Do nie dawna mój wujek posiadał Jelcza 315 i nie widzialem nigdy żeby używał pierwszego biegu nawet przy 15 tonach obciążenia, a co do pozostałych biegow wchodziły bez problemu, Jelcz jak na swoje lata był bezawaryjny, denerwujące było poranne nabijanie powietrza i opony dętkowe dawaly sie we zanaki. Po za tym Jelcz nie miał większych awarii.
Wujek posiadał Jelcza 12 lat i widocznie nie przeszkadzały mu na tyle mankamenty tego pojazdu aby się szybko go pozbyć.
Kolejne zdjęcia Jelczy. Jelcz 325 Jelcz 325 Jelcz 317
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Witam Wszystkich serdecznie. Trochę jeździłem Jelczami. Jeśli chodzi o skrzynie biegów 5 biegowe to
jak ktoś trochę na tym popracuje to do żadnych zgrzytów przy przekładaniu bieg nie doprowadzi. Jedynka też wchodzi bez zgrzytu.
Jestem pełen uznania dla wiedzy Kraza na te tematy.
Witam Wszystkich serdecznie. Trochę jeździłem Jelczami. Jeśli chodzi o skrzynie biegów 5 biegowe to
jak ktoś trochę na tym popracuje to do żadnych zgrzytów przy przekładaniu bieg nie doprowadzi. Jedynka też wchodzi bez zgrzytu.
Jestem pełen uznania dla wiedzy Kraza na te tematy.
Jeśli chodzi o blokowanie biegów to najczęściej blokuje się w tych skrzyniach wsteczny, ale w 30 sekund można to odblokować, więc nie ma z tym żadnego problemu. A tak poza tym z resztą biegów nie ma problemu.
W skrzyniach pięcio biegowych problemy są z jedynką i czasem ze wstecznym, pod warunkiem że skrzynia nie jest uszkodzona reszta biegów wchodzi gładko. A czy wie ktoś jak wchodzą biegi w sześcio biegowej skrzyni, nigdy nie mialem okazji jeździć Jelczem z taką skrzynią.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Dobrze wchodziły,skrzynia o niebo lepsza od V-tki.Efektywniejsze wykorzystanie mocy.Natomiast z wiekiem wiadomo coraz mniejsza precyzja zmiany(powyrabiane krzyżaczki),synchronizatory zaczynały zgrzytać.No i znalezienie wstecznego wymagało cierpliwości
Na prośbę użytkownika Kamil, dwa ostatnie posty zostały wydzielone do tematu "Jelcz 422..." żeby nie robić w tym OT || K92
Dużo zależy, co się przewozi, jeżeli najczęstszym ładunkiem jest asfalt to trzeba go, co rok malować, bo lakier nie wytrzymuje za długo dużych temperatur, gdy wozi sie palety lub ciąga naczepę to spokojnie 3 lata się obejdzie bez większych prac blacharskich, co do awaryjności jelczy to jest z nią bardzo różnie, dużo zależy od kierowcy, wujek posiadał 12 lat 315 i za bardzo nic się w niej nie psuło jedynie, co roczne malowanie, bo woził właśnie asfalt.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Co można pisać o Jelczach, to, że są coraz rzadszym widokiem na ulicach, po za tym większość osób, które miały styczność z tymi pojazdami raczej wolałaby żeby znikły z ulic?
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Kamil tw twoj wujek czym malowal Jelcza pędzlem czy wałkiem ze wozil asfalt i co roku malowal. nieraz wywoziłem jelczem 317 szubienicą gorące metalowe szpargały z huty i malowałem go raz w 1992r. a pracowałem na szubienicy 2 lata :d PS. Jelcze z serii 300 do dobre auta ciężarowe tylko wymagany w nich jest częsty remont :p typu: mocowanie kabli zeby nie odstawaly nowa tapicerka itp.
_________________ Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka
Jelcz woził, co dziennie asfalt dodam że temperatura takowego nie jest najmniejsza a burty nie były aluminiowe, więc przy codziennym eksploatowaniu lakier za długo nie wytrzymywał, Jelcz nie był, co roku cały malowany tylko wywrot i cześć ramy.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
aha człowieku to sie mowi ze byl malowan kiper ja myślałem ze kabine zescie co roku malowali :p jak tak to sory, u mnie tak samo ramy szubienicy rdzewiały i schodzil lakier jak cholera
_________________ Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę