posty: 8
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Może być jeszcze jedno, już się z rym spotkałem. Może być krzywa oś. Gadałem z gościem który miał to w nowym aucie, zaczęło być wyczówalne po przejechaniu 100 000 km. Po sprawdzeniu wszystkiego doradzam poszukać serwisu który robi geometrię komputerową, nie zaszkodzi sprawdzić. Zazwyczaj szarpanie w prawo i w lewo jest spowodowane amortyzatorami, ale skoro są nowe...... . Jeśli byłaby kolumna to by nosiło auto po drodze i potrzebne by były częste korekty kierownicą. Na postoju prz zapalonym silniku też się wyczówa coś na kierownicy?


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2007, 20:20
Posty: 60
GG: 0

Jedź na wyważenie kół... :D Mój tata miał to w osobówce, miał krzywe tarcze i klocki się krzywo zdzierały. Miał równiez krzywą felgę (fabrycznie)!

Post poprawiony. eRKaZet


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jest jeszcze metoda eliminacji.
jeżeli masz wyważone koła i żeby wykluczyć zdejmij je, a ich miejsce wsadź zewnętrzne koła z bliźniaków z tyłu. jeżeli będzie dalej występowało szarpanie, to wina kół będzie wykluczona.
wydaje mi się, że jeżeli są to hamulce bębnowe i wymieniłeś bębny na nowe to są dwie możliwości:
1. wadliwe bębny z owalem,
2. szczęki hamulcowe ze starymi okładzinami, które dopasowały się do starych bębnów nie ułożyły się jeszcze do nowych. bo razem z bębnami powinno sie wymienić okładziny (być może to zrobiłeś).

ja bym nie szukał tu winy przekładni kierowniczej bo raczej takie objawy nie pasują do niej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2007, 12:04
Posty: 1

witam ! masz luz w ukł.kier. sprawdż wąsa na frezie. zwrotnice luz poosiowy (wzdłuż swożnia dokładnie!) może zbyt duży luz w przekładni kier. dokładnie wyregulowałeś lyz na łożyskach w piastach? nowe swożnie sprawdz. pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 wrz 2006, 14:16
Posty: 36
GG: 2234612
Samochód: MAN TGX 18.480, Multicar M24
Lokalizacja: Janów Lubelski

To samo miał kolega Taty w DAF-ie 95XF. Wszystko prawie po wymieniał i jest to samo, podobno to jest wada kół

_________________
BTC Driver - Kytoń®

Dużo czytam, mało piszę ;)
GG: 2234612 | Skype: emikyton


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2007, 17:31
Posty: 6

witam panowie po długiej nieobecności, i dziękuję za zainteresowanie moim problem i wszystkie rady. RoBeRtO dzięki za materiały. wada została już wykryta i naprawiona:) okazało się że przyczyną kolumna a dokładnie uszczelnienie wewnątrz kolumny pomiędzy lewą i prawą stroną. jeszcze raz wielkie dzięki i szerokości


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: