Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 kwie 2008, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2007, 21:20
Posty: 21
Lokalizacja: wARSAW

Co jest odpowiedzialne za zmianę z dolnej na górną skrzynie poza tym zaworem pneumatycznym z tyłu na górze skrzyni?? Blokuje mi się czasami skrzynia w momencie przejścia z dolnej na górną, efektem tego jest iż nie można wbić żadnego biegu. Zawór o którym wspomniałem wcześniej został wymieniony ponieważ puszczał powietrze ale problem się powtarza.


Post Wysłano: 13 kwie 2008, 0:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Podobny przypadek mialem w Dafie 95 XF i obecnie w Manie TG, tylko, ze z gornej na dolna. Wystarczy wtedy przebic jeszcze raz na gore i na dol i jast OK. Pytalem kilku znajomych i mowia, ze to standard, przynajmniej w Dafie. Oczywiscie zdarza sie to rzadko

_________________
scania to scania


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

Kolego oprócz zaworu który jest za wybierakiem jest jeszcze siłownik z tyłu skrzyni który jest odpowiedzialny za wysoka-niska. Zdarzało sie tak ze uszczelnienie na tłoku jest juz zurzyte i wolno przebija i tłok moze zostawac w połozeniu neutralnym!! Lub wewnatrz skrzyni synchronizator od wysokiej-niskiej jest zuzyty i tez skrzynia zosatje na luzie!! To drugie jest mniej pocieszajace!! Sprawdz najpierw siłownik tylko 4 sruby i dwa weze!! Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Kolego oprócz zaworu który jest za wybierakiem jest jeszcze siłownik z tyłu skrzyni który jest odpowiedzialny za wysoka-niska. Zdarzało sie tak ze uszczelnienie na tłoku jest juz zurzyte i wolno przebija i tłok moze zostawac w połozeniu neutralnym!! Lub wewnatrz skrzyni synchronizator od wysokiej-niskiej jest zuzyty i tez skrzynia zosatje na luzie!! To drugie jest mniej pocieszajace!! Sprawdz najpierw siłownik tylko 4 sruby i dwa weze!! Pozdrawiam :)
Ten siłownik nie jest od dolnej/górnej skrzyni biegów tylko od przełanczania połówek jeśli on nie przełączy do końca to też właśnie skrzynia jest na luzie mimo włączonego biegu. Zwłaszcza przy mrozach lubi się zacinać ten tłok trzeba wtedy wymienić smar na nowy w obudowie tłoka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

Kolego jezeli masz skrzynie ZF to tłok od połówek jest wewnatrz skrzyni!!!!!! A od wysokiej-niskiej jest z tyłu skrzyni po prawej stronie!!!!!


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 13:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Kolego jezeli masz skrzynie ZF to tłok od połówek jest wewnatrz skrzyni!!!!!! A od wysokiej-niskiej jest z tyłu skrzyni po prawej stronie!!!!!
To ciekawa teoria bo mi jak nie chciało przełanczać połówek to było spowodowane zacinaniem się tłoka z lewej strony skrzyni biegów, spowodownym przez zurzyty stwardniały smar przy minusowych temperaturach. Gdy ręcznie przesuwałem tłok to mi przełanczało połówki mowa oczywiście o skrzyni ZFa a z prawej jest zaślepka na cztery śruby do przystawki odbioru mocy
Jak mi nie wierzysz to odkręć oba przewody pneumatyczne i przełanczaj połówki to zobaczysz że na zmianę będzie lecieć powietrze raz z jednego przewodu raz z drugiego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

Dokładnie ten tłok co piszesz o nim to jest od dolna-górna skrzynia a od połówek tłok jest w srodku skrzyni a zawór jest przy prawym boku skrzyni !!! Wiec nie wiem co to masz za skrzynie???? Man , DAf ma taka sama skrzynie rózni sie tylko przebitka dolna-górna MAn przebija lewarkiem a DAf pstryczkiem przy lewarku!!!!! Chyba ktos tu myli pojecia połówki a dolna-górna??? pozdrawiam


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Rysunek siłownika do połówek
Obrazek
od przełanczania z dolnej na górną skrzynię sterowany wodzikiem od zmiany biegów
Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
Rysunek siłownika do połówek
Obrazek
od przełanczania z dolnej na górną skrzynię sterowany wodzikiem od zmiany biegów
Obrazek
Raczej odwrotnie 1 rysunek przedstawia sterowanie dużą-małą skrzynią
a 2 połówkami.


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

Dokłądnie, żłe kolega ma podpisane rysunki. Coś ten program jest nie właściwy, koło od połówek jest na wałku sprzegłowym więc rysunki są niewłaściwie podpisane.

Pozdrowienia dla Filip85 do przekonania kolegi MANa, że się myli. Ja już nie umiałem mu wytłumaczyć. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2007, 21:20
Posty: 21
Lokalizacja: wARSAW

Dzięki chłopaki za porady. Przesmarowanie pomogło problem ustał przynajmniej chwilowo, jednak cylinder od przebijaka ma wyrobiony rant co tez zapewne było powodem blokowania, no nic trzeba będzie go wymienic. Śliczne dzięki za rady. Pozdrawiam


Post Wysłano: 29 paź 2008, 7:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego pracuje z tymi manami od 2 lat. woziłem nowe sztuki z fabryki i nowe mają taki problem. poprostu jest to wada fabryczna

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 05 gru 2011, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2009, 18:00
Posty: 9
GG: 0
Samochód: scania

Witam wszystkich użytkowników. Mam problem w manie 19-343 z niskimi biegami, w zasadzie to w ogóle ich nie ma. Problem polega na tym że wyświetla się tylko górna skrzynia i nie można przełączyć na dolną(skrzynia eaton 8 biegów). Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o radę z góry dziękuję.


Post Wysłano: 05 gru 2011, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

A w FFR sa jakies bledy??

Jesli to ta skrzynia o ktorej mysle to prawdopodobnie problem z elektrozaworem Y312 na tyle skrzyni. Moga byc tez problemy z przelacznikiem na lewarku zmiany biegow. Wiazka przewodow do sprawdzenia.
Zdarza sie ze psuje sie wlasnie ten elektrozawor. Z tego co pamietam to oryginal i cena powyzej 3 tys zl ale rownie dobrze mogla sie grzies przetrzec wiazka lub sam tlok od przekladni zakresow przepuszcza i nie przebija.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: