Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Nie zabardzo bo w środku jest sorbent który pochłania wilgoć z układu klimatyzacji jeśli do środka dostanie się woda to tylko do wymiany bedzie osuszacz. Przed napełnieniem klimy zregóły robi się test szczelności pompuje się azot do instalacji i sprawdza się szczelność. Jest to zawsze tańsza alternatywa nisz za pare dni znowu nabijać klimę gazem
Szczelność można też wstępnie sprawdzić podciśnieniem.Czy się utrzymuje. Tak jak przy wypompowywaniu czynnika z instalacji.Nie wiem czy wszystkie urządzenia do napelniania tą możliwość mają, ale te z którymi się spotkałem z reguły miały.Choć po czasie i "puszczeniu w pracę" może się okazać,że niestety... ubywa.. Wtedy lampa UV i przynajmniej widać gdzie..

_________________
ego


Post Wysłano: 17 mar 2008, 7:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A czy jak wykręce przewody z osuszacza to nic sie nie stanie :?: Przeciez on pochłania wilgoć to chyba otwory od przewodów muszę czymś zatkać :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 19 mar 2008, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zaślep za pomocą zaślepki jak nic nie znajdziesz to wystarczy taśma izolacyjna

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Więc tak zrobilo się ciepło i zaczynam działac w środe jade zagnieść nowe przweody do klimy.
P.s. Ma ktos może chłodniczke klimatyzacji do sprzedania manf2000/f90 moze być uszkodzna.
Znalazłem jeszcze krótki filmik po którym zwątpiłem i straciłem nadzieje na zrobienie klimy naszczęście okzałao się, że klima działa na czynniku chłodzacym R 134a :wink:
http://pl.youtube.com/watch?v=hxQGqQABz ... re=related
Więc dziś odkręciłem przewody od klimy i mówie odrazu przy pompie niebyło łatwo.
Kożystjąc z okazji, że leżałem juz pod autem oglądnołem pompe i zobaczyłem, że wystaje z niej zielony kabelek który nigdzie nie jest podłączony domyslam się, że aby pompa działał trzeb go gdzieś podłaczyć tylko gdzie :?: :wink:
Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 kwie 2008, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Widzę że kleiłeś zbiornik od płynu chłodzącego. Co do przewodu muszę zajrzeć u siebie jeśli dobrze kojarze jest to przewód z wiąski od silnika. Sprawdz czy sprężarka nie jest zatarta pokręć sprzęgiełkiem i zobacz czy nie stawia dużych oporów no i zostaje ryzyka że mogła się rozczelnić sprężarka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 kwie 2008, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

ten kabelek co idze od sprezarki to nic innego jak przewod od elektromagnesu
sprzegielka, zalancza klime jedym slowem, tak jak kolega mowil musisz sprawdzic
czy wogule sprezarka sie kreci {srodek i na zewnarz kolo na ktorym sie pasek lata}
jesli sie kreci to juz jest mozna by powiedziec :) ...z gorki ...nie do konca najlepiej
wyciagnij sprezarke i daj gdzie na servis klimy do sprawdzenia bo morze sie krecic
i wogue łała łiłi... ale byc wychystana i nie robic wystarczajacego cisnenia ...
lub wogule go nie robic jesli sprezarke bedziesz miec OK {najdroszy element}
mozesz sie brac za zaciskanie werzy chlodniczke i inne duperele

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 8:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Co do zbiorniczka od płynu chłodniczego to tak jest klejony ale ja bm tego klejeniem nie nazwał bo i tak sie leje musze kupić żywice i zrobic to po swojemu.
A co do tego kabelka to zobacze jak jest w f 2000 tam sprężarka niedziała 7 lat ale wszystko jest w orginalnym stanie nic nie było rozlańczane a jak już niebęde mógł znaleść te wiąski to podłącze bezpośredno od czyjnika przy osuszaczu znając życie to sprężarka przy f 90 mogła chodzic najwięcej z rok bo tak jak mówiłem te many mają wade klimy i zaworów nagrzewnicy w schowku znalazłem komplet uszczelek do klimy nowych więc ktoś już kombinował z uszczelnieniem :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 8:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Co do zbiorniczka od płynu chłodniczego to tak jest klejony ale ja bm tego klejeniem nie nazwał bo i tak sie leje musze kupić żywice i zrobic to po swojemu.
Powiem ci że próbowałem to kleić różnymi klejami ale to nic nie daje poniewarz zbiornik się rozszerza i klej odpada od plastyku wkońcu dałem sobie spokuj i załorzyłem nowy zbiornik.
Cytuj:
A co do tego kabelka to zobacze jak jest w f 2000 tam sprężarka niedziała 7 lat ale wszystko jest w orginalnym stanie nic nie było rozlańczane a jak już niebęde mógł znaleść te wiąski to podłącze bezpośredno od czyjnika przy osuszaczu
To ci nic nieda tylko zniszczysz sprężarke ale na chwile można podłączyć plus do tego przewodu od sprężarki i zoabzyć czy spręzarka pracuje czy działa sprzęgiełko.
Cytuj:
znając życie to sprężarka przy f 90 mogła chodzic najwięcej z rok bo tak jak mówiłem te many mają wade klimy i zaworów nagrzewnicy
Nie dokońca bo umnie klima działała przez 7 lat mam już nowe kółko do rolki napinacza i jeszcze nową chłodnicę muszę kupić i złorzyć to wszystko w całość. Narazie właśnie w ten długi wekend zabieram się za wymiane zaworu nagrzewnicy jak go dziś dostanę w sklepie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dzisiaj weszłem pod auto i sprawdziłem tą pompę więc tak, załozyłem klucz 10 i pociągnołem mocno koło obruciło się pokręciłem trochę i koło kręci sie lekko ale co pwien czas jest jak by take miejsce w którym trzeba użyć trochę siły, ale to chyba dobrze bo ma kompresje gdy podłaczyłem prąd pod ten kabel to koło pasowe przyległo do tego kułka i kreciły się obydwa gdy odłączyłem kręciły się osobno myśle, że ze sprężarką jest wszystko ok :wink: a jak wy sądzicie :?:
Jest jeszcze mały problem za nic niemoge znaleść tego przewodu który by szedł do pompy, a jeżeli bym podłączył pod czyjnik w osuszaczy działoło by jak należy :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Jest jeszcze mały problem za nic niemoge znaleść tego przewodu który by szedł do pompy, a jeżeli bym podłączył pod czyjnik w osuszaczy działoło by jak należy
Nie da rady bo sprężarka będzie chodzić non stop, a tak nie może być.
Jutro będę wymieniać paski od alternatora to ci powiem co i jak.
Właśnie zamontowałem nowy zawór nagrzewnicy oryginał 500 złoty zamiennik 120 złoty ale trzeba wtyczkę od kabla przerobić jak pojadę w trasę to zobaczę jak się sprawuje nowy zawór. Z klimą będę walczył w maju zobaczymy czy zadziała czy znów jakaś dziura nie wyjdzie po założeniu nowej chłodnicy.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2008, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No dobra to sprężarke powinno się włańczać tym niebieskim pokrętłempo włączeniu prąd powinien popłynąć przez czyjniki w osuszaczu a nastę pnie do elektromagnesu przy pompie tak mi się wydaje ale niemam pewności :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 maja 2008, 15:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Dokladnie tak jak mowisz.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 01 maja 2008, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Aha czyli nie będe szukał starego kabla, tylko poprowadze nowy bezpośrednio zaraz za drugim czujnikiem przy osuszaczu :wink:
I jeszcze jedno pytanie nigdzie nie mogę znaleść chłodniczki klimy do f 2000 i f 90 czy mogę założyć chłodniczkę od TGA jest troche inne berdzie dostępna i tańsza. Trzeba tylko zagnieść inacze przewody dochodzące do niej, czy będzie ona poprawnie działać :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 maja 2008, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No dobra zamontowałem nowe kółko od klimy oraz patrzyłem skąd idzie kabel do sprężarki. Więc tak poszukaj wiązki przewodów między sprężarką powietrza a pompa wtryskową część przewodów idzie z tej wiązki do pompy wtryskowej i jeden w cienkim peszlu do sprężarki od klimy.
Co do podłanczania pod czujnik nie mozna podłanczać poniewarz aby klima działała potrzebuje wskazania z conajmiej dwóch czujników z czujnika niskiego ciśńienia oraz z czujnika wysokiego ciśnienia przy manualnej klimie jeden i drugi czujnik nie zalerznie może włączyć lub wyłączyć sprężarkę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2008, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kurcze czyli muszę podnieść kabine do góry ale przecież oprucz tych dwuch czujników przy osuszaczu więcej nie ma :wink:
Man a czy chłodnica od TGA będzie się nadawać do tego mana :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 maja 2008, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli uda ci się zamontować chłodnicę od TGA to czemu nie. Ja się ostatnio pytałem w Intercarsie o orginał do F2000 i miała kosztować około 550 złoty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2008, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Handlarze za roginał do f 2000 chcą 750 no sam nie wiem ciekawe ile nowa do TGA napewno jest tańsza tylko ciekae ile, pamiętam nie tak dawno na allegro były chłodnice do f90/f2000 za 420zł Helli, ale teraz już ich nie ma. Man te 550 w inter carsie to Brutto czy netto :?: bo jak brutto to jeszcze w kszty by sie walneło i wyszła by połowe taniej :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 02 maja 2008, 7:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze oprucz czujników za sterowanie sprężarko jest odpowiedzialny czujnik temperatury, regulując moc chłodzenia pokrętłem od klimy. Dopiero na podstawie przekazywanych sygnałów z tych czujników jest podawane napięcie na przekażńik który załancza sprężarkę
Z tego co kojarze to chyba netto podaje ci ceny orientacyjne z strony intercarsu ale że jestem stałym klijentem mam rabaty dlatego dlamnie taniej wychodzi. Np zawór ogrzewania miał kosztować 170 brutto dla mnie wyszło 120 złoty. Jak chcesz znać aktualną cenę do zadzwoń do nich lub idz do sklepu
http://sklep.intercars.com.pl/
Chłodnica klimatyzacji

HELLA

8FC 351 300-061 8FC351 300-061 801,80 zł 0

NISSENS

94341 NIS 94341 692,90 zł 7



A to ceny do TGA

Chłodnica klimatyzacji


HELLA

8FC 351 300-121 8FC351 300-121 743,42 zł

NISSENS

94681 NIS 94681 1226,80 zł

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 maja 2008, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dziś pomalowałem osuszacz i wyszedł jak nowy osuszacz jest 100% szczelny gdyż podczas malowania wyczyściłem rdze do zera i pomalowałem farbą chlorokuczukową. w przyszłym tygodniu bede w kielcach to drobie te przewody więc tylko znaleść chłodnice i wszystko będzie działać :wink:
foty:
Obrazek
Obrazek

_________________
MAN


Post Wysłano: 03 maja 2008, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

nie wiem w jakim stanie masz ta chlodnice ( skraplacz) ale jezeli dasz ja do fachowca od spawania alu to jest szansa ze ja naprawi. sprawa z zalaczaniem sprezarki to musi byc tam przewod takiego samego koloru ktory wystaje ze sprezarki i trzeba to razem polaczyc. tak jak kolega MAN pisze wyzej , masz 3 elementy sterujace zalaczeniem sie sprezarki. czujnik niskiego cisnienia ktory pozwala na zalaczenie sprezarki przy minimalnym niskim cisnieniu okolo 2 bar lub wiecej. czujnik wysokiego cisnienia ktory z kolei rozlacza skrezarke jezeli cisnienie jest za wysokie za sprezarka czyli rowniez jak jest za goracona skraplaczu i trzeci czujnik temperatury ktory rozlacza mozliwosc zalaczenia sprezarki jezeli temperatura otoczenia jest ponizej 3 st C.
jezeli chcesz sprawdzic czy uklad jest sprawny i czy jest sens naprawiac to poskrecaj to do kupy. napusc gazu i podlacz na krotko sprezarke. jezeli z nawiewu pojdzie zimno to rozlacz to , odciagnij gaz i mozna zabrac sie do roboty.
jezeli chodzi o osuszacz to powinno sie go raz na jakis czas wymienic gdyz jego zdolnosc pochlaniania wilgoci jest ograniczona i raz na 4-5 lat nalezy go wymienic. tak samo nalezy skontrolowac i w razie potrzeby wymienic zawor rozprezny montowany w parowniku a raczej na przewodzie wysokiego cisnienia wchdzacego do parownika, po jego stanie a konkretnie po tym co na nim sie znajduje mozna ocenic stan sprezarki gdyz jezeli jest tam sporo opilkow alu to mozna podejzewac zacieranie sie sprezarki. niemniej jednak jezeli spezarka pracuje cicho i wydajnosc chlodzenia jest nalezyta to nie nalezy sie tym zbytnio martwic a jedynie wymienic ten zawor rozprezny

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: