Strona 16 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18162 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

krzysiekjx1napisał:
Cytuj:
jak tylko bede miał kilka dni wolnych w kupie to pszukam i przedstawie paragrafy dla kolegi WALDIS mi.,a opieram swoje wiadomości na zdarzeniach z życia a nie na programie choć nie podwarzam jego dobroczynności dla szefa napewno
Będę wdzięczny,choć czuję w tej wypowiedzi podtekst, :) ale mniejsza o to.
Gdy w firmie kupowali ten program to też myślałem że przyda się tylko szefowi,a mnie już wiele nie nauczy,bo mnie nauczyło życie.Szybko jednak się okazało że się myliłem :D teraz co 7-10 dni wysyłam dane,unikam rzeczy do krórych się wcześniej czepiał i jeżdżę ze spokojną głową i czystym sumieniem.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 08 wrz 2007, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

:idea: dla powyższego postu i miedzy innymi kolegi Waldis-bez poddekstu cytuje fragment ustawy-
Artykuł 8
Czas odpoczynku

1. W ciągu każdego dwudziestoczterogodzinnego okresu, kierowca korzysta z dziennego czasu odpoczynku trwającego co najmniej jedenaście kolejnych godzin
zródło- http://www.prawo.psm.pl/?x=D1999_94_1087#Artyku%B3%208
wiecej informacji szczegółowych można uzyskać na podstronach pod tym linkiem-i dlatego dalej upieram sie przy wersji że prawo swoje-inspektor już bardziej liberalny-a życie to życie :idea:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 0:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Może jestem "Odporny na wiedzę i trudny do za....nia" :) ale nie widzę tam nic o tym że nie mogę rozpocząć drugi raz pracy przed godziną 24tą.Że długi odpoczynek muszę zamknąć 24godzinnym okresie,to się zgadzamy obaj.
A tak na marginesie podane tam informacje,delikatnie rzecz nazywając są już nieścisłe,np:

Cytat:

"Po przeprowadzeniu przez cztery i pół godziny, kierowca musi przestrzegać przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut chyba, że zaczyna okres odpoczynku.
Ta przerwa może być zastąpiona przez przerwy trwające co najmniej po piętnaście minut"

"W ciągu każdego dwudziestoczterogodzinnego okresu, kierowca korzysta z dziennego czasu odpoczynku trwającego co najmniej jedenaście kolejnych godzin..... W dni, kiedy odpoczynek nie jest skrócony zgodnie z ustępem pierwszym, może być wykorzystany w dwóch lub trzech oddzielnych okresach w ciągu dwudziestu czterech godzin, z których jeden musi trwać przynajmniej osiem kolejnych godzin. W tym przypadku minimalna długość odpoczynku jest zwiększona do dwunastu godzin."

Trudno się z tym zgodzić,nie???
Nawet z punktem który zacytowałeś.

To są stare przepisy,a publikując je teraz,siejesz zamęt w młodych głowach które tu będą zaglądać w poszukiwaniu informacji.

_________________
==========================================


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2007, 11:22 przez waldis, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 7:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Cytuj:
"Po przeprowadzeniu przez cztery i pół godziny, kierowca musi przestrzegać przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut chyba, że zaczyna okres odpoczynku.
Ta przerwa może być zastąpiona przez przerwy trwające co najmniej po piętnaście minut"
Dwie przerwy z których pierwsza 15 minut w trakcie jazdy,a następnie 30 minut po 4,5 godzinach jazdy,nie ma tu dowolności.Pierwsza 15 minut,a druga 30 minut
Cytuj:
"W ciągu każdego dwudziestoczterogodzinnego okresu, kierowca korzysta z dziennego czasu odpoczynku trwającego co najmniej jedenaście kolejnych godzin..... W dni, kiedy odpoczynek nie jest skrócony zgodnie z ustępem pierwszym, może być wykorzystany w dwóch lub trzech oddzielnych okresach w ciągu dwudziestu czterech godzin, z których jeden musi trwać przynajmniej osiem kolejnych godzin. W tym przypadku minimalna długość odpoczynku jest zwiększona do dwunastu godzin."
Odpoczynek "regularny"można podzielić na dwa okresy,pierwszy minimum 3 godziny,a drugi 9 godzin(oczywiście okresy nieprzerwane)

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Kolego jesta19 jest dokładnie tak jak napisałeś i dlatego ja napisałem że trudno się zgodzić z tym co podał kolega krzysiekjx1bo to z jego matreiałów są te cytaty.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 10:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

ten tekst raczej nieaktualny nie ma już 36 h odpoczynku.co 2 tygodnie musisz mieć 45 h.zwykły 24h co do rozpiski to raczej 15i30 min.tak jak odpoczynek łączony to raczej 4h i 8h.1h to jest odpoczynek na promie z tym że potem możesz jechać 1h i kontynuować odpoczynek do pełnego wymiaru


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 10:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Cytuj:
Kolego jesta19 jest dokładnie tak jak napisałeś i dlatego ja napisałem że trudno się zgodzić z tym co podał kolega krzysiekjx1bo to z jego matreiałów są te cytaty.
Kurde nie zauważyłem że to są cytaty :) używaj "cytat zaznaczonego tekstu" będzie jaśniej.Sorki moja nieuwaga.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Używam,o ile to jest cytat z WAGICIĘZKIEJ,a to był cytat z materiałów do których został podany link.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Czy posiada ktoś jakąś "ściągę" w postaci pliku PDF z czasem pracy kierowców (obowiązujące przepisy)?
Albo chociaż jakąs stronę gdzie w przejrzysty i czytelny sposób jest to wszystko opisane?

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 15:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

znam dobrą strone. http://www.google.pl

wpisz: czasy pracy kierowców i znajdziesz tam tego co nie miara.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 16:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Na WC jest tego od groma,nawet w tym temacie

http://www.tachospeed.pl/filmy/Rozporza ... _tacho.pdf

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Cytuj:
Pamiętaj, żeby zawsze wkładać nową tarczkę po odpoczynku dziennym, nawet gdyby wyszło Ci (czas pracy i odpoczynku sumarycznie) 15 godzin.
Jakaś kosmiczna bzdura.
Cytuj:
Ponadto przypominam, że nie wolno rozpoczynać 2 razy pracy w ciągu jednej doby zegarowej, czyli np.:
Zaczynasz pracę o 1 w nocy w poniedziałek, czas jazdy 9h + przerwa 45min. + odpoczynek dobowy 11h daje Ci możliwość (teoretyczną) rozpoczęcia pracy o 21:45 w poniedziałek. Jednakże w świetle przepisów jest to niedopuszczalne i dopiero "nowy dzień" możesz zacząć o godz 00:00 we wtorek, czyli tuż po północy.
Jeszcze większa bzdura. Taki zapis był w polskiej ustawie o czasie pracy kierowcy w 2001 roku ale już w tym samym albo w 2002 wycofano się z tego. Wprowadzasz zamęt.
Cytuj:
Wielu kierowców zapomina o tym fakcie i są później zdziwieni w trakcie kontroli za co zostali ukarani, pomimo, iż ani czas jazdy, ani obowiązkowe przerwy i odpoczynki nie zostały przekroczone.
Bzdura

[ Dodano: Wto, 18.09.2007, 17:30 ]
Cytuj:
i tu jesteś w wielkim błedzie-po tym okresie jeżeli rozpoczniesz prace to zakładając że będziesz ciągnął na 4,5 to w dobowym okresie wyjdzie ci 13,5 godziny jazdy co wiesz co oznacza przy kontroli
Poczytaj przepisy. Okres jazdy dziennej oznacza czas pomiędzy dwoma prawidłowymi odpoczynkami. Tak wiec jeżeli pojedziesz te 4.5 godziny już po odpoczynku ale w tej samej dobie to zaliczy się do kolejnego okresu.
Cytuj:
druga kwestia na temat wymiany tarczki-minimalny okres jej pobytu w tahografie to 22godz-osobiście tego doświadczyłem w niemczech przy kontroli-doba to doba...
Od kiedy doba trwa 22 godziny? :D Zastanów się co napisałeś. Skoro doba to doba to wykresówka powinna byc w tachu dokłądnie 24 godziny. A skąd się wzieło 22? Dlaczego to minimalny czas pobytu wykresówki w tachu? Czy jeden Niemiec, który Ci to powiedział, stanowi prawo i jego interpretację w całej Unii??


Jeszcze dodam. Zamiast wymyślać dziwne rzeczy polecam poczytać przepisy. W necie wystarczy wpisać 561/2006. I jeżeli ktoś chce to może to sobie wydrukowac po polsku,niemiecku, francusku itp. Ale najpierw usiąść i przeczytać ze zrozumieniem a nie po łebkach.

_________________
rodzynek


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 19:05

Cytuj:
Jester napisał:

Wielu kierowców zapomina o tym fakcie i są później zdziwieni w trakcie kontroli za co zostali ukarani, pomimo, iż ani czas jazdy, ani obowiązkowe przerwy i odpoczynki nie zostały przekroczone.


Bzdura
Kolego - zdanie wyrwane z kontekstu. Chodzi o obsługę tachografu cyfrowego. A skoro uważasz, że jest to bzdurą proponuję... wpaść na żandarmerię francuską. Wtedy powiesz co jest bzdurą, a co prawdą...


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

kolego Rodzynek zauważ że pisze wyraznie MINIMALNY czas pobytu tarczki w tachografie!!!!!! i nie że jeden niemiec tak powiedział i tak jest tylko tak jest i nie że powiedział se gdzieś tylko tak jest egzekwowane prawo przez BAG i osobiście doświadczyłem tego :!: :!: :!:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2007, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Cytuj:
kolego Rodzynek zauważ że pisze wyraznie MINIMALNY czas pobytu tarczki w tachografie!!!!!! i nie że jeden niemiec tak powiedział i tak jest tylko tak jest i nie że powiedział se gdzieś tylko tak jest egzekwowane prawo przez BAG i osobiście doświadczyłem tego :!: :!: :!:
Podam Ci przykład z życia - niemieccy kierowcy nagminnie wyciągają wykresówki po skończonej jeździe a kolejną wkładają dopiero przed samym ruszeniem. Na żadnej z nich nie mają zarejestrowanego odpoczynku - rysują go ręcznie na odwrocie. Z tego wynika, że tacho wyciągają po ok. 10-12 godzinach (max po 15 godzinach...). I BAG to toleruje.

W jakimś poście ktoś z forumowiczów też pisał, że zauważył takie postępowanie u Niemców.

_________________
rodzynek


Tytuł:
Post Wysłano: 20 wrz 2007, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lip 2007, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Chełm

I dalej w temacie nikt nie odpowiedział na pytanie czy można wyciągnąc tarczkę po pracy i przed pauzą i po 11 godzinach włożyc nową. Niedawno zaczęłem jeździc i kierowca z którym jechałem tak kazał mi zrobic. Proszę o odpowiedź, tylko szczerze i najlepiej z podstawą prawną, plus dodatkowo czy można zacząc nową tarczkę w 24 godzinnym okresie, bo gdzieś czytałem że nie. Ale tu czytałem różne rzeczy.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2007, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

kolego RODZYNEK-i słusznie zauważyłeś że tak niemcy robią ale sprawa sprowadza sie i tak do jednego że wyjąć możesz jak najbardziej bo zawsze można uzasadniać to że nie przebywałeś w pojeżdzie i dlatego zabrałeś tarczke,tylko zwróć uwage że to chodzi o to żeby w ciągu jenego okresu dobowego nie wkładać drugiej tarczki i te 22 godziny do tego sie wyrażają-tu podam ci przykład-jedziesz 4.5+1.5=6+musisz mieć 45min pauzy i dajmy na to że robisz 9 godzin i co daje ci razem ok 16 godzin i nie wolno ci wymienić tarczki po tych 16 godzinach które są wyrysowane i włożenie kolejnej :idea:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2007, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lip 2007, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Chełm

Podam inny przykład i może ktoś mi odpowie czy tak można.

Rozpoczynam pracę o 8.30 i kończę jazdę (z przerwami) o 15.00, następnie robię 9h pauzę i startuję o 00.00. Czy mogę wyjąc tarczkę o 15.00 i włożyc nową o 00.00???


Tytuł:
Post Wysłano: 28 wrz 2007, 0:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2007, 23:46
Posty: 1
GG: 5020479
Lokalizacja: Włocławwek

Nie jestem w stanie napisać jak jest na kontroli jak chcę by to robić inspektorzy, ale wiem jedno: tarczka ma towarzyszyć kierowcy i jest przeznaczona na 24h więc jeśli jest więcej niż 24h w tacho wg. przepisów powinno to być ukarane 200pln mandatu. To, że nie karają za to jest tylko interpretacją a nie przepisem wg. przepisów i tego co widać na tarczy jest jasne ile MAXYMALNIE może być ona w tacho. w związku z tym można wyjąć ją prze 11h odpoczynku. Na dowód cytat:
"(...)
należy zaznaczyć, iż zgodnie z art. 15 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym kierowcy stosują wykresówki w każdym dniu, w którym prowadzą pojazd, począwszy od momentu, w którym go przejmują. Nie wyjmuje się wykresówki z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów. Wykresówka nie może być używana przez okres dłuższy niż ten, na który jest przeznaczona. Oznacza to, iż nie ma bezpośredniego obowiązku rejestracji okresów odpoczynku dziennego na wykresówce. Przepis mówi wyraźnie: kierowca używa wykresówki od momentu rozpoczęcia pracy do momentu zakończenia pracy. Jednak sposób działania niemieckiego policjanta jest nie tyle zgodny z prawem jak dla niego wygodny. Wykersówka opisana zgodnie z jego sugestią oszczędza mu czasu który trzeba przeznaczyć na dokładne określenie ilości odpoczynku dobowego. Fakt, że organ odstąpił od nałożenia kary tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, iż sam policjant był świadom iż wymaga rzeczy nie całkiem zgodnej z obowiązującymi przepisami. Gdyby tak nie było, proszę mi wierzyć, niemiecki policjant na pewno ukarałby polskiego przewoźnika odpowiednią karą pienięzną.

autor: mgr inż. Sebastian Paluch"


Sprawą drugą jest to czy wolno, czy nie wolno rozpoczynać pracy prze upływam 24h od rozpoczęcia doby pracowniczej....
heh
To dość kontrowersyjne pytanie bo PIP mowi jedno a ITD drugie.
wg. PIP to bez względu na to czy jesteś pracownikiem biurowym czy sprzątaczkom czy wreszcie kierowcą nie możesz rozpocząć kolejnej doby pracowniczej przed zakończeniem bierzącej, czyli jeśli w poniedziałek ruszyłeś o 8:00 to nie wolno rozpoczynać ci kolejnej doby pracowniczej (po odpoczynku dobowym) przed 8:00 we wtorek.
wg. ITD 11h odpoczynku i możesz jechać dalej.
I nikt minie powie, że jest inaczej, możecie mnie wyzywać od debili, ale powiem jedno: nie jestem kierowcą, nigdy nie przeżyłem kontroli na drodze, znam przepisy od strony teoretycznej bo zajmuję się sporządzaniem ewidencji w firmach transportowych, ale jeśli chodzi o przepisy PIP i dobę pracowniczą wiem na 100%, bylem na szkoleni u pana Łukasza Prasołka (poszukajcie w necie kim on jest) i pytałem właśnie o tą sprawę więc wiem na pewno.
Pozdrawiam!!
polaff


Tytuł:
Post Wysłano: 28 wrz 2007, 7:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2006, 14:16
Posty: 93
Lokalizacja: RSR

koledzy mam pytanie zasadnicze- czas pracy kierowcy w pojedynczej obsadzie? To znaczy ile go mam? chodzi o czas łączny. Bo jedni mówią ze 15h Ale z tego co wiem to mam tego czasu 13 godz. A 15h przy skróconym odpoczynku?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 16 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: