Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2008, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
WITAM!
Jak mi podasz ostatnie siedem cyfr numeru ramy to ci powiem dokładnie jaki to typ skrzyni. A co do jazdy z fulerką to cholery można dostać musi ci to pokazać ktoś kto umie na tym jeżdzić u mnie w zakładzie byli tacy eksperci co zaczęli już grzebać w skrzyni bo im zgrzytało a jest gość co umnie tym jeżdzić i przestało zgrzytać. co do wychamowania prędkosci wałków w tej skrzyni są specjalne tarczki ala sprzęgłowe które pracują na mokro i sa odpowiedzialne za wychamowanie tej skrzyni ale proponuję pobrać lekcje jazdy na tej skrzyni. Materiały z budową tej skrzyni posiadam ale tylko z numerem ramy. Pozdro!
:D Kiedyś były one montowane w Jelczach. Takich skladakach: silnik Mercedesa, zderzak DAF-a itd.. Kolega to odbierał nowe i za nic mu to nie szło.. Ale po jakimś czasie,wskazówkach i treningu na placu dostał pochwałę od portiera: Panie... tu przeważnie dopiero na drugi dzień tym wyjeżdżają.. Pan i tak jesteś dobry! :D

_________________
ego


Post Wysłano: 18 mar 2008, 9:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Dzięki jarek34 ! postaram się podesłać na pw.Zdążyłem się zorientować w budowie tych skrzyń ale typ mojej skrzyni b.się przyda... :D


Post Wysłano: 19 mar 2008, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2007, 23:49
Posty: 32

model eaton TS 12612 direct alboTSO12612 overdrive eaton twin spitter skrzynia biegów z 4 biegi do przodu i 1 do tylu poza tym wspomagany 3 dodatkowymi biegami dolny środkowy i wysoki każdy bieg może być przełączany 3 razy dając 12 biegów do przodu i 3 do tylu

_________________
cas


Post Wysłano: 22 mar 2008, 3:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Kolego, miałem kiedyś przyjemność jeździć ze skrzynią Fullera w Iveco, uważam że ZF nie dorównuje jej w żadnym stopniu no może tylko w tym że łatwiej jest ją obsługiwać . Sprzęgła używałem tylko do ruszenia a potem tylko zabawa lewarkiem i połówkami. Ja uważam że jeśli chcesz jeździć używając sprzęgła to zmieniając bieg do góry to sprzęgło do końca by uruchomić hamulec w skrzyni by zwolnić wałki ( wówczas skrzynia szybciej zwolni o te 300obr potrzebne by wskoczyła wyższa połówka), a redukując bieg na dół sprzęgło do "połowy"- nigdy do końca. Można łatwo sprawdzić czy działa ci hamulec w skrzyni gdy auto jest solo, jadąc na najwolniejszym biegu na minimalnych obrotach wcisnąć sprzęgło do oporu, autko powinno na chwilę "przychamować" i mimo wciśniętego sprzęgła ruszyć dalej ( po prosto ten hamulec nie utrzyma auta on powinien tylko wyhamowywać same wałki w skrzyni)
Nie wiem o jakich skrzyniach Fullera koledzy piszą ze synchronizatorami , bo połówki zawsze były synchronizowane, a całe biegi są na stałe zazębione -wszystkie naraz- a za to która para zębów w tym momencie przenosi moment obrotowy odpowiadają przesówki które zakleszczają zębatki z wałkiem skrzyni biegów i nie wiem gdzie by tam można było wepchnąć snchronizator.Życzę owocnej nauki jazdy taką skrzynią , radzę jak najmniej używać sprzęgła, a dobrą bazą do nauki by był stary zdezelowany jelcz lub star gdzie trzeba się wczuć w auto a wówczas same biegi wskakują.
P.S. Na początku radzę wyłączyć radio w aucie i wsłuchać się w silnik :lol:


Post Wysłano: 22 mar 2008, 10:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Cytuj:
Kolego, miałem kiedyś przyjemność jeździć ze skrzynią Fullera w Iveco, uważam że ZF nie dorównuje jej w żadnym stopniu no może tylko w tym że łatwiej jest ją obsługiwać . Sprzęgła używałem tylko do ruszenia a potem tylko zabawa lewarkiem i połówkami. Ja uważam że jeśli chcesz jeździć używając sprzęgła to zmieniając bieg do góry to sprzęgło do końca by uruchomić hamulec w skrzyni by zwolnić wałki ( wówczas skrzynia szybciej zwolni o te 300obr potrzebne by wskoczyła wyższa połówka), a redukując bieg na dół sprzęgło do "połowy"- nigdy do końca. Można łatwo sprawdzić czy działa ci hamulec w skrzyni gdy auto jest solo, jadąc na najwolniejszym biegu na minimalnych obrotach wcisnąć sprzęgło do oporu, autko powinno na chwilę "przychamować" i mimo wciśniętego sprzęgła ruszyć dalej ( po prosto ten hamulec nie utrzyma auta on powinien tylko wyhamowywać same wałki w skrzyni)
Nie wiem o jakich skrzyniach Fullera koledzy piszą ze synchronizatorami , bo połówki zawsze były synchronizowane, a całe biegi są na stałe zazębione -wszystkie naraz- a za to która para zębów w tym momencie przenosi moment obrotowy odpowiadają przesówki które zakleszczają zębatki z wałkiem skrzyni biegów i nie wiem gdzie by tam można było wepchnąć snchronizator.Życzę owocnej nauki jazdy taką skrzynią , radzę jak najmniej używać sprzęgła, a dobrą bazą do nauki by był stary zdezelowany jelcz lub star gdzie trzeba się wczuć w auto a wówczas same biegi wskakują.
P.S. Na początku radzę wyłączyć radio w aucie i wsłuchać się w silnik :lol:
Witam! Dzięki za radę, a co do tego hamulca to miałem go sprawdzonego i działa-tarczki są ok ,nie ma przecieku powietrza a uruchamia go taki zaworek pulsacyjny na czas około 4 sek.ciśnieniem ok 5 bar.
Zastanawia mnie jedna rzecz ,bo dostęp do hamulca blokuje siłownik od sprzęgła-więc miałem go wyjętego i zauważyłem że jest duży skok jałowy na łapce sprzęgła-czy to możliwe że nie wysprzęgla do końca i dlatego zgrzyta?I czy można to podregulować?
Pozdro i wesołych świąt!!!


Post Wysłano: 23 mar 2008, 14:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2007, 21:19
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław

Obrazek


Post Wysłano: 24 mar 2008, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
(...)-czy to możliwe że nie wysprzęgla do końca i dlatego zgrzyta?
Ja bym się dopatrywał raczej techniki jazdy, a jeśli chodzi o załączenie biegu aby ruszyć z miejsca to spróbuj kolego wcisnąć pedał sprzęgła do oporu i wówczas lewarkiem z czuciem próbować napchnąć lewarek na odpowiedni bieg (do ruszenia) aż do wyczucia oporu a następnie delikatnie popuszczaj sprzęgło nadal delikatnie napychając lewarek-wówczas gdy cofniesz sprzęgło o ok. 2 cm od podłogi bieg sam powinien bez zgrzytu wskoczyć. Ja uważam że w tej skrzyni sprzęgło jest potrzebne aby ruszyć pojazd z miejsca, a potem sprzęgło nie pomaga ani nie przeszkadza w jeździe ale do tego potrzeba trochę cierpliwości.


Post Wysłano: 10 maja 2011, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Na wstępie chciałem przeprosić za poruszanie starego tematu :roll:
Też jestem szczęśliwym użytkownikiem skrzyni biegów eaton twin spitter
szukam użytkowników tej skrzyni w celu wymiany doświadczeń


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2011, 14:51
Posty: 41
GG: 0

witam, mam pytanie odnośnie skrzyni twin spliter, użytkuje ją w swoim leciwym mańku, i nie powiem złego słowa na obsługę tej skrzyni, mam tylko mały problem, przedwczoraj połówki zaczęły grać wariata i po przełączeniu połówki nie załączał się żaden bieg, kiedy przełączałem np z wysokiej 2 na wysoką 3 nie było problemu, grzej ze zmianą połówek, co sugerować mogło jakiś problem z poówkami. wjechałem na kanał i na tyle skrzyni jest przystawka odpowiadająca za zmianę połówek, wchodzą do niej 3 przewody, jeden stały i dwa podające ciśnienie po przerzuceniu przycisku połówek. Podczas zmiany połówek powietrze dmucha z dwóch przewodów na raz, co mogło by sugerować awarie drążka zmiany biegów, wszystko byłoby ok, gdyby można było dostać gdziekolwiek taki drążek, wszędzie mają tylko do modelu ZF z dwoma połówkami, a ja potrzebuje trzech. Może są jakieś inne modxele skrzyń od których pasują drążki? w drążku nie ma żadnej elektryki tylko zawór który puszcza ciśnienie na odpowiednie przewody.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: