Rejestracja:02 maja 2007, 20:02 Posty: 10
GG: 9397427
Lokalizacja: Tarnów
ja bym jednak nie sugerował sie powyższymi postami, bo sytuacja jest bardziej skomplikowana niż się wydaje. Najlepszym rozwiązaniem byłoby napisanie e-mail'a do rzecznika prasowego do poszczególnych Inspektoratów Transportu Drogowego w których byś jeździł. Dlaczego nie do jednego? Ponieważ istnieje rozbieżność pomiędzy województwami i nie ma pewności, czy wszyscy jednakowo interpretują przepisy prawne. Dodatkowo również na twoim miejscu poprosiłbym o wersję "na papierze".
Pisałem w tej sprawie e-maila do rzecznika prasowego GITD. Pytałem o kare jaka grozi za jazde niemając lat i co grozi pracodawcy,lecz na te pytania niedostałem odp. Odp była krótka i tylko taka ze:jeżeli chcę wykonywać przewóz drogowy pojazdem o dmc powyżej 7,5 tony to muszę mieć ukończone 21 lat.
Skoro tak to poczekam te pare tygodni i znajdę inną pracę.
Tak już na marginesie i z ciekawości:może ktoś wie dokładnie co grozi za taką jazdę przed 21 rokiem,może ktoś się zpotkał z taką sytuacją?
POZDRAWIAM
Rejestracja:09 sie 2007, 11:59 Posty: 114
GG: 0
Lokalizacja: Zamość /k Bydgoszczy
Panowie takie pytanie pojawiło sie na etransport.pl: "Panowie pytanie dotyczy takiej sytuacji: Mam 20 lat, i jak chcialbym sie zatrudnic na zestaw w polskiej firmie, na polskiej umowie ale jezdzil bym tylko za granicą. Czy tam mnie kara nie siegnie?? Gdyż ta firma ma baze w holandii. Jest to mozliwe??". Zna ktoś odpowiedź na to pytanie??? Bo mnie też to ciekawi.
Tak ja o tym wiem bardzo dobrze. jednak trafiła mi sie robota przed 21lat i z tąd te pytania. Zreszto nietylko bo osobiście słyszałem od znajomego kierowcy ze jakiś chłopak jeżdzi od 18 roku życia u kogos za kierowce i już tak ze 4 lata,a wozi buraki cukrowe w sezonie jesiennym do cukrowni. Apropo busa to mam już doświadczenie na cieżarówce do 7,5 tony bo jeżdziłem w sezonie letnim gdyż to była praca sezonowa,a busem miałem przyjemnośc furmanić tylko raz kilka kilometrów i więcej raczej niezamierzam jeżdzić,nie po to przecież robiłem prawko i wszystkie kursy i badania.
Zreszto niepotrzebnie to pisze bo to tylko zasmieca forum
POZDRAWIAM
kolego nie chcemy Cię zniechęcić tylko doradzić tak,żebyś jeździł zgodnie z prawem-dobrze że młode chłopaki chcą siadać na zestawy,bo mają na to uprawnienia(!)i niestety nie spełniają wymagań zawartych w akcie wykonawczym-takie mamy czasy,koledzy zaczekajcie jazda na aucie do 7,5 t to jeszcze nie żaden dyshonor-potraktuj to jako rozgrzewkę;a i jeszcze jedno nie zaśmiecasz forum po to tu jesteśmy!!!
Wiem o tym że to forum powstało przedewszystkim po to by sobie momagać.
A to polskie prawo to troche dziwne bo prawko możno na C+E zrobić juz od 18 lat i reszte potrzebnych uprawnień również,natomiast pracować możno dopiero od 21. Z tym wiekiem 21 lat to ja to popieram bo dopiero wtedy chłopaki zaczynają myśleć lub myślą jak dorośli , a do prowadzenia takiego samochodu potrzebny jest dojzały umysł i opanowanie. Co by to było jak by tirami jeżdzili chlopaki mający po 18 lat. Ile więcej wypadków i nieszcześć ludzkich by było,wynikających z niedojzałsci kierowców któży mogli by niezdawać sobie sprawy z powagi sytuacji. Przykładem jest liczba wypadków z udziałem świerzo upieczonych kierowców i młodych ludzi.
Niezadawał bym pytań które zadawałem we wcześniejszych postach,gdybym miał 18 czy 19 lat i zamierzałbym jezdzic. Ale w przypadku gdy trafiła mi się robota która musiałbym zazcąć dosłownie 2 tygodnie przed 21 urodzinami to chyba kazdy rozumie. No ale cuz prawo jest prawem czyli narazie do ukończenia lat lelga z roboto.
Może by sie udało przejeżdzić to bez kontroli ale ze względu na to że na 100% niewiem co za to grozi podczas kontroli to wole nieryzykować.
Pozdrawiam
Rozporządzenie trochę niezbyt wyraźnie to precyzuje,są pewne wyłączenia i wówczas mógłbyś prowadzić zestaw np: transport płodów rolnych(w zakresie przewozu na potrzeby własne)lub pojazdem którego prowadzenie nie jest głównym zajęciem kierowcy(śmieciarki,pojazdy asenizacyjne dźwigi,etc)
Tak to jest przewóz płodów rolnych bo ze skupów do chłodni ale u znajomego i jego autem. Rozumiem ze jeżeli miałbym swój skup owoców i miał samochód na mnie zarejestrowany to mógłbym wozić te swoje owoce bez wymagań wiekowych,tak to z tym jest?
W pierwszym poście Yuniora jest napisane tak:
" 2. Jak juz mamy prawo jazdy musimy miec Badania lekarskie stwierdzajace ze nadajemy sie do prowadzenia pojadów powyzej 3,5 tony i badania Psychotechniczne wszystko zrobice w wiekszych przychodniach lekarskich
I to juz wam wystarczy zeby jeździc w trnsporcie na potrzeby wlasne, co to znaczy ?
- jezdzicie wlasnym pojazdem lub szefa u ktorego jestescie zatrudnieni (musi byc na niego zarejestrowany)
- towar ktory przewozicie wlasnym samochodem musi byc przez was kupiony, sprzedany, wydobyty, przetworzony, wydzierzawiony, tak samo jest jesli jezdzicie u szefa w tym wypdku towar musi byc przezniego kupiony, sprzedany, wydobyty, przetworzony, wydzierzawiony
- jeszcze jedna rzecz to wypis z dzialalnosci gospodarczej "transport na potzreby wlasne" to taka mala zielona kartka ktorą wydaje Starosta (jesli kogos to bardzo interesuje moge zrobic skan i pokazac)
Jesli to wszystko juz jest, mozecie jezdzic nie mając ukończonych 21 lat i rownierz nie musicie miec Świadectwa Kwalfikacji. "
Czyli według mnie pojazdem szefa który jest na niego zarejestrowany i który prowadzi przewóz płodów rolnych na potrzeby własne możno jeżdzić.
Jeśli ja to żle rozumiem to proszę jeśli mozna o wyjaśnienie jak to jest z tym?
A może ja też żle rozumiem przewóz na potrzeby własne, bo moze przewóz owoców do chłodni to jest w celach zarobkowych. A na potrzeby własne to moze wtedy jak by sie przewiozło plody rołne żeby je samemu zjeść lub żeby byly zjedzone przez zwieżęta których naprzykład kierowca jest właścicielem. Może to w ten sposób jest? Ja już sam się pogubiłem w tym.
Jeśli ktoś wie jak to wszystko rozumieć to bardzo proszę o odpowiedz, a szczegulnie Ciebie michał1142,oczywiście jeśli niesprawie Ci tym problemu.
Z góry dziękuje
Rejestracja:09 sie 2007, 11:59 Posty: 114
GG: 0
Lokalizacja: Zamość /k Bydgoszczy
Panowie, wczoraj troche posiedzialem w przepisach i wyczytalem ze nie majac 21lat mozna praowdzic pojazd o DMC pow 7,5 T ale autem bez ladunku, w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji ( mi sie wydaje ze tu chodzi np o tankowanie) oraz w celu przyprowadzenia auta z miejsca zakupu tego pojazdu lub jego odbioru...
Nierozumiem Twojej odpowiedzi Panie michał1142??
Może ktoś odpowie mi na poprzedni mój post,oczywiście jeśli wie w czym rzecz. Bym był wdzięczny.
A ten urywek przepisów co napisałeś RZEPEK to mam w przepisach które mi przesłał rzecznik prasowy GITD bo do niego pisałem e-maila i mi między innymi to przesłał.
Jeśli ktoś chce to mogel przesłać całość tych przepisów meilem.
Czy jezdzac za granicami Panstwa np. w szwecji, bedac zatrudnionym przez szweda..
Mozna jezdzic majac 18 lat c+e? czy jest to tak samo jak w polsce i trzeba miec ukonczone 21lat?
Może ktoś odpowie mi na poprzedni mój post,oczywiście jeśli wie w czym rzecz. Bym był wdzięczny.
trudno to wytłumaczyć.chodzi o to by nie wykonywać transpotu drogowego (zarobkowego i na potrzeby własne),a jeździć samochodem pow 7,5t.
czyli musisz sprawdzić jakie są wyłączenia w ustawie o transporcie drogowym
Kryminał, odszkodowania, renty itp. Myślisz, że ubezpieczyciel tak chętnie wypłaci odszkodowanie jeżeli samochodem kierowała osoba, która nie mogła tego robić?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę