Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Własna firma
Post Wysłano: 10 maja 2008, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lut 2008, 23:12
Posty: 8
GG: 3414168

Mam do Was sprawe. Mianowicie chodzi jak w temacie o założenie własnej firmy transportowej. Narazie zamierzam jeździć sam. Chodzi mi o międzynarodówke. Mam do dyspozycji jakieś 150000-160000 zł. Zamierzam kupić zestaw (ciągnik + naczepa) za jakieś 70-80 tyś zł. Słyszałem też coś o środkach unijnych, lecz nie za bardzo pamiętam. Wiem, że muszę mieć certyfikat, ubezpieczenie i jeszcze coś tam.
1. Czy podana kwota starczy na rozruch ?
2. Jakie dokumenty muszę dokładnie załatwić?
3. Jakie koszty czekają mnie na początku?

Wszystkim za pomoc z góry dzięki.


Post Wysłano: 10 maja 2008, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Post Wysłano: 11 maja 2008, 9:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

1.Tak, podana kwota starczy na rozruch, jesli masz troche czasu to poszukaj na giełdach, teraz bardzo wiele firm bankrutuje i rozdaje sprzęt praktycznie po kosztach, ewentualnie mozna tez kupić sprzęty odebrane przez windykacje leasingowe /za niepłacenie rat/ - ceny troche wyższe, ale nadal przystępne.

Przykład: naczepa 2003 rok za 33.000 zł netto - do odebrania od obecnego wlasciciela 'natychmiast' zanim w przyszłym tygodniu zrobi to leasing, w komplecie ciągnik siodłowy rocznik 2005 /240.000km przejechane/ za złotych < 150.000 - warunki j/w , trzeba zalatwić wszystko przed piątkiem bo w piątek przyjeżdza wierzyciel.

Tego sprzętu teraz bedzie jeszcze więcej, jest w czym wybierać.

2/ Lista dokumentów sie nie zmieniła od czasu powstania tamtych cytowanych wyżeją wątków - przedewszystkim musisz zrobić sobie egzamin CPC w ITSie, warto wybrać sie na kurs przygotowujący do tegoż certyfikatu - koszt całości około 2000zł, ale w porównaniu z tym ile umoczysz w całe uruchomienie firmy to malutko, a z drugiej strony wiedza o którą się otrzesz - bezcenna :) kto wie, moze po kursie stwierdzisz ze to jednak marna branża


3/ 30-50 tysiecy w pierwszych dwóch miesiącach działania 'na 100%'

paliwo, naprawy, niezbędne wyposażenie, kolejne naprawy, wymiana niezbędnego wyposażenia na naprawde potrzebne niezbędne wyposażenie, zapłacenie podatków od niezapłaconych jeszcze przez klientów faktur, koszty ewentualnej firmy windykacyjnej /częsc trzeba zapłacić przy podpisywaniu umowy/



Jeśli masz 150 tysięcy w garści, to na twoim miejscu zainwestował bym w jakąś działalnosć handlową :) zdecydowanie mniejsza szansa że cie konkurencja wykończy już na wstępie /stawka 2.0 zł netto na kraju ostatnio coraz częsciej spotykana/

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 12 maja 2008, 7:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lut 2008, 23:12
Posty: 8
GG: 3414168

Dzięki za rady zastanowie sie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: