Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 cze 2008, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

Witam,
Mam problemy z webastami w moich ślicznych samochodzikach, o których się dowiedziałem dzisiejszej nocy. Pierwszy - F2000 webasto działa ale nieludzko dymi... Aż się zastanawiałem kiedy ktoś zadzowni po straż :? . Drugi M2000 to juz większy problem, po włączeniu ogrzewania na chwilkę włącza się nawiew, potem chwilka przerwy, znowu włącza się nawiew, przerwa i ostatni raz włącza się nawiew. Powietrze wychodzącego z niego jest zimne, po tych trzech uruchomieniach nawiew już się nie włącza, sterownik nie zgłasza błędów, a w kabinie zimno :| ...

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 15 cze 2008, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

1 przypadek czyli MAN F 2000 Ustaw Websato na Maxa i włącz na jakieś 2 godziny poczatkowo bedzie strasznie dymic puźniej webasto przepali namiar paliwa i bedzie ok identyczny przypadek mielismy w f 90 z poczatku się bałem, ze coś sie stanie ale webasto przepaliło nadmiar paliwa i do tej pory działa dobrze to normalne, że troche przydymi ale u mnie tak dymiło, że koła w ogóle nie było widać i nic się nie stało :wink:
2 Przypadak MAN M 2000 podejrzewam swiece żarową odkręc pokrywe pod wykładziną na nogi po stronie pasarzera i sprawdz czy swieca jest dobra najlepiej podłacz po akumulator lub nawet pod prtostownik :wink:
Jezeli masz, jeszcze jakies pytania pisz na gg: 4819725

_________________
MAN


Post Wysłano: 19 wrz 2008, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

Wreszcie miałem trochę czasu żeby powalczyć z webasto w M2000. Problemem okazał się pęknięty przewód paliwowy. Po usunięciu tej usterki webasto działa pięknie. Jednak z F2000 problem mimo prób jego usunięcia tylko poprzez ustawienie na maxa i przepalenie nadmiaru paliwa nie zniknął. Webasto, a raczej eberspacher ciągle dymi jak diabli :x . Gdzie mogę znaleźć świecę w tym modelu, żeby sprawdzić jak wygląda sitko i czy nie wymaga wymiany?

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 19 wrz 2008, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Napewno znajdzieś coś dla siebie, są tam instrukcje do pieców
http://www.eberspacher.com/support-and- ... ments.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 wrz 2008, 10:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 10:40
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: białystok

najczęstszą przyczyną dymienia w eberze są nieprawidłowe obroty silnika w ogrzewaniu


Post Wysłano: 21 wrz 2008, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

Sprawdziłem czy piec nie wywala żadnych błędów i dostałem taki komunikat: AF:-- a potem -:-- . W jaki sposób można łatwo sprawdzić, czy obroty tego wentylatora są dobre?

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 21 wrz 2008, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To coś żle robisz lub jest skopane gdy robisz test błądów i wszystko jest w porządku to musi wyświetlić AF 00
Gdy robisz test gdy wyświetla błedy za pomocą strzałek można odczytać do pięciu ostatnich błedów
Jak jest skopany czujnik obrotów to wyświetli ci na wyświetlaczu, pozatym słychać że falują obroty.
Najlepiej wykręcić piec wyczyścić sitko lub wymienić i sprawdzić czy palenisko nie jest zabite oraz sprawdzić drożność przewodów dolotowych i wylotowych z pieca

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

No i po rozebraniu niespodzianka. Okazuje się, że hitlerowcy podmienili piec :evil: . W oryginale było tam Webasto AT2000, a teraz mam wrzuconego Eberspachera D3L (nie D3LC!). W dodatku pompka podająca paliwo do pieca jest pompką produkcji webasto stworzoną dla modelu AT2000. Spróbowałem dzisiaj przeczyścić piec i przepalić, ale niestety dymienie ciągle jest nadmierne... Jedyne co się zmieniło to kolor dymu jaki wydobywa się z pieca, wcześniej był idealnie biały, teraz jest taki żółtawo-bury. Podpowiedzcie mi, czy może przez to że pompka jest od innego pieca, daje za dużo paliwa i webasto nie może sobie z nim poradzić??

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pompka może od biedy się nada ale napewno do karzdego pieca musi zostać ustawiona odpowiednia odpowiednia dawka paliwa w pompce.
No i nie wiem jak ma się sterownik ten z zegarkiem od webasto do eberspachera. Jakiś magig to złorzył do kupy ale normanie niema prawa to działać
Że masz teraz D3L zamiast D3LC to pół biedy ale jak dobrze pamiętam D3L nie ma płynej regulacji obrotów są wolne i szybkie obroty i tak jak byś doprowadził ten piec do urzytku to i tak będzie lepszy od AT2000

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W f 90 mam D3L I tez miałem problem z dymieniem ale właczenie ma maxa na około 6 godzin pomogło poczatkowy dym był biały a puźniej brazowy i srasznie dymiło i przestało do tego pieca idą 2 sterwniki jeden z wyswietlaczem od właczania i czasu grzania a drugi od sterowania temperatura grzania :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

No tak sterownik mam jeden do włączania - eberspachera, a do regulacji temperatury już brak. Jest tylko przycisk 0/1 który trzeba włączyć żeby to diabelstwo się uruchomiło, więc sądze że to ustawia temperaturę na maxa...

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 22 wrz 2008, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No to masz przerypane jak nie ma regulacji ja jak włacze mojego ebera na 15 minut na grzaniu na maxa to mysze szyby otwierac bo nie idzie wytrzymac ale naprawiłem już regulacje, a jeżeli nie masz regulacji to podejżewam, że musisz podłączyć jeszcze jeden sterownik którym bys mugł sterowac temperaturą, u mnie przycisk 1/0,5 służy do zmniejszenia dawki paliwa pobierającego przez pompkę wtedy eberak chodzi o połowę ciszej i wolniej leci ciepłe powietrze :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 7:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czyli dobrze pamiętam w D3L oprócz dwóch sterowników jest przełącznik klawiszowy którym ustawiasz moc grzania na maksa i na pół mocy.
Tyle że piec można było odpalić jednym i drugim sterownikiem. Ten z zegarem niema regulacji temperatury i nim mozna włączyć piec na określony czas.
Drugi sterownik ma pokrętło temperatury i klawisz włączony/wyłączony i jak tym włączysz piec to będzie chodził nonstop asz go ręcznie nie wyłączysz.
Tyle że ty masz F2000 w którym jusz powinien być orginalnie jeden sterownik z zegarem i pokrętłem temperatury taki sam jak masz od webasta tylko z regulacją temperatury

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 9:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

na pompce od webasta nie ma szans na zadziałanie


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

Kolejna próba przepalenia spełzła na niczym. Po 2 godzinach kolor dymu znowu jest biały :evil: i dymi jak cholera. Dodatkowo piec wyłącza się po jakimś losowym czasie, średnio co 5-20 minut... Może chce się ktoś zamienić na pompki paliwowe, albo opchnać pompkę do D3L?

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Piec mogą wyłanczać czujniki płomienia czy przegrzania jeśli piec dostaje za durzo paliwa.
Szukaj pompki na 24V nie koniecznie musi być D3L moze być np D1L i tym podobne

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jednym dobrym rozwiązaniem, jest wymiana pieca z D3L na taki jak miałeś orginalnie czyli Air Top 2000 lub pszystosowania D3L do normalnej pracy, czyli założenie 2 sterowników i zmiane pompki :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Również dzisiaj zaskoczył mnie problem z webastem u mojego jednego kierowcy. Nie przeczytałem jakie to jest dokładnie ale na sterowniku pisze webasto i jest regulacja temperatury pokrętłem i klawisze od czasu, daty, ustawianie kiedy grzać takie "P", włączania, i dwie strzałki. Objaw jest taki ,że jak włączam to leci jedynie zimne powietrze, pompka chwile pochodzi i się wyłączam a następnie cykl się powtarza. Zajmę się tym dopiero w sobotę ale lepiej się wcześniej zapytać co to może być. I jeszcze mam pytanko w jaki sposób można sprawdzić błędy ponieważ nic mi teraz nie wyświetla i czy ma ktoś spis takich błędów. Z góry dzięki!!!


Post Wysłano: 25 wrz 2008, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 17:01
Posty: 56
GG: 0

Powiem tak: jeśli chodzi o problem dymienia w D3L to musisz zaczac od wymiany pompki na oryg. od tego modelu pieca (wiem to z autopsji jak do nas przyjezdzaja kierowcy z takimi kombinowanymi zestawami to sie zaczyna od wyliczania klientowi ile go wyniesie koszt doprowadzenia instalacji do stanu jaki powinien być) no niestety te urzadzenia tak maja ze musi byc wszystko spasowane na tip top. z pompka z webasta to nie ma szans na poprawna prace. w przypadku tak duzego dymienia to napewno juz trzeba zajac sie tez samym piecem: wyczyszczenie wymiennika, wymiana kpl. uszczelnien plus nowa swieca i sitko - jakby co to dawaj na priv czesci podesle :)


Post Wysłano: 27 wrz 2008, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 15:41
Posty: 44

Mam takie pytanie do tych co maja Air Top 2000 czy ten wentylator u was też chodzi tak głośno czy to tylko u mnie a może ktoś wie jak sprawić żeby chodziła ciszej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: