witam Panowie, mam kolejny problem mianowicie, świecą mi kontrolki abs i retardera (ABS i RET) odczytałem błyśnięcia na testerze inie wiem co one oznaczają ... pomóżcie (..- krótka przerwa )(........ - długa przerwa)
ABS
10..2 ......8..3.......7..1....7..1.....7..1.....7..1... ..9..9......10..10......7..4.....10..2.....4..4......8..2
a na retarderze tak to wygląda
RET
4..6..8..2........6..3.......2..7......3..2.......4..1..4..9.........
podejrzewam ze to nie jest abs tylko ebs ale kontrolka jest abs, z tego co wiem to ebs i retarder powiazane sa razem ze soba czyli jak nie dziala ebs to nie dziala retarder,
Mozesz spróbowac wykaowac błędy poprzez przytrzymanie testera abs i włączenie zaplonu pezez 5 sekund i wtedy odczytaj prawidłowy kod
odczytałem jak napisałes i wygląda to tak
2.....1.....1....1.1..1..1..1..1( 2 przerwa 1 przerwa 1 przerwa a pózniej miga cały czas jednostajnie ( migniecie przerwa migniecie przerwa ,itd
) POMOCY !!!!!!!!!!
10/2 - Prawe koło, oś 2. Błąd czujnika ABS/koła zębatego pulsatora lub okablowania.
Przyczyna:
Jednostka sterująca wykryła, że przy prędkościach większych od 18 km/h nie pojawiają się sygnały z czujnika kołowego lub sygnał z czujnika wskazuje na prędkość przekraczającą 40 km/h, podczas gdy żaden
inny czujnik kołowy nie zarejestrował prędkości.
Uwagi:
Świeci się lampka ostrzegawcza systemu ABS. Funkcja TC jest wyłączona. Sygnał z czujnika kołowego jest zapisywany w module sterującym, który następnie przesyła go do jednostki sterującej.
8/3 Niewłaściwe napięcie na czujniku zużycia. Pojedynczy moduł sterujący, osie 1 i 4 po prawej stronie
7/1 Błąd czujnika ABS/koła nadajnika impulsu lub okablowania. Lewe koło, oś 1
7/9 Obwód koła różni się za bardzo od pozostałych kół. Lewe koło, oś 1
10/10 Obwód koła różni się za bardzo od pozostałych kół. Prawe koło, oś 2
7/4 Błąd wewnętrzny w module sterującym lub błąd układu podającego powietrze do modulatora. Pojedynczy modulator, osie 1 i 4 po lewej stronie
4/4 Niewłaściwy sygnał sprzężenia zwrotnego (sygnał odpowiedzi) na odcinku sterownika lampki ostrzegającej o zużyciu (W18).
Przyczyna: Uszkodzenie lampki, awaria na odcinku sterownika lampki ostrzegawczej W18 lub przerwa w przewodzie prowadzącym do lampki.
27 Niemożliwa jest regulacja siły hamowania z powodu przerwania lub zwarcia w obwodzie.
Są trzy przyczyny tej usterki:
• przerwany obwód zaworu proporcjonalnego lub jego przewodów
(pomiędzy stykami 2 i 38 w module sterującym)
• zwarcie pomiędzy ujemnym zaciskiem zaworu proporcjonalnego (styk 38 w module sterującym) a uziemieniem podwozia
• usterka stopnia przejściowego modułu sterującego.
Uwagi:
Retarder nie funkcjonuje. Z powodu przerwania obwodu zawór proporcjonalny nie reaguje, gdy moduł sterujący wysyła retarderowi polecenie hamowania w określonym stopniu. Kontrolka świeci się w dalszym ciągu, nawet jeśli usterka nie jest już obecna, do czasu
wykasowania kodu usterki przyciskiem diagnostycznym.
32 Układ ABS wysłał sygnał do modułu sterującego, że przez co najmniej 5 minut zablokowane były koła. Taka sytuacja powinna być niemożliwa i wskazuje na usterkę.
Prawdopodobnie usterka w przewodach, najpewniej zwarcie na masie pomiędzy stykiem 35 modułu sterującego a stykiem modułu sterującego układu ABS. Usterka może się również pojawić w samym układzie przeciwpoślizgowym. W takim przypadku kody usterek zostaną zapisane w
module sterującym układu ABS.
41 Zintegrowany z modułem sterującym przekaźnik ABS nie przeszedł testu przeprowadzonego po włączeniu przez kierowcę zasilania rozrusznika.
Prawdopodobnie usterka zintegrowanego przekaźnika ABS. Przewody zewnętrzne nie są sprawdzane w tym teście. Kod usterki 41 może być również wygenerowany, jeśli zasilanie modułu sterującego spadnie poniżej 14,5 V.
49 Moduł sterujący otrzymał sygnał alarmowyz układu ABS. (Dotyczy wyłącznie pojazdów wyposażonych w ABS).
Prawdopodobnie usterka w układzie przeciwpoślizgowym (ABS), szkodzona
kontrolka ABS na tablicy wskaźników lub usterka w przewodach pomiędzy modułem sterującym ABS i stykiem 14 modułu sterującego retardera.
Rejestracja:07 lip 2006, 11:06 Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków
wojtas949
kolego, widze ze jestes z Krakowa, więc, z czystym sumieniem moge polecic Ci gościa który grzebie w autokarach ale ciężarówki tez robi. Zajmuje sie tylko elektryką i małą mechaniką. Ogólnie ma pojęcie o tym co robi i mojego zgracha wyleczył z problemów retarderowych. Napisz na PW to Ci dam namiary na faceta.
co do ceny to jest napewno tańszy niż serwis Scanii, który moją naprawe wycenił w przedziale 1000 - 4000, a on zrobił to za 900.
Witam ,zmierzyłem dziś oporność na czujnikach i jest ok , przejechałem sie ABS zgasł ,tylko sie świeci jeszcze RET . Po przekręceniu kluczyka i naciśnięciu kontrolki pokazuje kod 4682. Cóż to takiego?
Rejestracja:07 lip 2006, 11:06 Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków
pewnie tak, u mnie tak było.
zresztą, do dziś jest, ale to już jest wina zaworu proporcjonalnego. Retarder działa jako retarder, tylko czasem go przytnie bo komputer nie oczyta pomiaru z tego właśnie zaworu i ret sie nie włączy, lecz przy ponownym ruszeniu 'wajchą' wszystko wraca do normy
witam ,do dzis było wszystko ok,az do momentu gdy mi sie kontrolka retardera zaśweciła (RET) ,po wykasowaniu błedów ,cały zaswieca sie , a kod pokazuje 4681 13 . POMOCY PANOWE cóz to oznacza
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
Jezeli masz jakis wylacznik ogranicznika predkosci to z niego nie korzystaj. Jezeli z ABS`em jest wszystko OK, a Ret sie swieci (mimo ze dziala poprawnie) to nieraz wystarczy jechac na serwis, wykasowac bledy i juz jest OK.
witam ja to mam z tym retarderem,znaow uswie cie cały czas kontrolka i retarder nie hamuje , .Wyswietla kody 4682 11 13 14
prosze o pomoc moje gg 8915923 .szukam fachowca w tych sprawach w okolicach krakowa . prosze o pomoc pozdrawiam
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Wojtas, a napisz w jakich okolicznościach Ci się te kontrolki zaświeciły? Tak z ciekawości tylko pytam. U mnie się zaswieciły jak przy zbyt dużej prędkości opuściłem ośkę wleczoną. Teraz już wiem, że tak się nie robi Kontrolka od ABS sama zgasła po ponownym odpaleniu silnika, a co do kontrolki od retardera, to wystarczyło wykasować błąd z komputera.
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
Jeżeli kolego nie poradziłeś sobie jeszcze z retarderem, to może pomogę z kodami. 11 - chwilowy brak sygnału prędkości (tachograf - sterownik ret.) 13 i 14 to problemy z czujnikami temperatury retardera.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę