Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2008, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2007, 10:14
Posty: 12

Witam
Wymieniłem gumki na pompowtryskach w Scanii 114L 380 z silnikiem DC1104. Zamontowałem i ustawiłem zawory. Mam pytanie: jak ustawić wstępne naprężenie pompowtrysku i ile ono wynosi, a także co oznaczają znaki na kole zamachowym 400 i 600.

Z góry dziękuję.


Post Wysłano: 22 sty 2008, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Zamontowałem i ustawiłem zawory. Mam pytanie: jak ustawić wstępne naprężenie pompowtrysku i ile ono wynosi, a także co oznaczają znaki na kole zamachowym 400 i 600.
:shock: To jak wyregulowałeś zawory jak nie wiesz co to są za wartości 600 i jak już to 480?
:?: :?: :?:


Post Wysłano: 22 sty 2008, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2007, 10:14
Posty: 12

Ustawiłem tak jak w klasycznych silnikach, 6 na wahnięciu to ustawiałem 1. To jednak nie tak?


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli tak ustawiles zawory to jest OK (1z6, 2z5, 3z4). Do ustawienia pompowtryskow trzeba znac kolejnosc zaplonow (ktora jest klasyczna) no i moment w ktorym nalezy regulowac.
Troche ciezko tlumaczyc komus kto tego wczesniej nie robil i pewnie nie ma zadnych narzedzi do tego potrzebnych ...
Za pomoca srub regulacyjnych dzwigienek pompowtryskiwaczy ustawiasz wysokosc pomiedzy powierzchnia talerzyka sprezyny pompowtryskiwacza ("na gorze") a powierzchnia ktora jest na "dole sprezyny" - pomiedzy sprezyna a korpusem cewki pompowtryskiwacza jest taki wyfrezowany rowek - to wlasnie ta powierzchnia jest ta druga plaszczyzna odniesienia - czyli od powierzchni talerzyka sprezyny do tego rowka.
Wymiar jaki trzeba ustawic to 66,9 mm.
Aby rozpoczac ustawianie proponuje pokrecic kolem zamachowym tak aby np pierwszy cylinder mial zawory do regulacji, a na 6 bedzie mijanie (na kole zamachowym w dolnym okienku bedzie napis "TDC DOWN". Wtedy regulujesz pompowtryskiwacz na 5 cylindrze (dzwigienka pompowtryskiwacza jest w najwyzszym polozeniu). Nastepnie krecisz kolem zamachowym o 120 stopni (na kole zamachowym bedzie znak) i zgodnie z kolejnoscia zaplonow regulujesz 3 pompowtryskiwacz. Pozniej znowy + 120stopni i regulacja na 6 i ........ tak do ostatniego pompowtryskiwacza.

Zycze powodzenia :wink:

PS. Mozna wiedziec w jakim celu wymieniales te "gumki" ?


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2007, 10:14
Posty: 12

Przy wymianie oleju okazało się, że zamiast oleju jest pełna miska oleju napędowego.

Dzięki za wyjaśnienie :)


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
To jak wyregulowałeś zawory jak nie wiesz co to są za wartości 600 i jak już to 480?
To ty nie wiesz jak sie reguluje zawory bez znaków :?: :?: :?:


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

No to pewnie wymieniales oringi na cewkach ? Nie wiem czy wiesz ale idzie to zrobic bez wyciagania pompowtryskiwaczy - wystaczy odpowiednia nasadka :)


Post Wysłano: 23 sty 2008, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Cytuj:
To jak wyregulowałeś zawory jak nie wiesz co to są za wartości 600 i jak już to 480?
To ty nie wiesz jak sie reguluje zawory bez znaków :?: :?: :?:
Wiem jak można ustawić ale po co sobie utrudniać życie i kręcić wałem w nieskończoność. :) No ale jak ktoś lubi...


Post Wysłano: 23 sty 2008, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
To jak wyregulowałeś zawory jak nie wiesz co to są za wartości 600 i jak już to 480?
To ty nie wiesz jak sie reguluje zawory bez znaków :?: :?: :?:
Wiem jak można ustawić ale po co sobie utrudniać życie i kręcić wałem w nieskończoność. :) No ale jak ktoś lubi...

Po prostu moim zdaniem zachowałeś się nie w porządku strasząc kolegę grzecha że źle wyregulował zawory zamiast po prostu mu wytłumaczyć :?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: