Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2008, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:18
Posty: 4
GG: 0

Witam serdecznie!!Mam problem ze scania 4 124l 400kM z EDC!Mianowicie wymienilem koncowki wtryskow i sie zaczelo!Z komina wali czarny dym ze swiata za mna nie widac!Chcac go uciac poszedlem dalej i zrobilem generalke pompie wtryskowej ale sie zawiodlem dalej dym czarny!Idac tym tropem zajechalem do serwisu i wymieniony zostal czujnik doladowania ktorego wymiana miala pomoc ale jak sie okazalo nie pomoglo i dalej czarny dymek!Juz sam nie wiem gdzie szukac przyczyny!Konia z rzedem za pomoc w moim problemie!Dodam ze dym jest czarny i wydobywa sie przy obrotach rzedu 1200 a 1500 oczywiscie gaz max!Moze ktos mial taki przypadek?Pozdrawiam!!!!!!!! :(


Ostatnio zmieniony 27 kwie 2008, 20:47 przez K92, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 kwie 2008, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam
Czyli z tego co piszesz problem z dymieniem pojawił się dopiero po wymianie końcówek wtryskiwaczy.
Więc:
1. Jakiej firmy końcówki wtryskiwaczy zostały założone?
2. Czy odpowiednio zostało wyrególowane ciśnienie otwarcia końcówki wtryskiwacza?
3. Czy w jednostce sterującej są jakieś kody usterek (czy zapala się lub świeci kontrolka EDC)?
4. Czy intercooler i połączenia są szczelne?


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:18
Posty: 4
GG: 0

Koncowki zalozone boscha dwa razy regulowane przez mechanika ktory robil wtryski i pozniej pompe!Na przewodzie intercoolera troszke oleju lecz mechanik na scani stwierdzil iz uklad szczelny tylko wyprowadzic odme! :(
Bledy w edc byly lecz zostaly skasowane i cisza! :(


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Skoro problem z dymieniem zaczoł się po wymianie końcówek to od nich trzeba zacząć w obecnym czasie produkty boscha to jak loteria albo będzie dobrze albo nie.
Można by jeszcze sprawdzić luz zaworowy ale to już bardziej kosmetyka ,chociaż zdażaja się przypadki wycierania krzywek na wałku rozrządu lub uszkadania powierzchni utwardzanych na dźwigienkach zaworowych ale wtedy zmieniła by się charakterystyka pracy silnika.


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Wydaje mi się że to może być niskie ciśnienie wtrysku.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

a spalanie wzrosło?


Post Wysłano: 29 kwie 2008, 8:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:18
Posty: 4
GG: 0

Spalanie spadlo diametrialnie!


Post Wysłano: 12 maja 2008, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Spalanie spadlo diametrialnie!
a z jakiego powodu wymieniałeś końcówki?


Post Wysłano: 12 maja 2008, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Wykonaj najpierw regulację luzów na zaworach. Scania jest bardzo czuła jeżeli chodzi o zawory. Powinno się poprawić. A tak nawiasem mówiąc zawory powinno się regulować co 100 tyś km. A jak to wygląda w Twoim przypadku?


Post Wysłano: 19 maja 2008, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 14:07
Posty: 3
GG: 0

Wymienialem koncowki gdyz duzo palila a pompa byla robiona gdyz kiepsko palila gdy ciepla!Zawory regulowane i zaplon rowniez a kopci dalej!!


Post Wysłano: 19 maja 2008, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

zmniejsz dawkę paliwa "po turbie" i przestanie dymić i zmień stacje paliw
pod warunkiem że IC jest szczelny


Post Wysłano: 19 maja 2008, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

a filtr powietrza wymieniałeś ? :>

ot, taki banalik...
ale czasem irytujący ;)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 21 maja 2008, 9:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 14:07
Posty: 3
GG: 0

Filtr powietrza wymieniony zawory ustawione zaplon rowniez,wymieniony czujnik doladowania wtryski zalozone na scani tylko teraz pozostaje zajrzec do pompy gdyz byla robiona w kiepskim warsztacie i pada podejrzenie o zla regulacje i to wszystko mozliwe!Zostaje mi we wtorek odstawic autko do szpeca od pomp boscha i modlic sie aby pomoglo! :shock: :/ :idea:


Post Wysłano: 28 maja 2008, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 14:07
Posty: 3
GG: 0

Witam!Wlasnie zostalem zabity diagnoza na temat mojej scanii ktora brzmi remont silnika gdyz cale dymienie jest spowodowane w 60 % przez slaba kompresje!wIEC MASAKRA ALE DZIEKI ZA PODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :( :) :( :( :( :( :/ :/ :x


Post Wysłano: 28 maja 2008, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

1.Jaka jest twoja kompresja?
2.Jak spalanie spadło to na cholerę robić remont silnika!!!!!!!!!!!!!
3. kopceniem się nie przejmuj


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: