Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2008, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

co w przypadku jesli:

prowadze jednoosobową działalnosc gosp.

mam transport

sam jestem kierowcą

od czasu do czasu wypożyczam ciągnik z tacho cyfrowym z wypożyczalni..


jeżdżę nim tylko ja

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 02 cze 2008, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
co w przypadku jesli:

prowadze jednoosobową działalnosc gosp.

mam transport

sam jestem kierowcą

od czasu do czasu wypożyczam ciągnik z tacho cyfrowym z wypożyczalni..


jeżdżę nim tylko ja
1. Jeśli prowadzisz sam działalnośc gospodarczą, na własny użytek, to i tak nie zwalnia Cie to z prawa dokumentowania czasu pracy, jazdy itd.

2. Masz podwójny obowiązek, bo odpowiadasz jako kierowca i jako właściciel.

3. W przypadku wypożyczenia auta, karta przedsiębiorcy jest Ci niezbędna, w celu zablokowania swoich danych przed osobami trzecimi.


Post Wysłano: 02 cze 2008, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

znasz jakąś wypożyczalnie ktora bawi sie w przerejestrowywanie tacho na np. tydzien ?:>

ja jeszcze nie...

i efekt jest taki ze po tygodniu zostają ci tylko wydruczki z TC za kazdy dzien po koleji

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 03 cze 2008, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 17:28
Posty: 5
Lokalizacja: SZCZECIN

zlozylem wniosek o karte kierowcy i pierwszy raz bede ja widzial na oczy tak samo jak tacho cyfrowy i mam pytanie:

czy jak dostane karte kierowcy dostane jaka instrukcje obslugi?
jak sie obsluguje tacho cyfrowego?
skad mam wiedziec jak sie robi wydruki i po co je sie robi?

czy daja cos dodatkowo do karty?


Post Wysłano: 03 cze 2008, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Cytuj:
zlozylem wniosek o karte kierowcy i pierwszy raz bede ja widzial na oczy tak samo jak tacho cyfrowy i mam pytanie:

czy jak dostane karte kierowcy dostane jaka instrukcje obslugi?
jak sie obsluguje tacho cyfrowego?
skad mam wiedziec jak sie robi wydruki i po co je sie robi?

czy daja cos dodatkowo do karty?
ja dzisiaj dostałem kartę-nie ma żadnej instrukcji do niej
a co do obsługi TC powinien cię przeszkolić pracodawca

_________________
gdzieś w unii


Post Wysłano: 03 cze 2008, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
a co do obsługi TC
w teczce z książkami obsługi wozu, radia itd masz tez o tacho. tam jest wyjaśnione wystarczająco


Post Wysłano: 04 cze 2008, 8:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 17:28
Posty: 5
Lokalizacja: SZCZECIN

dzieki koledzy za odpowiedzi


Post Wysłano: 04 cze 2008, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

więc może od poniedziałku siądę na auto z TC a nie wiem czy będzie tam jakakolwiek książka
możecie pokrótce opisać obsługę takiego tachografu i napisać co i jak robić??

_________________
gdzieś w unii


Post Wysłano: 04 cze 2008, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 17:28
Posty: 5
Lokalizacja: SZCZECIN

ja jestem za .zawsze mozna sie cos dowiedziec od kolegow ,ktorzy maja juz stycznosc z tym urzadzeniem.zeby nie popelniac bledow i miec spokojna glowe na poczatek jazdy.


Post Wysłano: 05 cze 2008, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Zasady i warunki przechowywania danych w pamięci tachografu i na
kartach chipowych – KARTA KIEROWCY
Dane identyfikacyjne – trwale wpisane w pamięć karty:
- Numer karty
- Państwo członkowskie wydające, nazwa organu wydającego, data wydania
- Data rozpoczęcia i upływu okresu ważności karty
- Imię i nazwisko posiadacza karty
- Data urodzenia kierowcy
- Numer prawa jazdy i państwo członkowskie wydające, nazwa organu wydającego
- Język karty – język w jakim będą wyświetlane komunikaty na wyświetlaczu.

Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Zasady i warunki przechowywania danych w pamięci tachografu i na
kartach chipowych – KARTA KIEROWCY
Dane rejestrowane przy wprowadzaniu i wyciąganiu karty karty:
- Data i godzina wprowadzenia i wyjęcia karty z tachografu
- Numer VRN i państwo członkowskie rejestracji pojazdu
- Stan drogomierza w momencie wprowadzenia i wyjęcia karty
Dane dotyczące czynności kierowcy
- Data
- Dzienny licznik obecności
- Zmiany czynności – każdorazowo zapisywane są:
- stan prowadzenia pojazdu (ZAŁOGA, JEDEN KIEROWCA)
- szczelina czytnika karty (KIEROWCA, WSPÓŁKIEROWCA)
- status karty (WŁOŻONA, NIEWŁOŻONA)
- czynność (PROWADZENIE, DYSPOZYCYJNOŚĆ, PRACA, ODPOCZYNEK)
- godzina zmiany miejsca prcy kierowców (przy ZAŁOGA)

Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Zasady i warunki przechowywania danych w pamięci tachografu i na
kartach chipowych – KARTA KIEROWCY
Miejsca rozpoczęcia i zakończenia dziennego okresu pracy
- Data i godzina wprowadzania danych
- rodzaj wpisu (ROZPOCZĘCIE, ZAKOŃCZENIE)
- kraj i region
- stan licznika kilometrów
Dane dotyczące zdarzeń (możliwość rejestracji 36 ostatnich zdarzeń – po 6 ostatnich z każdego
typu)
- Kod zdarzenia
- data i godzina rozpoczęcia zdarzenia
- data i godzina zakończenia zdarzenia
- numer VRN i Państwo Członkowskie rejestracji pojazdu w którym zdarzenie wystąpiło

Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Zasady i warunki przechowywania danych w pamięci tachografu i na kartach
chipowych – KARTA KIEROWCY
Dane sesji karty
- Data i godzina otwarcia sesji (włożenia karty)
- Numer VRN i Państwo Członkowskie rejestracji pojazdu
Dane dotyczące stanów szczególnych
- Data i godzina wprowadzenia danych
- Rodzaj stanu szczególnego
Czynności kierowcy wprowadzane ręcznie za okres kiedy karta przebywała poza tachografem
są zapisywane tylko na karcie kierowcy.

Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Funkcje tachografu – uniwersalne (ogólnodostępne)
- monitorowanie wkładania i wyjmowania kart,
- pomiar prędkości i odległości,
- pomiar czasu,
- monitorowanie czynności wykonywanych przez kierowcę,
- monitorowanie stanu prowadzenia pojazdu,
- dane wprowadzane ręcznie przez kierowcę:
- wprowadzanie miejsca rozpoczęcia i/lub zakończenia okresu pracy,
- ręcznie wprowadzane dane o czynnościach kierowcy,
- warunki szczególne (poza zakresem lub przeprawa promowa),


Tachograf Cyfrowy
Eksploatacja


Drukarka – obsługa (wymiana papieru w tachografie)
Krok 1: otwórz pokrywę drukarki
pociągając ją w dół
Krok 2: wyjmij pustą rolkę za pomocą
czerwonego paska
Krok 3: Włóż nową rolkę i ponownie
umieść pasek
Krok 4: Zamknij pokrywę i oderwij
nadmiar papieru

Pobieranie danych
z tachografu i kart chipowych


Pobieranie danych
Urządzenie rejestrujące umożliwia pobieranie danych ze swojej pamięci danych lub
karty kierowcy i przesyłanie ich do zewnętrznego nośnika poprzez gniazdo
kalibracji/wczytywania danych. Przed przesłaniem danych urządzenie rejestrujące
aktualizuje dane zgromadzone w pamięci karty.
Przesyłanie danych nie może zmieniać ani usuwać jakichkolwiek zgromadzonych
danych.


Pobieranie danych
z tachografu i kart chipowych
Cel pobierania danych


Kontrola:
dokumentowanie przeprowadzonej kontroli, zbieranie materiału dowodowego w
przypadku stwierdzonych naruszeń i wykroczeń.
Warsztat:
dokumentowanie i archiwizacja danych dotyczących przeprowadzania czynności
kalibracyjnych,
udostępnianie danych z uszkodzonych tachografów ich właścicielowi,
usługowe pobieranie danych dla przedsiębiorstw i kierowców.
Przedsiębiorstwo:
ustawowo wymagana archiwizacja danych z tachografów cyfrowych i kart kierowcy.

Pobieranie danych
z tachografu i kart chipowych
Zasady pobierania danych


Dane powinny być pobierane przez osoby do tego uprawnione i posiadające
karty dające odpowiednie uprawnienia
Dane powinny być pobierane urządzeniami gwarantującymi integralność danych
Pobrane dane nie powinny trafiać do rąk osób trzecich z wyjątkiem służb
kontrolnych, organów wymiaru sprawiedliwości.


Z racji tego że duzo osób chce poznać budowę Tachografu Cyfrowego i jego obsługi, postanowiłem się tym zająć. Mam wszystkie materiały potrzebne do poznania tego urządzenia, tylko prosze o pomoc was żebyscie pomogli mi to powklejać. W jaki sposób mam to zrobić tz.w jakiej formie?. Ewentualnie wszystkim którzy chcą pozyskać takie materiały mogę przesłać na PW. Pozdrawiam

źródło: materiały szkoleniowe: " Czas pracy kierowców i Tachografy Cyfrowe"


Post Wysłano: 05 cze 2008, 9:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

trochę to technicznie opisałeś 8)
a teraz po ludzku:
wsiadam do auta-wkładam kartę i co dalej??
zaczynam jazdę w PL a kończę w np. D-co trzeba zrobić??
po co i jak się robi wydruki??

_________________
gdzieś w unii


Post Wysłano: 05 cze 2008, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
trochę to technicznie opisałeś 8)
a teraz po ludzku:
wsiadam do auta-wkładam kartę i co dalej??
zaczynam jazdę w PL a kończę w np. D-co trzeba zrobić??
po co i jak się robi wydruki??
wkladasz wybierasz kraj POLSKA
potwierdzasz godzine date.
po zakonczeniu
wysuwasz potwierdzasz date i godzine wybierasz kraj NIEMCY
dodam ze jezyk wskakuje automatycznie do karty,
ja w angli włozyłem swoja karte i wszystko po polsku, wkłada kolega angielska i po ichniemu :P

ile ja sie nasluchałem wczesniejod starszych kolegów o skomplikowanym urzadzeniu jakim jest tachograf cyfrowy, po tygodniu uważalem ze prostsze niz liczydło.
wyskakuja ci zapytania wybierasz opcje i tyle, pauza dyspozycja przyciskami.
wygodny tez z tego wzgledy ze np wlozysz karte nie ta strona to ci pokaze blad i wysunie, a tarczka by se siedziala. to samo jak w jakims zamotaniu bys tarczki zapomnial wlozyc :P
pojechał bys bez, a bez karty to sie caly kokpit swieci :D i dzwoni jak w kosciele:D


Post Wysłano: 06 cze 2008, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

dziękikselu1 o to mi chodziłi
a powiedz jeszcze w jaki sposób i w jakim celu robi się wydruki

_________________
gdzieś w unii


Post Wysłano: 06 cze 2008, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2008, 23:56
Posty: 6
GG: 0

Cytuj:
.... wygodny tez z tego wzgledy ze np wlozysz karte nie ta strona to ci pokaze blad i wysunie, a tarczka by se siedziala. to samo jak w jakims zamotaniu bys tarczki zapomnial wlozyc :P
pojechał bys bez, a bez karty to sie caly kokpit swieci :D i dzwoni jak w kosciele:D
ło Matko! Galimatias z tym TC.


Nowy sprzęcik przyjezdza do mnie juz za 3 tygodnie a karty pewnie beda pozniej. i co teraz? czy to piszczenie blokuje jazde?? czy da sie jezdzic bez karty w tacho??

Chodzi o to, że bedzie to jazda lokalnie tylko do 30 km od bazy więc ryzyko natrafienia na kontrole znikome.


Z tego co zrozumiałem to:

kierowca - karta kierowcy co 21 dni zczytywana na komputer przez czytnik.

przedsiebiorca - karta przedsiebiorcy do zczytywania danych co 3 miesiace z TC nastepnie przez czytnik na komputer.

archiwizacja danych przez 12 miesiecy.

Teraz tylko skąd wziąśc taki czytnik? Patrzyłem na allegro to jakies drogie rzeczy są po 1200zl!!! - Nie wiem Panowie czy dobrze patrzyłem.

Troche mi wasze posty rozjasniły w głowie. Ale dalej wątpliwości


Ostatnio zmieniony 06 cze 2008, 17:26 przez bambi_2, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 cze 2008, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

A jak wygląda z jazdą po kraju ? Nie wypisuje się przecież z jakiego do jakiego miasta się jedzie. Tata w tym miesiącu dostaje Mana z Cyfrowym tacho i nie łapiemy tego za bardzo.


Post Wysłano: 06 cze 2008, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

do bambi 2: opisałem tak zeby bylo smiesznie, oczywiscie nie ma dyskoteki w kabinie, ale ja uwazam ze jest to dobre bo czasami moze sie zapomniec lub pomylic tarczke w obsadzie, szczegolnie jak dwoch swiezych :P
do bartosz: nie wybiera sie miast, tylko kraj rozpoczecia i zakonczenia, czyli jak wybierzesz raz rano polske to co dzien tylko potwierdzasz bo ci bedzie polska wyskakiwała domyslnie, czyli na chłopski rozum wciskasz wysuniecie karty i dajesz ENTER ze 4-5 razy, to samo po włożeniu
do krissek: nie ma obowiazku robienia wydruku, wydruk mozesz sobie zrobic jak chcesz albo jak przekroczyłes np czas jazdy no to wciskasz menu>wydruk>kierowca1> i na odwrocie wyjasniasz tak samo jak na tarczce, moze jak sie opisuje to skomplikowane sie wydaje ale po poznaniu tych paru opcji jest dziecinnie prosty


Post Wysłano: 08 cze 2008, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2008, 18:20
Posty: 8
GG: 7076063
Lokalizacja: sosnowica

chlopaki mam pytanie czy ktos sam wysylal wniosek na karte kierowcy i bo ja chce wyslac juz wypelnilem ten wniosek w kopercie te papiery wyslylaliscie czekam na odpowiedz pozdrawiam :)


Post Wysłano: 08 cze 2008, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
chlopaki mam pytanie czy ktos sam wysylal wniosek na karte kierowcy i bo ja chce wyslac juz wypelnilem ten wniosek w kopercie te papiery wyslylaliscie czekam na odpowiedz pozdrawiam :)
nie, mamy za nas wysyłały :P zdjecie musi byc z jednym z rodziców :D

napisz poprawnie gramatycznie bo nie mozna zrozumiec tresci, czy to pytanie co wypełnic, czy czy sami wysyłaliśmy.

Przeczytaj uważnie na stronach PWPW (polskiej wytwórni papierów wartościowych) instrukcje co i jak i zrób według przepisu. Bedzie dobrze, nie jest to skomplikowane, wystarczy tylko zrobic jak napisane. A wyjasnili bardzo dobrze - wg mnie tylko osoby nieuważne mogą sie pomylić lub tez z innymi problemami.


Post Wysłano: 08 cze 2008, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2008, 18:20
Posty: 8
GG: 7076063
Lokalizacja: sosnowica

kolego wiesz ja juz mam wypelniony ten wnisek tylko sie pytam czy to wyslac w kopercie do nich ten wniosek


Post Wysłano: 08 cze 2008, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

TAK, W KOPERCIE.

http://www.tachograf.pwpw.pl/tach-cmsws/page/?D;34

Dołączasz potwierdzenie uiszczenia oplaty, na tym potwierdzeniu musi być twoj NIP Imie i nazwisko. bez tego odesla z powrotem :P Zdjecie podpisane na odwrocie, ksero prawka w powiekszeniu 100 % (2:1) kolorowe i wypełniony wniosek.

Jak wiesz gdzie sa te informacje, bo napisałem Ci w poprzednim poście to po co ma ci to ktoś potwierdzać, (moze nawet zaprzeczyc i wprowadzic w blad).
Tam jest prawda i to jest źródło.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: