Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lut 2008, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Dzięki temu Twojemu esejowi szybciej mi zabiło serce :D :D
Czyli tak mam kat C+E i 20 lat zakładam własną firmę transportową- czyli działalność. Teraz czy żeby mieć licencje na przewoźnika międzynarodowego bądź krajowego to jest jakieś wymaganie wiekowe? 21 lat te sprawy? Chyba nie :D czyli mając już licencje i mają wszystkie potrzebne dokumenty oraz 20 lat mogę kupić ciągnik i jeździć z czyjąś naczepą świadcząc usługi transportowe tak?


Post Wysłano: 21 lut 2008, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 21:07
Posty: 25
GG: 2543900
Lokalizacja: Rzeszów

Nie zupełnie bo wtedy będziesz świadczył usługi transportowe a nie możesz.Możesz się zatrudnić do firmy która zatrudnia na działalność gospodarczą wtedy u nich możesz jezdzić ich autami ponieważ swiadczysz usługi firmie jako kierowca a nie jako transport dla towarów innych firm :).

_________________
W Naszym Fachu Nie Ma Strachu
Jedni marzą o pięknym domu, drudzy o dobrym aucie, trzeci o podróżach, czwarty o pieniądzach kolejni o pracy dającej przyjemność.
Ja te marzenia zawieram w byciu międzynarodowym kierowcom Daf-a XF105 SSC ;D


Post Wysłano: 21 lut 2008, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Aha w ten sposób :D Thnx :D


Post Wysłano: 21 lut 2008, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

Rodzice prowadzą firmę transportową.Czy nie mając 21 lat będę mógł w niej jeździć ? Mając C+E do jakiego tonażu ?


Post Wysłano: 22 lut 2008, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 maja 2007, 13:11
Posty: 78
Lokalizacja: 51°31' N 20°01' E

Cytuj:
Moi rodzice prowadzą firmę transportową . Czy nie mając 21 lat będę mógł w niej jeździć ?? Mając c+e do jakiego tonażu ??

Do 7.5 tony. Nie biore pod uwage tego co pisał ATR bo nie widziałem czegoś takiego w rozporządzeniu, a każdy inspektor interpretuje prawo po swojemu.

_________________
"Nobody will ever need more than 640k RAM!" -- Bill Gates, 1981
"Windows 95 needs at least 8 MB RAM." -- Bill Gates, 1996
"Nobody will ever need Windows" -- logical conclusion


Post Wysłano: 22 lut 2008, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
ale nie nurtuje was po co wam E do C skoro możemy jezdzić tylko do 7,5t? przeciez to tylko bus z przyczepą ale wtedy wystarczyło by nam B+E też mnie to zastanawiało i postanowiłem zadzwonić do WITD w Rzeszowie gdzie mieszkam tam Inspektor transportu udzielił mi informacji że zgadza się możemy jezdzić do 7,5t solówką ale w dowodzie rejestracyjnym jest wbita DMC solówki bez przyczepy także jeżeli ją przypniemy to dalej będziemy jezdzić samochodem o DMC 7,5t więc zapytałem jak to działa? Wytłumaczył mi po konsultacji z innym inspektorem że do 21roku życia prawojazdy kategori C+E do jazdy w celach zarobkowych działa tak jakbyś my mieli C1+E a więc możemy zarobkowo jezdzić Ciężarówkami o DMC 7,5t z przyczepą co w całości nie może przekraczać DMC 12T co znacznie rozszerza wachlarz jazdy dla nas :) bo wszystkie zestawy kubaturowe mieszczą się własnie w tym przedziale. Dodatkowo bo o tym jeszcze nikt nie pisał możliwy do obejścia nasz młody wiek jest poprzez Działalność Gospodarczą... Prawo ma zasięg jednego szczebla co oznacza że jeżeli jesteśmy kierowcami w firmie świadczymy sługi przewozowe dla spedycji...Jeżeli jesteśmy na DG świadczymy usługi jako kierowca tej firmie a ona świadczy usługi transportowe dla inncyh firm tzn że w firmie takiej jak np. Omega Pilzno która zatrudnia kierowców na działalność prywatną brak nam ograniczeń :) a przynajmniej tak mi to wytłumaczono :)

PS. Sory za taki ESEJ :P


Przyznam szczerze, że zaciekawiła mnie ta kwestia. A mianowicie interpretacja twojego znajomego inspektora odnoście tych 12 ton dmc. Otóż ustawa wyraźnie określa wyłączenie, w przypadku kiedy to nie musimy spełniać punktu dotyczącego wieku jeżeli: "nie dotyczy kierowcy wykonujacego przewóz drogowy rzeczy pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 3,5 t i nieprzekraczajacej 7,5 t." Maturę zdałem, więc czytać ze zrozumieniem chyba potrafię. Dla mnie sytuacja jest jasna, czy to pojazd (solówka) czy też zespół pojazdów (pojazd + przyczepa), nie może przekraczać 7,5 tony DMC.

Co do własnej działalności gospodarczej... różnie jest to interpretowane.


Post Wysłano: 23 lut 2008, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 21:07
Posty: 25
GG: 2543900
Lokalizacja: Rzeszów

To nie był mój znajomy tylko poprostu zadzwoniłem do dyżurnego Inspektora... a to że każdy z nich inaczej to interpretuje to jest fakt...w Polsce jest wszystko możliwe! :roll:

_________________
W Naszym Fachu Nie Ma Strachu
Jedni marzą o pięknym domu, drudzy o dobrym aucie, trzeci o podróżach, czwarty o pieniądzach kolejni o pracy dającej przyjemność.
Ja te marzenia zawieram w byciu międzynarodowym kierowcom Daf-a XF105 SSC ;D


Post Wysłano: 24 lut 2008, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Odnośnie działalności. Mój kolega ze studiów poszedł do pracy na duży zestaw (40 ton DMC). Oczywiście bez wymaganego wieku (rocznik 1988), w oparciu o samozatrudnienie. Znalazła się firma, która go przyjęła. Jeździł 4 miesiące, miesiąc w podwójnej obsadzie, 3 miesiące sam. W firmie była kontrola BHP, no i jak się doczepili do tego wieku, nastraszyli, że w razie "W", kryminał, to aż wysłali po niego kierowcę do Krakowa, żeby sam nie wracał. :lol:


Post Wysłano: 24 lut 2008, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 21:07
Posty: 25
GG: 2543900
Lokalizacja: Rzeszów

No to ja jestem w szoku a co do tego znowu ma BHP? Ta Polska to jeden wielki cyrk! Ministrem transportu powinien zostac jakis kierowca!! moze by zaczol myslec!

_________________
W Naszym Fachu Nie Ma Strachu
Jedni marzą o pięknym domu, drudzy o dobrym aucie, trzeci o podróżach, czwarty o pieniądzach kolejni o pracy dającej przyjemność.
Ja te marzenia zawieram w byciu międzynarodowym kierowcom Daf-a XF105 SSC ;D


Post Wysłano: 25 lut 2008, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

Cytuj:
moze by zaczol myslec!
Może , o ile władza nie uderzyłaby mu do głowy


Post Wysłano: 25 lut 2008, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 21:07
Posty: 25
GG: 2543900
Lokalizacja: Rzeszów

wiecie co sam sie zaczołem zastanawiać kto podtrzymuje takie farmazony w tym prawie i natrafiłem na życiorys aktualnego Ministra Transportu który znalazłem na stronie ów ministerstwa o to krótki skrót: RESPECT dla tego kto mi wyjaśni co skłoniło premiera do osadzenia go na takim miejscu:

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, ukonczył studia na Wydziale Prawa i Administracji.
Odbył aplikacje adwokacka w Okregowej Radzie Adwokackiej w Łodzi. W latach 1988-1996
był asystentem w katedrze prawa konstytucyjnego na Uniwersytecie Łódzkim.

Pracował m.in. jako adwokat, w latach 1999-2001 był pierwszym wicewojewoda łódzkim, a
wczesniej zastepca prezesa Urzedu Zamówien Publicznych.
Pracował też w łódzkim oddziale ZUS, Przedsiebiorstwie Gospodarki Mieszkaniowej Łódz-
Bałuty oraz w Urzedzie Miasta Łodzi.
Działał jako harcerz, w latach 1967-1983 był członkiem Zwiazku Harcerstwa Polskiego, był
m.in. zastepca komendanta hufca ds. programowych.

W Sejmie V kadencji był członkiem Komisji Obrony Narodowej oraz przewodniczacym
Komisji Sprawiedliwosci i Praw Człowieka

Żonaty, 2 dzieci

Według mnie tą funkcje powinien sprawować ktoś kto ma wyższe w dziedzinie Transport-Spedycja ewentualnie Transport-Logistyka a nie ktoś kto był harcerzem i pracował w ZUS-ie no paranoja :/ :>

_________________
W Naszym Fachu Nie Ma Strachu
Jedni marzą o pięknym domu, drudzy o dobrym aucie, trzeci o podróżach, czwarty o pieniądzach kolejni o pracy dającej przyjemność.
Ja te marzenia zawieram w byciu międzynarodowym kierowcom Daf-a XF105 SSC ;D


Post Wysłano: 25 lut 2008, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ministrem zdrowia może zostać kierowca a prawnik mistrem transportu :roll: POLSKA TO TU !


Post Wysłano: 26 lut 2008, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

Śmieszy mnie to , że osoba nie mająca kwalifikacji wymaga szkoleń itd .
Polska to naprawdę specyficzny kraj .


Post Wysłano: 01 kwie 2008, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2008, 14:59
Posty: 30
GG: 0

Jak sie wszystko ma to trzeba myśleć prawo sie zmienia co chwila i jeszcze pewnie nie jednego zaskoczy a w Polsce każdy ma swoje prawa dziki kraj wiec nie ma sie co tu za wiele licytować a kierowcy nie wszyscy tez myślą wiec na ministra sie nie każdy nadaje tak jak Lepper ma gospodarkę a zrobił tylko dla siebie dobrze a zwykły rolnik nic nie ma.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: