Autor
Wiadomość
Tytuł: WORD Wrocław
Post Wysłano: 27 sty 2008, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
WORD Wrocław

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego we Wrocławiu

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego we Wrocławiu jest wojewódzką samorządową osobą prawną, powoływaną i nadzorowaną przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

Pojazdy egzaminacyjne:
* Pojazdy egzaminacyjne
* Kat. C - opis pojazdu egzaminacyjnego (Mercedes Atego 1828
* Kat. D - opis pojazdu egzaminacyjnego (Man)

Kontakt:
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego we Wrocławiu
ul. Ziębicka 34/38
50-507 Wrocław

biuro@word.wroc.pl
sekretariat@word.wroc.pl

tel. (Sekretariat) - (071) 336-80-01
tel. (Biuro Obsługi Klienta) - (071) 798-99-70
tel. (Dział egzaminowania) - (071) 336-80-01



Źródło: http://www.word.wroc.pl/default.asp
Witam,

już po egzaminie na C+E (zaliczony) chciałem się trochę podzielić na temat egzaminatorów ... strasznie dużo plotek słyszałem o uwalaniu dla zasady ... miałem egzamin na C prawie rok temu, C+E miesiąc temu i muszę uczciwie przyznać, że nigdy nie trafiłem na "uwalającego" egzaminatora tak dla zasady. całkowita normalka i po prostu sprawiedliwe traktowanie - nie umiesz, to się doucz, potrafisz, to zdajesz ...
we Wrocławiu C+E zdaje się jeszcze na Starze z przyczepą. z tego, co widzę i słyszę to w kraju jest już sporo egzaminów na naczepach. faktem jest, że Star jest mocno kombinowany, a i przyczepa również - wszystko po to, aby nikt nie ćwiczył na takim samym ... mała kierownica, pozamieniane lusterka - inaczej z prawej inaczej z lewej strony (sferyczne i normalne - raz sferyczne u góry, raz udołu), a do tego "2" ze wstecznym mogą łatwo się pomylić - brak wyczuwalnego przełamania. przyczepa niby normalna, ale ma około metra węższe osie od burt - przy cofaniu lekki ruch kierownicą i od razu się łamie. trochę więcej stresu z tego powodu, ale można sobie poradzić.

pozdrawiam wszystkich i trzymam kciuki za zdających

ps jeżeli macie pytania, to śmiało :D


Post Wysłano: 31 sty 2008, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2008, 23:15
Posty: 34
GG: 1147226
Samochód: C360
Lokalizacja: Szczecin

Witam ja również złożyłem papiery na egzamin we Wrocławiu tylko że na kat T.
We wcześniejszym poście w temacie prawo jazdy na ciągnik rolniczy napisałem że egzamin zamierzam zdawać
w Gorzowie Wlkp. lecz po przemyśleniu sprawy uznałem że lepiej by było we Wrocławiu choćby dlatego że posiadają oni Zetora 332 z przyczepą która ma 2osie umieszczane na trzech czwartych długości i zestaw łamany jest tylko na zaczepie, oraz drugim argumentem był krótki okres oczekiwania na egzamin w mim przypadku trzy tygodnie.
W związku z założonym tematem mam pytanie do kolegi keating.
Nie wiem jak przy innych kategoriach w lecz w moim przypadku egzamin teoretyczny i praktyczny nie odbywają się w tym samym dniu, a ja zapłaciłem z góry za dwa egzaminy, czy w związku z tym opłata za dwa egzaminy będzie cały czas aktualna :?:


Post Wysłano: 02 lut 2008, 3:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

obawiam się kolego, że niestety nie ... mianowicie jeżeli nie zaliczysz teoretycznego do czasu egzaminu praktycznego to potraktują to jako nie stawienie się na egzamin praktyczny, czyli 50% opłaty za egz. praktyczny przepada. nie jestem tego pewien na 100%, ale tak na ponad 90%.
jednym słowem musisz się sprężyć i zdać za pierwszym razem :D
czego szczerze życzę i pozdrawiam.


Post Wysłano: 02 lut 2008, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2008, 23:15
Posty: 34
GG: 1147226
Samochód: C360
Lokalizacja: Szczecin

Dzięki kolego za odpowiedz, a tak na marginesie to przynajmniej będę miał jeszcze jeden powód aby
się sprężyć i zaliczyć za pierwszym razem bo inaczej będę w plecy z kasą no i z czasem bo podróż ze Szczecina do Wrocławia i z powrotem zabiera mi cały dzień a czym szybciej zdam tym szybciej będzie papierek :D
Jeszcze raz wielkie dzięki i życzę powodzenia w przyszłych trasach.


Post Wysłano: 08 lut 2008, 5:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

nie wszystko jednak jest takie dobre na egzaminie ... mam już egzamin za sobą, więc można sobie pogadać :D
dla mnie ciekawą sprawą są rozbieżności pomiędzy kodeksem, a wymaganiami na egzaminie.
po pierwsze
chodzi mi o C+E i cofanie po łuku. przepisy ruchu drogowego mówią wyraźnie jeżeli nie jesteśmy pewni powinniśmy wysiąść i sprawdzić czy nie cofniemy "za daleko" lub poprosić kogoś o pomoc. egzamin tego nie przewiduje ... mało tego, zatrzymanie na prostej to już koniec manewru. OK niech będzie limit czasu, odległości, ale niby dlaczego nie można wysiąść ? czy lepiej uczyć się, że jak ramię kierowcy jest na wysokości drzewa, które rośnie obok placu, to znaczy, że to już koniec cofania ?

po drugie
kat. C+E na Starze. bardzo częste u zdających cofanie i oglądanie się przez szybkę. jazda "na lusterka" uchodzi za snobizm. poza tym lusterka ustawione są we wrocławskim aucie tak aby utrudnić życie. prawe sferyczne u góry na wysokości oczu, z lewej strony na wysokości oczu jest normalne lusterko, sferyczne poniżej. nie muszę dodawać, że przyzwyczajenie wzroku od jednego rodzaju lusterka do drugiego zajmuje trochę czasu.
ciekawe jaki procent samochodów, którymi przyjdzie jeździć kierowcom będzie miało możliwość odwracania głowy i "patrzenia przez szybkę" przy cofaniu :D śmiem twierdzić, że to nie będzie nawet procent, ale jakiś promil ... cała reszta ma plandeki, kontenery, itd.

podsumowując:
potwierdza to niestety uczenie się na egzamin, a nie jeżdżenia w normalnym ruchu. przyzwyczaja do bardzo złych nawyków.
ciekawią mnie Wasze spostrzeżenia


Post Wysłano: 08 lut 2008, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

No kolego powiem Ci ze Ameryki nie odkryłeś. Wiele już tutaj było podobnych wypowiedzi i każdy wie ze egzamin sobie a rzeczywistość sobie.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Post Wysłano: 15 lut 2008, 2:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
No kolego powiem Ci ze Ameryki nie odkryłeś. Wiele już tutaj było podobnych wypowiedzi i każdy wie ze egzamin sobie a rzeczywistość sobie.
wiem, że niemal wszyscy tak twierdzą, ale pomyslałem, że dla dopiero zdających przydatne będzie powiedzieć więcej o konkretach, czym różni się egzamin od codzienności. a konkretnie egzamin we Wrocławiu. jeżeli są pytania to chętnie odpowiem.


Post Wysłano: 22 lut 2008, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2008, 2:18
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław

UWAGA, plotka niepotwierdzona, ale ponoć na dniach WORD Wrocław zakupi nowy zestaw do C+E.

Ci co uczyli się na Starach mają chyba teraz lekko problem.

Plotka głosi, że będzie to Mercedes Actros z zabudowaną paką + nowa przyczepa z dyszlem sztywnym.

Aha, jeśli ktoś się jeszcze na C+E nie zapisał, to teraz można najwcześniej na kwiecień (czyli 40 dni czekania)


Post Wysłano: 23 lut 2008, 3:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że w marcu zostanie rozpisany przetarg na coś co zastąpi Stara z przyczepą. kat C ma pozostać bez zmian - Mercedes Atego 1828. istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to auto z naczepą. nie ma co panikować, póki co, najpierw musi być przetarg, potem rozstrzygnięcie, zakup pojazdu, itd. nie ma co panikować - zmiana auta z dnia na dzień jest po prostu niemożliwa.
wystarczy spojrzeć na ich stronę - zakładka "przetargi". skoro na sprzęt komputerowy organizowany jest przetarg, to tym bardziej na samochód ciężarowy z przyczepą.
zmiany mają dotyczyć również wymiany samochodów osobowych ... jednak nie wszystkich jednocześnie.


Post Wysłano: 23 lut 2008, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 18:37
Posty: 139
GG: 1
Samochód: Daf Euro 6 SSC
Lokalizacja: Oława/okolice

Co do zmiany Stara to ja słyszałem że ma to być MAN TGL z naczepą 10 metrów jedno osiowa i ma to nastąpić w kwietniu jak Kolega wyżej napisał. Ale wiadomo info nie potwierdzone wiec nie ma co brac tego na serio :wink:


Post Wysłano: 25 lut 2008, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2008, 12:09
Posty: 6
GG: 0

Ja też słyszałem tą informacje od mojego instruktora który już szuka w Niemczech do sciągnięcia takiego MANa :D.


Post Wysłano: 27 lut 2008, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Ta wersja z Manem i 10 metrową naczepą jest bardzo prawdopodobna.Jak znam życie to pewnie znowu znajdą jakiś "wynalazek" aby niewiele tego było na rynku :).

Jednym słowem idą zmiany :).


Post Wysłano: 29 lut 2008, 1:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

popytałem trochę wczoraj i mam najnowsze informacje. faktycznie ma to być MAN, ale z przyczepą, a nie z naczepą, jak wcześniej twierdziłem. coś mi się wydaje, że sami jeszcze nie zdecydowali. jednak wymiana tego auta ma potrwać około 3 miesięcy (przetarg, zakup, przystosowanie samochodu).


Post Wysłano: 01 mar 2008, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 15:28
Posty: 27
Lokalizacja: Wrocław

Ja już też mogę się pochwalić zaliczonym pozytywnie egzaminem - E/C. Zdawałem dzisiaj. Potwierdzę słowa kolegi keatinga. Egzaminator nie uwalał. Na 3-ech zdających, plac zaliczyli wszyscy, później na mieście byłem drugim, który zdał. Mam nadzieję, że trzeciemu koledze, który jechał po mnie, też się powiodło.
Mam nadzieję, że to podniesie na duchu tych, którzy zamierzają zdawać w niedalekiej przyszłości. Powodzenia.
Odnośnie Man-a, to na tablicy w WORD-zie jest ogłoszenie o przetargu na samochód z przyczepą, ale nie wczytywałem się w szczegóły.


Post Wysłano: 02 mar 2008, 0:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
Ja już też mogę się pochwalić zaliczonym pozytywnie egzaminem - E/C. Zdawałem dzisiaj.
najszczersze gratulacje :) witaj w klubie :)
Cytuj:
Odnośnie Man-a, to na tablicy w WORD-zie jest ogłoszenie o przetargu na samochód z przyczepą, ale nie wczytywałem się w szczegóły.
czyli jednak przyczepa :)


Post Wysłano: 02 mar 2008, 2:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 15:28
Posty: 27
Lokalizacja: Wrocław

Przepraszam, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie potrafię powiedzieć, czy chodzi konkretnie o przyczepę, czy też naczepę. Nie zagłębiałem się w treść tego ogłoszenia o przetargu. Miałem zupełnie co innego na głowie - tysiące myśli biegających wokoło placu manewrowego. :wink: A po egzaminie, to już zupełnie przestało mnie interesować co się będzie działo w WORD-zie. :D
Dziękuję za przyjęcie do klubu :D


Post Wysłano: 07 kwie 2008, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 18:37
Posty: 139
GG: 1
Samochód: Daf Euro 6 SSC
Lokalizacja: Oława/okolice

Także jest już rozpisany przetarg na nawe autko do CE :/ ma to być samochód z przyczepą 2 osiową bez obrotnicy i dł max zestawu to 17,5m. Samochód ma być Euro 4 lub 5 bez AdBlue :wink: Ciekawe kiedy będzie "dostępny" :mrgreen:

A tu link do pobrania specyfikacji przetargowej :wink: :

http://www.word.wroc.pl/bip/Default.aspx


Post Wysłano: 08 kwie 2008, 1:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

ciekawe kto dostarczy samochód z Euro 5 bez AdBlue ?? :) może ktoś zaprojektuje taki silnik ?? :) chociaż jest trochę mało czasu :)
a jeżeli chodzi o Euro 4 to sprawa jest znaaaaaacznie bardziej skomplikowana :), aż dwa koncerny oferują takie auta Scania (układ HPI) i Man (wtrysk common rail) + w obu przypadkach recyrkulacja spalin (EGR) ...
zupełnie nie wiem dlaczego, ale odpowiedź wydaje mi się zadziwiająco prosta :)
choć oczywiście mogę się mylić ...


Post Wysłano: 08 kwie 2008, 11:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
ciekawe kto dostarczy samochód z Euro 5 bez AdBlue ?? :) może ktoś zaprojektuje taki silnik ?? :) chociaż jest trochę mało czasu :)
Scania XPI :)


Post Wysłano: 08 kwie 2008, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2007, 18:37
Posty: 139
GG: 1
Samochód: Daf Euro 6 SSC
Lokalizacja: Oława/okolice

Ale najlepsze w tym przetagu jest to że serwis ma się znajdować NIE dalej niż 10 km od bazy WORD :mrgreen: :mrgreen: Więc nie wiem jak to zrobią :wink: bo Scania jest w Pietrzykowicach, a ewentualnie MAN w Oławie :mrgreen: Chyba że VW jakiegoś (i z Brazylii sprowadzą) wezmą bo serwis jest na Pięknej ok 1 km od nich :mrgreen: :wink: :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: