Niemcy, 3 pasy autostrady, wzniesienie i wymyślony zakaz dla LKW przez ustawodawcę. Wg mnie nie to najgłupszy pomysł i spowalnianie płynności w ruchu drogowym.
I nie bardzo wiem jaki był cel stawiania w takiej i paru innych sytuacjach zakazów.
Może ktoś się jeszcze wypowie..
Jakby ktoś się pytał dlaczego w GB jest tak mało zakazów, to wszystkie zabrali do Niemiec.
Nie jest tak na wszystkich np. wzniesienie koło Porta-Westfalica przy BAB2 tam nie ma zakazu ale Pazdz ma racje w paru miejscach Szwabki ustawily takie zakazy np. BAB1 przy Stacji Remscheid nie tak dawno byly tam roboty obok stacji a dalej koniec robót 3 pasy i było wzniesienie postawiono zakaz wyprzednia ktory byl zniesiony dopiero na szcycie górki
napewno jest to ukłon w strone kierwców osobówek po to by tiry przy predkosciach 40-60 km/h nie blokowaly 2pasów ruchu wyprzedzajac sie ale z drugiej strony Ci ktorzy jezdza wiedza jak to jest gdy jest sie na pusto lub lekko zaladowanym i trzeba sie wlec za jakims "kamazem" 40km/h 3 kilometrowe wzniesienie gdy mozna go objechac, nóż sie w kieszenie otwiera znam z autopsji i zazwyczaj ignoruje ten głupi zakaz ...
we francji tez sa górki i o takich zakazach nie ma mowy, bynajmniej ja jeszcze nie widzialem...
_________________ - szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
-------------------------------------------------------------------------------------------- SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl
w Niemczech po autostradach auta osobowe poruszają się w praktyce z nieograniczoną prędkością. na podjazdach często postawione są zakazy wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych. na dwupasmowych jest to najzupełniej uzasadnione. natomiast na trzypasmowych najczęściej na środkowym pasie jest ograniczenie prędkości minimalnej do 60 km/h.
dlaczego?
na trzypasmowej autostradzie ruch wygląda mniej więcej tak:
- prawy pas ciężarówki,
- środkowy słabsze auta osobowe 120 - 130 km/h,
- lewy szybsi powyżej 160 km/h.
na podjeździe pojazdy ciężarowe zwalniają często do szybkości poniżej 60km/h i mając różne prędkości biorą się do wyprzedzania przy różnicy prędkości 3 - 4 km/h. wtedy na środkowym pasie zaczynają się kłopoty, bo trzeba wyhamować ze 120 do powiedzmy 50, ale to dopiero początek bo potem trzeba wjechać na lewy pas wyprzedzając te ciężarówki na środkowym pasie, gdzie znowu ci jadący 160 i lepiej muszą wyhamować do 70.
proszę o porównanie statystyk wypadków w Niemczech i w Anglii.
Niemcom udało się uzyskać kompromis między dużą szybkością pojazdów osobowych, a największym bezpieczeństwie na drogach.
jednak to jest wynikiem takiego prządku na drogach i egzekfowania go.
Nie wiem czy to się zdarza w Niemczech, ale w Polsce przypadki dość częste. Za przykład obiorę pewną górę niedaleko Siewierza na #DK1. Mocno padający śnieg lub marznąca woda sprawia, że ciężarówki mają problemy z pokonaniem wzniesienia. Niektórzy stają dość szybko, inni siłą rozpędu próbują ich objechać lewym pasem. Najczęściej przeceniają swoje możliwości i blokują także lewy pas. Tym sposobem nieraz tworzą się kilkukilometrowe korki które ciężko rozładować, bo pługi i piaskarki nie mają jak dojechać do czoła zatoru.
Te zakazy jednak jakieś uzasadnienie mają. Trzeba się cieszyć z tego co jest, bo niedawno było głośno o pomyśle wprowadzenia całkowitego zakazu wyprzedzania dla ciężarówek.
Rejestracja:10 gru 2006, 23:15 Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa
Cytuj:
Trzeba się cieszyć z tego co jest, bo niedawno było głośno o pomyśle wprowadzenia całkowitego zakazu wyprzedzania dla ciężarówek.
Już się zaczyna, na Ósemce od Radzymina do Ostrowa Maz. (ok. 60km)są zakazy dla ciężarówek, powtarzane co skrzyżowanie i to samo w drugą stronę.
To chyba echo akcji "bezpieczna ósemka".
_________________ "spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"
Ostrowi Maz
A ta "bezpieczna ósemka" to chyba obejmuje osiem pierwszych dróg w PL od 1 do 8 a, że ósemka jest najdłuższą drogą w Polsce i akcją objęte jest osiem największych dróg to i taka nazwa.
No te zakazy denerwujące. Trafi się kopcący PKS i lecisz 60 no i teraz przez dobudowę drugiego pasa z taką prędkością się tam właśnie jedzie, ale podobno do 2009 ma już być dwupasmówka łącznie z obwodnicą Wyszkowa, więc warto się pomęczyć
Prawda. A także większość dwupasmowych odcinków autostrad. Ale np.A5 ma po trzy pasy i i tak jest zakaz.(odcinek od A6 do granicy francuskiej Mulhouse)
Ostatnio jechalem A2 w kierunku Polski i na odcinko ok 100km byl zakaz wyprzedzania ciezarowkami nie zawsze jest on wyswietlany na tych tablicach, rozmawialem z kierowca na CB i mowil mi ze ogladal program niemieckiej telewizji i mowili tam ze testuja obecnie takie rozwiazanie na autostradach i mozliwe ze wejdzie ono w zycie. Jak juz wczesniej kolega napisal tak jest ze na trzy pasmowej autostradzie auta zasuwaja z duza predkoscia ale wedlug mnie to utrudni zawod tylko kierowca ciezarowek bo np jak wtedy jechalem byl bardzo duzy tlok ciezarowek jak chyba zawsze na A2 i gdy jada wszyscy w rzedzie, jedno auto zwolni np do 60 na wzniesieniu kolejne za nim auto troszke przychamuje a za nim nastepne to przez ten rzad w pewnym miejscu auta hamuja praktycznie do zera. Nie rozumie czegos takiego gdy ktos ma np 24 tony drugi jedzie np na pusto albo ma ok 5to n ladunku dlaczego ma za nim sie ciagnac tyle kilometrow. Dla mnie to bez sensu.
takie tablice są umieszczone w wielu miejscach na autostradach Niemieckich, głównie tam gdzie dochodzi do korków.
tablice te mogą wyświetlać: zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych, zakaz wyprzedzania dla wszystkich i ograniczenia szybkości.
nie jest to testowane, ale działa i to już od dawna.
praca tego systemu wygląda tak:
jeżeli powiedzimy gdzieś dochodzi do korka, to o kilkanaście kilometrów wcześniej trzeba przyhamować ruch. jeżeli zwalnia się tylko na prawym pasie, to wcześniej trzeba przyhamować ciężarówki - wyświetlając zakaz wyprzedzania dla nich, jeżeli na wszystkich pasach wyświetla się zakaz wyprzedzania dla wszystkich i ograniczenie prędkości.
Rejestracja:23 lut 2008, 12:53 Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta
Odświeżę trochę temat.
Jak wiemy na Słowacji jest zakaz wyprzedzania, ale ostatnio kierowca od nas z firmy stał weekenda ze starszym kierowcą ze Słowacji i ten mu powiedział, że jeżeli samochód poprzedzający jedzie mniej niż 80 to możemy go wyprzedzić, ale gdy jedzie 80 to już nie.
Słowak mówił, że mało kto o tym wie.
Wie ktoś co na ten temat?
Jak wiemy na Słowacji jest zakaz wyprzedzania, ale ostatnio kierowca od nas z firmy stał weekenda ze starszym kierowcą ze Słowacji i ten mu powiedział, że jeżeli samochód poprzedzający jedzie mniej niż 80 to możemy go wyprzedzić, ale gdy jedzie 80 to już nie.
Słowak mówił, że mało kto o tym wie.
Wie ktoś co na ten temat?
A jeżeli zaczniesz go wyprzedzać uważając że jedzie mniej niż 80 policja Cie zatrzyma i jak to udowodnisz?? ale z tym podjazdem to idiotyczny pomysł. Po coś w sumie ten 3 pas jest jak nie to niech zrobią 4 i tyle;P niektóre takie drogi są że przed samym podjazdem dorobiony jest jeszcze jeden pas dla tych wspinających się ze znakiem P3
_________________ ''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''
B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera
Użytkownicy przeglądający to forum: zzx i 35 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę