Cytuj:
...PS Piszecie mi tu o odpowiedzialności, hmmm.... , jeśli wszyscy by jeździli wg. przepisów to inspekcja nie miała by pracy, a oni znów wyszkolili chyba trzystu nowych inspektorów których wypuszczą na drogi.
Mogę sie założyć że ci nowi będą mieli co robić.
Pozdrowienia dla ITD.
musisz przestawić swój tok myślenia.
skutki przekraczania czasu pracy przez kierowców w postaci nałożonego madatu jest drobnostką.
tu chodzi o inne sprawy, których mam wrażenie nie dostrzegasz:
1. bezpieczeństwo na drodze, które zależy w sporym stopniu od stanu kierowcy,
2. bezpieczeństwo powierzonego towaru, oraz pojazdu,
3. działanie na własną niekorzyść, poprzez sztuczne zaniżanie stawek, bo jeżeli kierowca do miejscowości A dojeżdża na jedna zmianę, a do miejscowości B o 50 km dalej już tego według przepisów nie da się zrobić, to trzeba wyjaśnić to klientowi i powalczyć o wyższą stawkę. oczywiście jest to bardzo trudne za sprawą przewoźników działających na Twoich zasadach,
4. etyka zawodowa, która dla wielu jest abstrakcją, ponieważ traktują transport tylko jako źródło zarobku bez względu na warunki. to że Jacek, czy Wacek kradną nie jest żadnym usprawiedliwienie dla podobnego postępowania.
chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz:
uczciwość jest jak znak równości - symetryczna, czyli obowiązuje w obie strony.
jeżeli jesteś uczciwy wobec kierowców masz prawo oczekiwać tego samego z ich strony, ale jeżeli naginasz ich do łamania prawa, spodziewaj się takiej samej uczciwości z ich strony wobec siebie.