Rejestracja:16 lip 2007, 17:31 Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy
Witam wszystkich . Mam dwa problemy i zwracam się do was o pomoc :
Pierwszym problemem jest parowanie szyb w aucie. Szyby ciągle parują nawet jak jest włączony nawiew Były myte już wieloma preparatami które z założeń producentów miały zapobiegać parowaniu szyb ale to niestety nie pomogło, szyby jak parowały tak parują dalej... może Wy macie jakieś sprawdzone domowe sposoby że właśnie nie parowały szyby bądź jakieś skuteczne ale to naprawdę skuteczne preparaty do tego ?
Drugim problemem jest problem z Webasto... a mianowicie webasto mi nie grzeje .. z nawiewu leci tylko zimne powietrze które trochę jak by "pachniało" spalinami a z rury na zewnątrz auta z której powinny wychodzić spaliny leci tylko biały dym... Wiecie co może być przyczyną ? Czy naprawię to sam czy lepiej się w to nie bawić i od razu udać się na serwis webasto ?
moze nie masz dopływu swiezego powietrza z zewnątrz? nie wiem czy scania ma filterek pyłkowy albo jakiś inny, ale sproboj go zlokalizowac i przeczysic lub wymienic.....
druga sprawa, moze w samochodzie jest wilgoć? moze gdzies kabina w srodku jest zamoczona? moze cieknie gdzieś po wewnętrznej stronie blachy?
Rejestracja:16 lip 2007, 17:31 Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy
No właśnie nic nie cieknie ... a co do Webasto to jak pytałem na radiu to ktoś mi mówił ze to może być jakaś świeca ale ja nie wiem gdzie ją tam znaleść
Kolego jeśli chodzi o SCANIE to zajedz do serwisu oni tam ci doradza i zrobia.Moj tato miał taki problem tez w scani ze zaparowywały szyby zajechal do serwisu cos tam przeczyszcili czy zmienili i chodzi dobrze :)
Rejestracja:16 lip 2007, 17:31 Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy
Tak chodzi o Scanie ... serwis to ostateczność ... najpierw chce popróbować jeszcze jakoś sam .. po co wydawać nie potrzebie kase na serwisach ... jak może była by możliwość zrobienia tego samemu
Nie wiem jaka masz scanie, ale w serii 4 filtr kabinowy masz pod maska u gory. Moze masz zasyfiony. Przewaznie objawia sie to tym, ze jak wylaczysz klime, to przez chwile czuc nieprzyjemny zapach. Sam go spokojnie mozesz wymienic. Oczywiscie przyjmuje z gory, ze nie masz wlaczonego zamknietego obiegu powietrze w kabinie. A Webasto to zapewne swieca, chociaz dziwne, ze dymi, jeszcze jest takie sitko, moze ono jest zapchane. Zreszta w Scanii powinien pokazac ci sie blad na wyswietlaczu od sterownika piecem. Z tym to raczej polecalbym udac sie do fachowca. Ja przynajmniej sam wolalem sie w to nie bawic, a w serii 4 dostep do pieca to tragedia. Pozdrawiam
Rejestracja:29 maja 2007, 19:23 Posty: 53
GG: 0
Lokalizacja: KATOWICE
Kolego co do parowania to mogę Ci polecić abyś sprawdził czy czasem nie ubywa Ci płynu chłodniczego, a chodzi mianowicie o to że nagrzewnica może być mikroskopijnie dziurawa i automatycznie puszczać płyn ktory jako gorący paruje jak puscisz nawiew na szybe, znajoma tak miała w osobówce i dopiero jak nagrzewnica już prawie całkiem padała to prysneła dość duzym strumieniem płynu na szybe przy maksymalnym nawiewie i mozna było do tego dojść
Rejestracja:16 lip 2007, 17:31 Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy
Ja mam Scanie serii 3. Dostęp do webasto nie jest zły gdyż jest ono pod dolnym łóżkiem więc spokojnie można się do niego dostać .. dziś muszę zobaczyć co to jest bo to nie jest jazda... jak nie ma websto i Ci ciągle szyby parują...
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
W tym webascie to sprawdz czy nie masz zatkanego wlotu powietrza do komory spalania. Po drugie moze byc cos ze swica, sitkiem. Sprawdz tez pompke paliwa - jezeli bedzie slabo podawac i plomien bedzie wygasal to tez bedzie kopcic na bialo. Jezeli nie bedzie nic z tych rzeczy to trzeba rozkrecic (wymontowac silniczek, rozkrecic komore spalania i dokladnie to wszystko obejrzec. Nieraz trzeba to wyczyscic).
Jezeli masz sterownik elektroniczny to powinny wyskakiwac bledy.
aby szyby w pojeździe nie zaparowywały musi być wlot powietrza, ale też co najważniejsze odpływ.
zacznijmy od sprawy najprostszej: czy nie masz włączonego zamkniętego obiegu, nie wiem czy w tym modelu to jest, ale jest w większości pojazdów, to nim (nej) też powinien być.
jeżeli nie to włącz dmuchawę na szyby na najmniejszą szybkość i ręką sprawdź czy powietrze wydobywa się skąd powinno. porównaj to z podobym autem na parkingu lub w firmie.
jeżeli nie, to należy szukać w filtrze pod maska jak wspominali koledzy.
jeżeli natomiast powietrze jest podawane na szyby, a one mimo to parują to znaczy, że kabina ma pozaślepiane otwory wentylacyjne.
tutaj jest juz trudniejsza sprawa, ale wątpię, aby do tego doszło.
natomiast jeżeli chodzi o ogrzewanie postojowe, jeżeli wczesniej nie miałeś z tym do czynienia, to daj do serwisu.
ogrzewanie składa się z takiej gruchy z bardzo drogiego materiału. do wnętrza dostarczane jest paliwo pompką paliwową i rzucane na siateczkę, która otacza świecę. świeca pali to paliwo, w zasadzie rozpala (najwiekszy pobór prądu przy rozpalaniu) później siateczka się żarzy. spaliny są wyrzucane na zewnątrz kabiny ognioodpornym przewodem. cała grucha obudowana jest plastikiem odpornym na wysoka temperaturę, powierze pobierane jest z kabiny opływa tą gruchę, ogrzewa się i jest podawane z powrotem do kabiny.
ponieważ siteczko zużywa się szybciej niz świeca jak poznać, które z nich jest do wymiany?
wlączyć ogrzewanie przy włączonej lampce wewnątrz kabiny. jeżeli jest świeca niesprawna pobór powinien być znaczny czyli żarówka powinna przygasnąć.
wygląda to tak: włączamy ogrzewanie i przez pierwsze 2-3 minuty mamy funkcję przedmuch, czyli chodzi sam silniczek. potem włącza się pompka na zbiorniku (wydaje z siebie takie tykanie), a dopiero potem powinna włączyć się świeca i wtedy żarówka powinna nieznacznie przygasnąć.
jeżeli przygasa to znaczy, że świeca pobiera prąd, więc do wymiany jest sitko, jeżeli nie przygasa to znaczy, że świeca niepobiera prądu - więc nie działa.
jest jescze jedna możliwość, że jest zepsuty czujnik płomienia, który wyłącza zasilanie ON i świecę, ale to już sprawa dla serwisu.
wygląda to tak: włączamy ogrzewanie i przez pierwsze 2-3 minuty mamy funkcję przedmuch, czyli chodzi sam silniczek. potem włącza się pompka na zbiorniku (wydaje z siebie takie tykanie), a dopiero potem powinna włączyć się świeca i wtedy żarówka powinna nieznacznie przygasnąć.
trochę inna kolejność :najpierw świeca potem pompka
Rejestracja:16 lip 2007, 17:31 Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy
No to tak światło w kabinie po włączeniu webasto nie przygasa, więc pewnie jest świeca do wymiany tak jak mówiliście. I z tym to pojadę już do serwisu.
I mam pytanko czy orientuję się ktoś może gdzie jest jakiś serwis Webasto w okolicach Trójmiasta ?
wygląda to tak: włączamy ogrzewanie i przez pierwsze 2-3 minuty mamy funkcję przedmuch, czyli chodzi sam silniczek. potem włącza się pompka na zbiorniku (wydaje z siebie takie tykanie), a dopiero potem powinna włączyć się świeca i wtedy żarówka powinna nieznacznie przygasnąć.
trochę inna kolejność :najpierw świeca potem pompka
rumia ul.Grumwalcka
Gdynia ul.Morska Naprzeciw bodegi(sklep)
Gdynia Port naprzeciw BTC po drugiej stronie estakady
Gdńask ul.Halera na terenie MZK
Tczew zapytaj w PKS-ie lub zpytaj Krzycha na cb
z tym parowaniem szyb to też mam ten sam problem
i rozwiązałem go tak że mam wyjęty filtr powietrza (na wlocie ten przed wentylatorem)
bo kupiłem jakiś tani i szybko przestał przepuszczać powietrze
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 38 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę