Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lut 2008, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

@Radiance: Kolega Lotus pracuje w ASO Renault Trucks, więc wydaje mi się że dobrze wie co często wymieniane jest w tych samochodach. I z tego co sam czytałem lub widziałem właśnie te podzespoły które wymienił często padają.

Jak dla mnie największą zaletą Renówek jest cena. Niestety auta te po okresie gwarancyjnym zaczynają być awaryjne, przez co mało rentowne. W porównaniu z innymi samochodami wielkiej 7 dużo palą. We wnętrzu mało schowków, ale da się pomieścić bagaż dla dwóch osób na 2 tygodnie - Wystarczy dobrze rozplanować olbrzymi schowek pod dolnym łóżkiem.

Największymi zaletami (mówię na podstawie MAGNUM) jest wysoki komfort podróżowania oraz samego wypoczynku. Magnum (w odczuciu kierowcy) płynie po drodze, co jest zasługą świetnego zawieszenia kabiny. Wbrew pozorom 'hamakowe' górne łóżko jest bardzo wygodne, jak dla mnie wygodniejsze od dolnego - klasycznego.

Podsumowując Magnum jest samochodem zapewniającym wysoki komfort, posiadający jednak kilka wad, które wraz z wprowadzaniem kolejnych wersji są stopniowo poprawiane.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 14 lut 2008, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2006, 21:27
Posty: 170
GG: 11262316
Samochód: Man TGX 18.440
Lokalizacja: Kutno

Cytuj:
@Radiance: Kolega Lotus pracuje w ASO Renault Trucks, więc wydaje mi się że dobrze wie co często wymieniane jest w tych samochodach. I z tego co sam czytałem lub widziałem właśnie te podzespoły które wymienił często padają.
No nawet jeśli, to nie znaczy, że samochody Renault mają same wady, trzeba patrzeć na nie też od dobrej strony .


Post Wysłano: 14 lut 2008, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Też lubię francuskiego producenta, ale prawda jest taka że te pojazdy (opieram się na serii E-Tech) nie są zbyt udane.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 14 lut 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2008, 20:56
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
@Radiance: Kolega Lotus pracuje w ASO Renault Trucks, więc wydaje mi się że dobrze wie co często wymieniane jest w tych samochodach. I z tego co sam czytałem lub widziałem właśnie te podzespoły które wymienił często padają.
No nawet jeśli, to nie znaczy, że samochody Renault mają same wady, trzeba patrzeć na nie też od dobrej strony .
chyba źle mnie zrozumialeś kolego.Pytanei było o wadach i zaletach aut renault czyz nie ????? jako że zalety mnie nie za bardzo interesują wiec napisałem o wadach co jest dla mnie znaczace i wązniejsze niz zalety. Wygodą jazdy nei obnizysz kosztów eksploatacji i noie ocenisz jak auto sie sprawuje w codziennej eksploatacji. Co do wsporników tylnych nadkoli- po prostu stwierdziłe mze np SCANIA ma to lepiej rozwiązane i nie trzeba teg onon stop wymieniać jak w przypadku renówek- czy to takie trudne do zrozumienia :? nigdzie nei napisałem ze Renault to padaczka i bóg wie co jeszcze :?


Post Wysłano: 14 lut 2008, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2008, 20:56
Posty: 12
GG: 0

forowiczu Radiance- chyba nei wierzysz że w ASO pracuje a wiec zapraszam do ASO Renault Trucks Pietrzykowice ul Fabryczna 24 na dział części zamiennych :)


Post Wysłano: 14 lut 2008, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Cytuj:
Też lubię francuskiego producenta, ale prawda jest taka że te pojazdy (opieram się na serii E-Tech) nie są zbyt udane.
I tu sie z Toba nie zgodze. Uzytkowujemy E-Techa 440 juz 3 lata i awarii nie bylo. Jedyna powazniejsza awaria byla z bledu serwisantow - nie dokrecili wiatraka, ktory urwal sie i rozwalil pompe wodna...
Wymieniony byl napinacz i turbina.

Uchwyty od nadkoli ma tak samo DAF...

Jestem uzytkownikiem Magnum AE i E-Tech i nie wsydze sie tego xD
Renowki mamy od 2000r i rzadnych powaznych awarii nie bylo.


Post Wysłano: 14 lut 2008, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2006, 21:27
Posty: 170
GG: 11262316
Samochód: Man TGX 18.440
Lokalizacja: Kutno

Cytuj:
forowiczu Radiance- chyba nei wierzysz że w ASO pracuje a wiec zapraszam do ASO Renault Trucks Pietrzykowice ul Fabryczna 24 na dział części zamiennych :)
Wierze, niewierze. Tylko tak troche nie przekonalo mnie to, że wymieniłeś prawie same wady. Skończmy temat, bo będzie on się ciągnął nie skonczoność.

P.S.
A sam mam oddział w Kutnie ;)


Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, 11:44 przez Radiance, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 16 lut 2008, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
Igor napisał(a):
Też lubię francuskiego producenta, ale prawda jest taka że te pojazdy (opieram się na serii E-Tech) nie są zbyt udane.
Bzdura!
Znajomi mają E-Techy i bardzo je chwalą!
W moich okolicach znaczna częśc samochodów ciężarowych to RENÓWKI i scanie.
Znajomy co ma połowę MAGNUMEK i połowę VOLV FH12 w swojej flocie mówił że na obecną chwilę obie marki są sobie równe!

Kolega co pracuje w ASO to może się tylko wypowiedzieć na temat usterek, bo on jest od wykonywania napraw, za to mu płacą! A jakby
auta się nie psuły to byłby na bezrobociu;)
Kolego a może byśmi załatwił instrukcjęnapraw do MAGNUMKI? od AE do DXI13?? Ile by to kosztowało?

KAŻDY samochód ma swoje wady i ma zalety! Tak więc wg mnie takie tematy prowadzą tylko do kłótni pomiędzy użytkownikami forum.
Pozdrawiam

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 05 sie 2008, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2008, 20:56
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Zalety: wygoda podrózowania
- Bardzo dużo wymieniłeś zalet, co jest małym pretekstem, że chyba nigdy nie jeździłeś Renault i przeczytałeś to na stronie.
Cytuj:
pękające mocowanai tylnych blotników ( VOLVO I SCANIA maja lepiej to rozwiązane )
Bla bla bla bla ... Scania i Volvo są najlepsze. Porównujesz auta ( do czego nie mam jakich kolwiek " ale " ), ale tak to jednak wygląda.

Tak szczerze : jeździłeś kiedyś Renówką ? Czy przeczytałeś, usłyszałeś od kolegi dziadka wujka taty brata ?
pracuje w renault ;)


Post Wysłano: 09 sie 2008, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:02
Posty: 1
GG: 683957
Lokalizacja: kutno

Cytuj:
pracuje w renault
ja też.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 15:43 przez piter1973, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 sie 2008, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Awaryjność danego samochodu zależy od kierowcy. Dobry kierowca=mała awaryjność.
Moją Premiumką jeździł sam ojciec(właściciel) i 0 problemów z nią jest do dzisiaj a przebieg dochodzi już do BAŃKI.
Drugi przykład Volvo FH-12 rok 98 jeździł nim kuzyn właściciela volvo po pół roku miało zrobione sprzęgło później poszła skrzynia, później zaczęły się tłoki przewracać w nim a po 3 latach został w nim wymieniony dyfer? Volvo a jednak 500tyś nie było zrobione i pół auta poszło na szrot.
Tak jak mówię połowa sukcesu zależy od dobrego kierowcy

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 28 sie 2008, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2008, 23:10
Posty: 11
GG: 8643692
Lokalizacja: Podkarpacie

wyposażenie i wnętrze jest przemyślane i wstawione inteligentnie tylko gorzej z silnikami;p;/ no chyba, że Mack a wiecie ile kosztuje może Magnum z tym silnikiem tzn ile trzeba dopłacic bo pewno się dopłaca coś do standardu..z góry thx


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 16:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2006, 20:12
Posty: 46
GG: 4224041
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Wrocław

Wersja AE

Zalety(rzecz jasna subiektywne):
-prostota w kabinie, przez to że rąbana siekierą i kanciasta to można łatwiej ją zagospodarować.
-przednia roleta elektryczna
-rolety które skutecznie w dzień powstrzymują światło i po ich opuszczeniu w kabinie jest ciemno w środku dnia
-mnóstwo schowków
-schowane radio(jak dla mnie zaleta)
-kierownica na której można położyć papiery i spokojnie pisać bez podkładek
-duża przeszklona powierzchnia

Wady:
-wchodzenie do samochodu
-kabina jest jakby osobną częścią od ramy silnika, a mimo wszystko to we wnętrzu jest głośno
-rozlatujące się klamki od otwierania boczków(mam na myśli te boczki co osłaniają akumulatory, bagnet olejowy, wlew oleju,itd)

Usterki jakie wystąpiły:
-wkład do zamka(bębenek), udało się naprawić.
-podnośnik szyby- zębatki się wygięły
-hamulec silnikowy(klapa na wylocie spalin) nie uruchamia się
-wentylator nadmuchu kabinowego spalił się
-obrotomierz tachografu dostaje wariacji
-sterownik pedału gazu(rozpędzał do 1200 obrotów)-naprawione
-biegi ciężko wchodzą i wyskakują na wybojach
-wieniec zębaty koła zamachowego jest stępiony(prawdopodobnie) i starter nie zaskakuje za pierwszym razem czasem

Wszystko na przestrzeni 90 000km przez rok czasu-silnik Mack 390+ZF z przebitkami.


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Cytuj:

Wszystko na przestrzeni 90 000km przez rok czasu-silnik Mack 390+ZF z przebitkami.
Jeśli 390 to skrzynia Renault B18. ZF dopiero z silnikiem E-tech. Warto wiedzieć czym się jeździ.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Czy ktoś mógłby mi coś powiedzieć o silniku 340km renault. Jest to 96r ze szkrzynią b18. Jak z mocą takiego samochodu? Czy jest to ten sam silnik co w majorce czy to już jest euro 2 z edc?
Z góry dzięki1
pzd


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Silnik wystarczający na jazdę po terenie nizinnym, w górach jednak odstaje od motorów pow. 400 km.
Cytuj:
Czy jest to ten sam silnik co w majorce
Tak


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 11:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2006, 20:12
Posty: 46
GG: 4224041
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Wrocław

Renault Magnum Integral 430

Zalety:
-obracany fotel pasażera
-schowki
-egzemplarz z pełną elektryką- boczne rolety również zasuwane elektrycznie
-sterowanie radiem spod kierownicy
-rozkładany korpus kierownicy
-podoba mi się(czego w AE nie wymieniłem) wskazywanie stanu oleju silnikowego przy włączonym zapłonie na zegarze od ciśnienia oleju
-płaska podłoga
-dostęp do pompki ręcznej paliwowej

Wady:
-wchodzenie do samochodu
-wszystko opływowe, nawet konsola centralna w górnej częsci- sytuacje ratuje albo dodatkowa półka, albo wynalezienie alternatywy-ja kubek stawiam między kolumną kierowniczą, a deską rozdzielczą
-egzemplarz wypadkowy(po "leżakowaniu")
-więc przez wypadkowość sztukowana instalacja elektryczna
-wnętrze nie jest odporne na kombajnistów, szybko się niszczy
-lichy montaż tylnych świateł

Usterki:
-siłownik sprzęgła(nierówno bierze)
-luzy na drążkach
-czasami gaśnie raz to jedna, raz to druga lampa(problem z instalacją)
-silnik nawiewu kabinowego powiedział dość
-przez 12 miesięcy w roku nawet gdy regulator na niebieskim to wieje do środka gorącym powietrzem
-paliwomierz nie działa

Przebieg całkowity koło 800 000, rocznik 99.


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2006, 20:15
Posty: 12
Lokalizacja: Dzierżoniów

Renault Magnum 440 E-tech 2002r
sprowadzony z Francji w kwietniu przy stanie licznika 385000(stan nominalny)
przejechalem tym autem 60000km,wizyt na warsztacie brak,oczywiscie poza wymiana oleju,filtrow.zalety-przestrzen w kabinie,komfort podrozowania,bezawaryjnosc oczywiscie,mowiac jak malolat-frajda z jazdy "lokomotywa",wady-troche duzy apetyt na paliwo,srednie zuzycie przez okres jazdy tym autem przy ladunkach i terenie mieszanym 34l/100.tyle mojej oceny,nie przesiadl bym sie na inne auto:)


Post Wysłano: 07 gru 2008, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:46
Posty: 43
GG: 0

Jeśli idzie o Magnumki z silnikami Renault to są mało wrażliwe na styl jazdy odnośnie spalania. Pod silosem, najczęściej przeładowane (ponad 30ton samego ładunku) a średnie spalanie w mieszanym terenie 37-38l nie odejmując tego co spaliła pod dmuchawą :!: . Silniki w Integral paliły podobnie ale były bardziej dynamiczne. W firmie były Magnum pół na pół z FH12 więc świadczy to, że nadawały sie do ciężkiej roboty 8). Co do E-Tech to miałem doczynienia z dwoma egzemplażami 480. Jeden duża moc i małe spalanie, drugi moc podobna ale spalanie 40l^, ale to zależy od pierwszego użytkownika pojazdu i jego stylu jazdy. Co do DXi to nie miałem styczności :| ale myślę, że to dobre pojazdy.

_________________
A ja wolę... Magnum


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2009, 19:09
Posty: 72
GG: 6960608
Samochód: Audi A3
Lokalizacja: ChoRzów BatoRy

Wady Premiumki: wysoki tunel, mało schowków, niewygodne siedzenia, słabe silniki
Zalety: Wygodne górne łóżko.


Mój ojciec powiedział, ze za chu*a by tym za granice nie pojechał. Te auto jest dobre tak w koło komina.

_________________
Kat. B - 18.02.2011r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: