Cytuj:
odnosnie jelcza nie wiem widocznie bardzo słabe synchronizatory czy coś ja jechałem z jednym kierowcą to on go przegazowywał przy redukcji więc nie wiem może to było jakieś rękodzieło??(nieorginalna skrzynia czy jak ....)to był 317 rocznik chyba 85 wywrotka orginalna
natomiast w starze 200 nie wiem ale ja jak zmieniałem biegi to z przegazówka innaczej róznie było z tą zmiana biegu i nie tylko ja tak jeźdźiłem wynika z moich badań opini publicznej
Ponieważ w tych pojazdach skrzynie są już mocno wyeksploatowane, zużyte synchronizatory, czy luzy w mechanizmie zmiany biegów, kiedy dźwignia od zmiany biegów lata po całej kabinie i trzeba szukać biegów.
Cytuj:
z fullerką nigdy osobiście nie miałem doczynienia ale wyczytałem w internecie że w tej skrzyni podczas zmiany biegu komputer poprzez sterowanie dawką paliwa ustawia odpowiednią prędkośc obrotową silnika i dzięki temu skrzynia chodzi lekko i nie zgrzyta i nie trzeba sprzęgła używać
Podobny system masz zastosowany w MANach TGA z skrzynią ZFa na lewarku od zmiany masz przycisk za pomocą którego zmieniasz biegi bez sprzęgła a komputer sam wyrównuje obroty skrzyni biegów i silnika
Cytuj:
no ja nie jestem zawodowym kierowcą i to co pisze wynika z moich obserwacji szarego zjadacza chleba (tyle co ja godzin wyjeździłem ciężarówka czy samochodem w życiu to zawodowy kierowca pewnie robi w tydzień )i mnie sie nie udało .......
Praktyka czyni mistrza, ja się nauczyłem zmieniać biegi bez sprzęgła jeżdząc samochodami osobowymi a zaczynałem od podczciwego malucha, kiedy jeszcze nie byłem kierowcą zawodowym co niema tu nic wspólnego, to jest tak samo jak z nauką jazdy samochody czy ty jak zaczynałeś jeżdzić to ci wszystko na początku wychodziło, np przy ruszaniu nie zdarzyło się że silnik zgasł