Cytuj:
Seba, głowy nie dam ale wydaje mi się, że zmieniło się odnośnie tacho w aucie do 7,5 t wykorzystywanego do celów prywatnych w tej nowelizacji ustwy z kwietnia. Ale jeśli się mylę, to dobrze, że sprostowałeś nie chcę nikogo wprowadzać w błąd
W najblizszym czasie jak spotkam ITD to znowu sie zatrzymam i poprosze ponownie o wyjasnienie
[ Dodano: Nie, 28.10.2007, 10:52 ]
Tak jak obiecałem przejeżdzając przez Włocławek zatrzymałem sie przy kontroli ITD (stali koło hali mistrzów na wlocie od Łodzi) , zadałem inspektorowi kilka pytań
Odpowiedział grzecznie i sensownie.
1.Jadąc autem dostawczym (DMC 3499 kg)z przyczepą lekką (DMC 750 kg) co jest wymagane od kierowcy , od auta i od przewożnika
odp. Kierowca powinien miec kategorie prawa jazdy minimum B , auto powinno być wyposażone w tachograf , własciciel auta powinien zapewnić winiete i zezwolenie na przewóz własny lub zezwolenie na wykonywanie usługowych przewozów drogowych
2.Jeżeli kierowca jedzie autem dostawczym (DMC 3499kg) wyposażonym w tachograf bez przyczepy czy musi przestrzegać czasu pracy
odp.Nie
Kierowce wówczas nie obowiązuje czas pracy ,lecz tachograf musi bys sprawny i mimo wszytsko powinna byc włozona tarczka
Taką tarczke opisuje sie wtedy-"jazda bez przyczepy"
, a własciciel pojazdu lub kierownik transportu w firmie wystawia kierowcy zaświadczenie ,ze w dniach od do kierowca jeżdził bez przyczepy
3.Jeśli w takim zespole pojazdów DMC przyczepy przekracza 750kg jaka kategoria prawa jazdy jest wymagana
odp. Minimum B+E
4.Czy prawdą jest ,ze w samochodach o DMC od 3.500 kg do 7.499 kg używanych na potrzeby własne nie jest wymagane przestrzeganie czasu pracy
odp.Nie
Ustawa jest przez kierowców i włascicieli firm żle interpretowna
Ustawa ma tu na myśli przewóz nie handlowy ,czyli np wyjazd ciężarówką na wakacje (bezsens)
Jeżeli auto wykorzystywane jest w firmie zobowiązuje to do przestrzegania czasu pracy
Myśle ,ze mój "wywiad" chyba wszystko wyjaśnia