Cytuj:
Chłodnia Schmitz typu SKO 24 bez agregatu kosztuje do 35 tyś euro. Jeżeli nie wierzysz to zachęcam na rozmowę z dealerem w Ołtarzewie.
Zle trochę sprecyzowałem moją wypowiedz. Chodzi o to, że takie rozwiązanie sprawdza się przy owocach czy lekach gdzie temperatura przewozu wacha się między 0 - +10. Szczerze mówiąc nie nadaje się ten patent na głębsze minusy bo o po prostu latem on nie utrzyma temp -20.
Za 15 tyś zł jest może stary agregat ale te starsze TK SB II czy SB III są nie do zajeżdżenia. Od 15 lat użytkujemy te agregaty i nic się w nich nie dzieje. Gdyby były z tym jakiekolwiek problemy to takie firmy jak Charter nie robiły by tego.
Więc mówimy nie o chłodni,a o tzw.owocówce.Są też na rynku plandeki z agregatem,produkowane do tego celu.Lecz już to calkiem inna bajka.Tym bardziej,ze tu przewijał się temat hakówek, które są calkowicie inaczej skonstruowane od standardowych.Niektórzy probowali do "zwykłych" zakladać szyny w suficie, ale z reguły kończyło sie to dość przykro.
Poza tym, ponieważ Pytający mówi :"myślę o założeniu firmy z użyciem samochodÓW z chłodnią" , to zakladam,że dysponuje taką gotówką,że jest mowa o zakupieniu chłodni (niejednej) nowych.Dlatego zwracaem uwagę na zagrożenia.Stąd też miałem zamiar sugerować część hakówek, część w standardzie.A te też ze ścianą działową umożiwiającą przewozy w różnych temperaturach.W Skandynawii widuje się chłodnie ładowane bokiem.U nas mniej.W każdym razie nie jest prawdą,że chłodni nie da się załadować bokiem.To tak dla pełności.