Cytuj:
Cytuj:
Kolejny przykład głupoty ludzkiej:
Zdjęcie mojego autorstwa. Wystarczy mocniejszy zakręt, a może dojść do wielkiej tragedii.
Chociaz przy przyspieszaniu ladunek nie poleci do tylu. Ludzie jednak czasem nie mysla...
zdjęcie jest niedokładne, więc nie wiadomo czy czasem ładunek nie jest zabezpieczony prawidłowo.
1. powiedzmy, że (na normalnej drewniniej podlodze) cały ładunek ma 20T więc napiera na przednią ścianę z siłą 16T (80%), natomiast ściana przednia standardowa jest przeznaczona do wytrzymania 5T, więc trochę za mało.
2. na boki i do tyłu taki ładunek napiera z siłą 10T (50%) wartości. na boki wogóle nie jest zabezpieczony, więc źle. do tyłu taki pas utrzyma tak zastosowany 2,5T, więc też mało.
natomiast jeżeli ten kierowca podłozył pod te palety maty przeciwpoślizgowe to ten ładunek umieszczony na matach będzie wywierał nastepujące naciski:
1. do przodu - około 300kg
2. na boki - 0kg
3. do tyłu - 0kg.
jedyna niewiadoma to, czy palety są tak solidnie zafoliowane i nie rozsuną się.
jeżeli palety są zafoliowane solidnie i kierowca zastosował maty przeciwpoślizgowe pod palety, to takie zabezpieczenie ładunku jest w zupełności wystarczające nawet według surowych niemieckich norm - BAG nie miałoby zastrzeżeń.
dodam, że w nowych naczepach stosuje się podłogi z materiałów mających współczynnik tarcia taki jak maty przeciwpoślizgowe.
na zdjęciu nie widać, czy pod palety są podłożone kawałki mat przeciwpoślizgowych, więc nim zaczniemy pisać / mówić o czyjejś głupocie musimy przynajmniej w zarysie znać zasady zabezpieczania ładunków i poznać metody jakie zastosował kierowca.