Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2007, 16:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 wrz 2007, 20:45
Posty: 3
Lokalizacja: Kalisz

Co sądzicie o automatycznej skrzyni biegów w pojazdach cięrzarowych?[/url]


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

automatyczna skrzynia ma w zasadzie same zalety, ale jedna wadę.
elektronika sterująca zmianami biegów "widzi" tylko to co jest nie co będzie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Plusem jest wiadomo te ze nie trzeba wajhowac. Jednak tak jak napisal Cyryl skrzynia nie "widzi" tego co bedzie i czasami trzeba jej pomagac czyli samemu wczesniej zredukowac bieg przed podjazdem bo ona zrobi to dopiero kiedy poczuje ze jedzie sie pod gorke.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

największa zaleta automatu to zwiększenie żywotności sprzęgła o około 50%.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 wrz 2007, 20:45
Posty: 3
Lokalizacja: Kalisz

A co robią kierowcy kiedy jadą z góry normalnie można zahamować silnikiem czyli o ile mi wiadomo wrzucić niższy bieg i co zrobić jeśli jest automat?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Przy automacie załączasz retader i gdy obroty są za małe do skutecznego działania zwalnicza, to automat sam redukuje bieg.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Różne plotki chodzą, ale ktoś może rozwieje moje wątpliwości.

Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?
W autach starszych na pewno trochę większe jest, w autach nowych nie ma różnicy... Przynajmniej TGL mojego taty w automacie spala tyle co te w manualu :) Więc podejrzewam że w innych autach jest podobnie :)


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

wszystko zależy od nogi kierowcy i jak nią operuje...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
wszystko zależy od nogi kierowcy i jak nią operuje...
No tak, bo kierowca który jeździ agresywnie zrobi większą normę w aucie z manualną skrzynią jak ten który reprezentuje sobą ekonomiczną jazdę "w automacie"...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Chyba wręcz odwrotnie producenci obiecują zmniejszenie zużycia paliwa w samochodach wyposażonych w automatyczne skrzynie, i myślę że to jest prawda bo biegi zmieniają się w tych optymalnych obrotach na zielonym polu a więc jest chyba ekonomicznie


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 wrz 2007, 20:45
Posty: 3
Lokalizacja: Kalisz

Czy automat jest juz w większości produkowanych samochodów cięzarowych ? a jeśli tak czy jest jakaś różnica cenowa?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

W przypadku DAF-a
-skrzynia AS-TRONIC 3770E info. z Pią, 23.03.2007, 21:12 podał kolega łukasz
taka skrzynia występuje także w MAN-ach, mój tata ma taką skrzynie i ogólnie nie narzeka ale on preferuje bardziej agresywną jazdę i przy ruszaniu i wyprzedzaniu trochę się denerwuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Różne plotki chodzą, ale ktoś może rozwieje moje wątpliwości.

Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?
Mamy dwie Scanie R420 E5 w automacie i zużycie paliwa jest 1/2l. mniejsze niż w zwykłych :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 30 paź 2007, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Niewątpliwie skrzynie automatyczne posiadają więcej zalet niż wad. Jedną z bardzo ważnych zalet jest m.in. to o czym wyżej wspomniał już Cyryl, czyli zwiększenie żywotności sprzęgła prawie o połowę.

Kolejną istotną zaletą jest redukcja biegu podczas momentalnego dociśnięcia pedału gazu (ta funkcja występuje na pewno w skrzyniach ZF-Astronic i I-Shift). Jest to bardzo przydatna rzecz np. przy wyprzedzaniu. Gdy obroty silnika wahają się w granicach 1100-1200 obr./min., wtedy gwałtownie dociskamy pedał gazu i skrzynia redukuje bieg w dół, tak, aby moc silnika została możliwie maksymalnie wykorzystania.

O tym, że żywotność sprzęgła w skrzyniach automatycznych jest większa już wiemy, ale jak jest z żywotnością samej skrzyni? Które są "wytrwalsze", manualne, czy automatyczne?


Tytuł:
Post Wysłano: 30 paź 2007, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
O tym, że żywotność sprzęgła w skrzyniach automatycznych jest większa już wiemy, ale jak jest z żywotnością samej skrzyni? Które są "wytrwalsze", manualne, czy automatyczne?
Wydaje mi się że skrzynię manualne są wytrzymalsze i to chyba przede wszystkim przez to że nie są tak skomplikowane jak automatyczne w których wszystko jest sterowane elektronicznie a to jak wiadomo najczęściej zawodzi. Ale mogę się mylić


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 0:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Jezdzilem Dafem XF 480 na automacie przez pol roku. Jezdzily rowniez w firmie Scanie R420 na manualu i spalanie w tym przypadku bylo duzo mniejsze. Automat ma swoje niepodwazalne zalety i o ile latem mozna mu wybaczyc pewne bledy (wjezdzajac na skrzyzowanie lub rondo przy niskiej predkosci nagle dajesz mu gaz, zeby zdazyc przed innym autem, a on nic, tylko sie toczy i po dluzszej chwili namyslu nagle sie zrywa, ze malo ci lba nie urwie) , to zima jego zachowanie przy pustym skladzie jest conajmniej niedopuszczalne, a dokladnie chodzi o zbyt szybka zmiane biegow. Owszem mozna przejsc na sekwencje, a nawet trzeba, bo na lodzie innaczej nie pojedziesz, to i spalanie wtedy jest niezle :shock:
Cytuj:
A co robią kierowcy kiedy jadą z góry normalnie można zahamować silnikiem czyli o ile mi wiadomo wrzucić niższy bieg i co zrobić jeśli jest automat?
Ja nie mialem retardera, ale wciskajac DEB-a (hamulec silnikowy) automat sam redukowal biegi. Mogles pomoc mu recznie, ale i tak nad wszystkim czuwal komputer, bo gdybys chcial za bardzo zredukowac, to po prostu na to nie pozwalal.

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Wszystko pięknie fajnie ladnie a ja suszaem juz od kilku kierowców ze te skrzynie strasznie sie "boją" śliskiej nawierzchni... Moze ktoś sie ustosunkować do tego??


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Większość kierowców zawodowych (kat. D z którymi rozmawiałem) woli manuale. Spotkałem jednego który woli automaty, ale nie umiał wytłumaczyć dlaczego...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 10:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

kierowcy z kat. D, którzy wolą skrzynie manualne od automatycznych zapewne nigdy nie jeździli z automatyczną skrzynią.
jak już wpominałem średnio w ciągu dniówki kierowca autobusu miejskiego wajchuje w górę o 2-4 biegi ponad 400 razy.

natomiast dla kierowców ciężarówek polecam szukanie miejsca za- lub rozładunku w jakimś mieście pagórkowatym z pełnym ładunkiem z planem na kolanach.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: