Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2007, 18:56
Posty: 61
GG: 5477986
Lokalizacja: Tomaszów maz

Cytuj:

Image

Image
a możesz dokładniej powiedzieć co to jest:?:
nie moge sie domyśleć :roll:

_________________
SCANIA- Królową szos

Moje autko:
SCENIC


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Są produkowane przez większość firm - jednak raczej w niewielkich ilościach. Jestem w tej chwili w trakcie załatwiania 20 sztuk trzyosiówek jednak z pojedynczą osią wleczoną które to już są uważane za nietypowe przez co nie jest to sprawą łatwą.
Dla przykładu:
DAF FTS 6x2

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Nie pamietam nazwy ale są to łąńcuchy że tak powiem "obrotowe" one gdy szybko sie kręcą to same podkładają się pod koło. To taka alternatywa dla tradycyjnych łańcuchów popularna w skandynawii.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
to moze cos takiego Cie zaciekawi;
Rozwiąznie bardzo popularne w Skandynawii - bardzo wygodne dla kierowcy bo nie ma potrzeby zakładania łańcuchów w momencie zmiany nawierzchni z asfaltu na śnieg. Na rynek skandynawski oferowane chyba przez większość dealer'ów.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
to moze cos takiego Cie zaciekawi;
Rozwiąznie bardzo popularne w Skandynawii - bardzo wygodne dla kierowcy bo nie ma potrzeby zakładania łańcuchów w momencie zmiany nawierzchni z asfaltu na śnieg. Na rynek skandynawski oferowane chyba przez większość dealer'ów.
Rolka dociskana do opony. W trakcie jazdy siła odśrodkowa uklada kawałki łańcuchów promieniowo, gwiaździście układając je pod koło. Proste, a praktyczne urządzenie

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 20:54
Posty: 64
Lokalizacja: NORGE

Dokladnie Tak :D

Wiekszosc nowych aut jest wyposazana w ten system.
Ktory jest bardziej skuteczny od tego "podsypowego" ktore montowano kiedys np. w tym VOLVO/ie

[
Tu widac dokladniej tarcze ktora styka sie z kolem i napedza te lancuchy


Ostatnio zmieniony 06 lip 2008, 23:09 przez skoli, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2006, 12:17
Posty: 38
GG: 0
Samochód: KTM Lc2 125:D
Lokalizacja: Męcina->NS

Magnumke znalazlem na otomoto.pl. A oto i ona:)

Obrazek

(C):otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Dania też już "przrzuca sie" na tego typu C. S. Z tego co pamiętam to tam mówia na to " Twinster" czy jakos tak ;) I to nie opuszcza się żadnym pstryczkiem tylko przy ładunku chyba 10t ta oś sama sie opuszcza. Po rozładowaniu i zapaleniu samochodu automatycznie podnosi się do góry.

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Dania też już "przrzuca sie" na tego typu C. S. Z tego co pamiętam to tam mówia na to " Twinster" czy jakos tak ;) I to nie opuszcza się żadnym pstryczkiem tylko przy ładunku chyba 10t ta oś sama sie opuszcza. Po rozładowaniu i zapaleniu samochodu automatycznie podnosi się do góry.
10 ton to waży średnio, pusta chłodnia. Nie sądzę by ktokolwiek się na takie konfiguracje "przerzucał" bo wydaje mi się, że jest to opcja do konkretnego rodzaju ładunków - może gabaryty a może coś innego? W Norwegii ciągniki trzyosiowe mogą ważyć w zestawie z ładunkiem więcej niż dwuosiowe. Nie znam dokładnych danych na ten temat ale wiem, że tak jest.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 1:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Samochodów w takiej konfiguracji jak dał kolega skoli to akurat nie problem znaleźć, Bo jest to zwykła Scania z ostatnią podwieszaną osią ale nie na bliźniaku a tu chyba chodziło, żeby ostatnia oś była podwieszana i miała bliźniaki.

Cytuj:
10 ton to waży średnio, pusta chłodnia.
Tak ale po zapięciu chłodni oś się nie opuści trzeba na nią załadować kilka ton wtedy dopiero opadnie (tak jak jest w solówkach i naczepach) a nie które naczepy nie mają nawet już ręcznego opuszczania.

Cytuj:
W Norwegii ciągniki trzyosiowe mogą ważyć w zestawie z ładunkiem więcej niż dwuosiowe.
W Anglii jest podobnie dlatego tam jest to bardzo popularne, bo teoretycznie każda dodatkowa oś to + 8 ton DMC.
Nawet w Polsce (ostatnio to jeden z kolegów tłumaczył na forum), 3 osiowe samochody ciągające kontenery mogą być rejestrowane na 44 t. DMC , a nie na 40t. DMC. jak pozostałe.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 20:54
Posty: 64
Lokalizacja: NORGE

Cytuj:
a tu chyba chodziło, żeby ostatnia oś była podwieszana i miała bliźniaki..
K92 mowisz i masz :wink: Takie rowniez posiadamy

Obrazek

Obrazek



Cytuj:
Tak ale po zapięciu chłodni oś się nie opuści trzeba na nią załadować kilka ton wtedy dopiero opadnie ..
Opuszczanie osi dziala automatycznie jak rowniez i recznie (przycisk)
I nie trzeba nic ladowac :!: :!: by mozna bylo na 3 osiach jechac
Mozna nawet samym ciagnikiem tak jezdzic.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
K92 napisał:

Tak ale po zapięciu chłodni oś się nie opuści trzeba na nią załadować kilka ton wtedy dopiero opadnie ..


Opuszczanie osi dziala automatycznie jak rowniez i recznie (przycisk)
I nie trzeba nic ladowac Exclamation Exclamation by mozna bylo na 3 osiach jechac
Mozna nawet samym ciagnikiem tak jezdzic.
Tak wiem, tylko mi chodziło o automatyczne opuszczanie, wtedy trzeba załadować kilka ton, a ręcznie można oczywiście opuścić kiedy się chce. :)

Dzięki za foty. :]


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 20:54
Posty: 64
Lokalizacja: NORGE

K92 bardziej odnioslem sie tu do postu V8 ktory twierdzi;
Cytuj:
I to nie opuszcza się żadnym pstryczkiem tylko przy ładunku chyba 10t ta oś sama sie opuszcza. Po rozładowaniu i zapaleniu samochodu automatycznie podnosi się do góry.
Dodam jeszcze ze po rozladowaniu i zapaleniu auto sie wypoziomuje ale os nie podniesie sie sama :( .

Cytuj:

a ręcznie można oczywiście opuścić kiedy się chce..

I tak samo jest z podnoszeniem :D


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 1:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
K92 bardziej odnioslem sie tu do postu V8 ktory twierdzi;

!scania V8! napisał:
I to nie opuszcza się żadnym pstryczkiem tylko przy ładunku chyba 10t ta oś sama sie opuszcza. Po rozładowaniu i zapaleniu samochodu automatycznie podnosi się do góry.
No to moze źle to napisalem, ale chodzilo mi o to ze nie trzeba za kazdym razem włączac tylko oś "sama" sie opuszcza lub podnosi. Mysle ze wszystko jasne :?:
Cytuj:
Nie sądzę by ktokolwiek się na takie konfiguracje "przerzucał" bo wydaje mi się, że jest to opcja do konkretnego rodzaju ładunków - może gabaryty a może coś innego?
No to jedź zobacz sobie np do Dani i popatrz na auta z duńskimi numerami.... Albo chociazby zobacz na duńskie strony z Samochodami cięzarowymi ile tam jest ofert z ciągnikami 6x2. Moze i sie myle ale z tego co ja zaobserowalem to tak jest

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
No to jedź zobacz sobie np do Dani i popatrz na auta z duńskimi numerami.... Albo chociazby zobacz na duńskie strony z Samochodami cięzarowymi ile tam jest ofert z ciągnikami 6x2. Moze i sie myle ale z tego co ja zaobserowalem to tak jest
Akurat Dania jest ostatnio priorytetem jeśli chodzi o moje zainteresowania więc wiem o czym mówię. Jednak odnoszę wrażenie, że się nie do końca zrozumieliśmy. Chodzi mi o to że "przerzucają" oznaczałoby idąc Twoim tokiem, że Duńczycy przechodzą z 4x2 na 6x2 a w moim mniemaniu jeśli chodzi o Danię nie ma o tym mowy bo 6x2 było tam zawsze popularne i statystycznie rzecz ujmując liczniej stosowane niż w pozostałych krajach Europy oczywiście z wyjątkiem pozostałych krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja, Finlandia). Warunki drogowe w zimie są jakie są dlatego też wolą oni stosować 6x2.
Pozdrawiam.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
Jednak odnoszę wrażenie, że się nie do końca zrozumieliśmy
No być moze bo ja z twojego wczesniejszego postu wywnioskowalem ze uwazasz iz w Dani nie stosują konfiguracji 6x2 A ja napisalem ze "przerzucają sie" bo kiedys bylo to bardzo rzadkim widokiem.
Ale juź zrozumialem o co Ci chodzi. Wiec koniec OT

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Post Wysłano: 12 sty 2008, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Jeszcze jedna fotka zestawu z podnoszoną osią bliźniaczą:

Obrazek

Zdjęcie pochodzi z fotogalerii Anheim'a

Widziałem ten zestaw wielokrotnie, ale zawsze załadowany. Nawet nie wiedziałem, że ta oś jest podnoszona. Upatruję to jednak jako minus, bo w takim układzie napewno nie jest napędzana co byłoby dobrą rzeczą na zimę...

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 12 sty 2008, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
Upatruję to jednak jako minus, bo w takim układzie napewno nie jest napędzana co byłoby dobrą rzeczą na zimę...
Zgadzam się, to że nie jest napędzana to nic jak jest podniesiona to porostu zachowuje się jak zwykły ciągnik w układzie 4x2 ale po opuszczeniu (szczególnie odczuwalne w zimie) ostatnia oś stawia straszny opór np. przy ruszaniu(trzyma samochód). Jest tak nawet w naszym MAN-ie solówce, gdy ostatnia oś jest opuszczona nie raz jest problem z ruszeniem szczególnie na śliskim.


Post Wysłano: 12 sty 2008, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

K92, to nie jest wina oporu. :lol: Tylko po prostu oś napędzająca jest wtedy odciążana co powoduje jej mniejszą przyczepność. Dlatego w niektórych ciężarówkach 3-osiowych stosuje się "chwilowe uniesienie osi", co powoduje dociążenie osi napędzającej a co za tym idzie, łatwiejsze ruszanie na "śliskim". :wink:


Post Wysłano: 12 sty 2008, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
K92, to nie jest wina oporu. :lol: Tylko po prostu oś napędzająca jest wtedy odciążana co powoduje jej mniejszą przyczepność. Dlatego w niektórych ciężarówkach 3-osiowych stosuje się "chwilowe uniesienie osi", co powoduje dociążenie osi napędzającej a co za tym idzie, łatwiejsze ruszanie na "śliskim". :wink:
Tzn. racja źle się wyraziłem oczywiście chodzi o to że oś jest odciążona i trudniej wtedy ruszyć dobrze to opisałeś, dzięki bo już powoli zacząłem się gubić :roll: :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: