Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 kwie 2008, 17:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Witam. Mamy na firmie Iveco 50C18, któe obecnie ma w dowodzie wbite 3490kg DMC i ładownosci 565kg i chcielibyśmy jednak to zmienić, bo samochód wozi o duzo za dużo :) Auto na chwile obecną nie posiada tachografu.


I teraz pytania:
1. Czy montując tachograf, można wykrecić stary, tarczowy z innego busa, w którym jest nie używany i zamontować oraz zalegalizować w tym Iveco? Czy koniecznie musi być cyfrowy?
2. Samochód będzie miał fabrycznie montowane miechy powietrzne na tylnej osi. Czy w związku z tym jest możliwe zwiększenie ładowności w dowodzie?
3. DMC samochodu wzrośnie powyżej 3,5t, ale nie przekroczy 7,5t. Czy potrzebna jets mu winieta? Jeśłi tak, to jak w przeliczeniu wychodzi opłata za dobową? I gdzie w ogóle w internecie można znaleźć aktualny taryfikator opłat za winiety dla wszystkich rodzajów samochodów? Silnik Euro 4
4. Autko będzie latać w niezarobkowym przewozie rzeczy, więc również potrzebuje wozić ze sobą ten wypis z zaświadczenia?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 13 kwie 2008, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolego wydaje mi się, że musicie założyć tacho cyfrowe. Napewno, natomiast winietę należy mieć jeśłi łączna masa(wraz z przyczepą) dmc przekracza 3,5 tony. Klasa euro silnika w winietach chyba kończy się na EURO 2 i wyżej. W waszym przypadku to roczna do 12 t dmc kosztowałby chyba 400 zł.
Jeśli chodzi o zmianę dmc samochodu, to chyba powinniście zapytać w powiecie w wydziale komunikacju. Jeśłi takie coś dopuszczają, to pewnie trzeba będzie zacząć od badania techniczego w stacji diagnostycznej.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 13 kwie 2008, 12:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 12:09
Posty: 28
GG: 4815936

ja tez w mam pytanko? Smigam Iveco Daily (nie pamietam teraz jaki model) max paka pod pladneka i podwojna kabina, auto bylo sprowadzone z niemiec chyba i zarejestrowane do 3,5t,
Fabrycznie ma cyfrowe tacho, jest mozna na niego sporo zaladowac bez widocznego uginania sie chociaz w papierach pewnie ma z jakes kilkaset kilo tylko.
Czy jest mozliwosc przerejestrowania go powzyej 3,5t dmc? Wydaje mi sie ze poza granicami Polski tak wlasnie bylo no bo po co komu w dostawczaku np. cyfrowe tacho?


Post Wysłano: 13 kwie 2008, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
ja tez w mam pytanko? Smigam Iveco Daily (nie pamietam teraz jaki model) max paka pod pladneka i podwojna kabina, auto bylo sprowadzone z niemiec chyba i zarejestrowane do 3,5t,
Fabrycznie ma cyfrowe tacho, jest mozna na niego sporo zaladowac bez widocznego uginania sie chociaz w papierach pewnie ma z jakes kilkaset kilo tylko.
Czy jest mozliwosc przerejestrowania go powzyej 3,5t dmc? Wydaje mi sie ze poza granicami Polski tak wlasnie bylo no bo po co komu w dostawczaku np. cyfrowe tacho?


możliwosć jest. Tak jak napisał kolega wyżej. Znalazłem w internecie specyfikacje dla tego modelu i znalazłem, że DMC po zsumowaniu nacisków osi, zabudowy może mieź max 5,2t. Tylko własnie przed zrobieniem takiego tricku zadałem 4 pytania i maja mi one ułatwić podjęcie decyzji, czy przerabiać, czy sprzedać i kupić solo 7,5t z tachem analogowym. Bo wychodzi na to, że bardziej będzie się to opłacać, skoro winieta kończy się euro 2 :/. Za powiedzmy mniej-więcej te same pieniążki, mogę wywieźć więcej towaru.

Powiem, ze firma, gdy kupowała ten samochód, kierowała sie argumentem, że samochód będzie woził jedynie towar długi i lekki, a suma sumarum wozi i długi i krótki i bardzo cieżki. Dlatego chcąc uniknąć nieprzyjemności zaczynamy się zastanwiać nad przerobieniem tego auta na DMC 5,2t lub sprzedaż i zakup solówki.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 14 kwie 2008, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Byłem dzisiaj badać sprawę z całą tą zamianą i powiedziano mi, ze jest to niemożliwe. DMC wbite raz, jest nietykalne. Także temacik do zamknięcia. Okazało się również, że montując miechy powietrzne na tylnej osi w serwisie Iveco tracę gwarancję - lekka paranoja moim zdaniem :/

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 14 kwie 2008, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Byłem dzisiaj badać sprawę z całą tą zamianą i powiedziano mi, ze jest to niemożliwe. DMC wbite raz, jest nietykalne. Także temacik do zamknięcia. Okazało się również, że montując miechy powietrzne na tylnej osi w serwisie Iveco tracę gwarancję - lekka paranoja moim zdaniem :/
DMC określa producent w świadectwie homologacji.Tak jak płeć przy narodzeniu :)

_________________
ego


Post Wysłano: 16 kwie 2008, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Myślę, że ze sprzedaniem autka z zaniżonym dmc do 3,5t nie powinno być problemu. Sporo ludzi szuka takiego samochodu żeby nie ładować tacho, jeździć na B kategorii. Szczególnie szukają ich kurierzy.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: