Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lip 2008, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2007, 4:19
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Czestochowy

Witam serdecznie.
Dość dlugo szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ale bez pozytywnego efektu.
Sprawa wygląda następująco:
1. Pracuje 8 godzin dziennie jako kierowca na trzy samochody.
- rano wsiadam w pierwszy z pod rękawa i jadę do drugiej firmy, po ruszeniu na chwile staje i pod rękaw podstawiam następne auto.
- na drugiej firmie podstawiam auto do rozladunku a obok jest trzeci samochod którym wracam juz zaladowany do firmy pierwszej.
- podstawiam auto a przesiadam się do tego rano podstawionego.
2. Praca w systemie trzy zmianowym czterobrygadowym więc oprócz mnie jest jeszcze trzech innych kierowców.
Teraz pytania:
1. jak rozpisywać i używac poprawnie tachografów jesli jedno z aut posiada inny typ tacho.
2. trzy tarczki jednocześnie?
3.Kiedy kończe prace po ośmiu godzinach wyciagam tarczkę bo inny kierowca zapina swoją , wiec czy powinienem ręcznie dorysowac puze na odwrocie tarczy?

Wiem ze temat bardzo, bardzo trudny do rozwiązania , dlatego proszę o pomoc mających pojęcie jak to rozwiązac.
Szef jak i inni kierowcy to za przeproszeniem totalne głąby na temat transportu, przepisów i konsekwencji, dlatego nie byli w stanie mi nic wyjasnic :twisted: ( szef nie ma pojecia wogóle o czasie pracy kierowcy, czasie jazdy, przerwach " to nie moja sprawa, ty jesteś kierowcą..."itd...., kierowcy nawet nie wiedzą co oznaczaja poszczególne oznaczenia na tacho :!: :!: :!: nie wspominając o czasie pracy, jest taki który nazwał mnie debilem kiedy powiedziałem że tarczka nie może przekroczyc rejestru wiecej niż 24h..... szkoda opowiadać :lol: )

Jesli ktoś potrafi pomóc to dzięki wielkie :D

_________________
....w zyciu piekne sa tylko chwile....


Post Wysłano: 13 lip 2008, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Najlepiej bedzie jak podjedziesz do ITD i sie spytasz
Spisz tylko sobie tachografy jakie sa i czy na takie same tarczki.

Napewno nie wygonia ciebie :D

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 13 lip 2008, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2007, 4:19
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Czestochowy

Dzięki za rade. Pewnie będe zmuszony do nich zadzownić ( raczej nie chce byc ich znajomym :D ) chodź myślałem że są tu eksperci z zamiłowania, co by mi to łopatą wyłożyli co i jak. Ale temat tak jak pisałem jest wyjątkowo trudny do rozwiazania.
Jeśli ktoś może ma inny pomysł jak to rozwiazać to proszę o wpis, może nie bede musiał dzwonić do krokodyli :D

_________________
....w zyciu piekne sa tylko chwile....


Post Wysłano: 13 lip 2008, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Teraz pytania:
1. jak rozpisywać i używac poprawnie tachografów jesli jedno z aut posiada inny typ tacho.
2. trzy tarczki jednocześnie?
3.Kiedy kończe prace po ośmiu godzinach wyciagam tarczkę bo inny kierowca zapina swoją , wiec czy powinienem ręcznie dorysowac puze na odwrocie tarczy?
1, Jeśli dwa auta posiadają tachografy z takim samym oznaczeniem np. E1 57 (E1 w kwadraciku)to do obu pojazdów stosujesz jedną tarczke, wtedy przy przesiadce na odwrocie tarczki wpisujesz nr. rej, godzine przesiadki i liczniki km, możesz dodatkowo dorysowac ręcznie aktywność ( z tyłu oczywiście) pomiędzy wysiadnięciem z jednego a wejściem do drugiego pojazdu. Jeśli trzecie auto ma np. E1 71 to musisz zastosować wykresówke z takim oznaczeniem.
2, Nie- jeśli masz ten sam typ tachografu w dwóch autach to musisz zastosowac jedna tarczke dla obu pojazdów inaczej moga cie ukarac za "nieuzasadnione użycie kilku wykresówek wciągu jednego 24-godzinnego okresu"- ładnie brzmi prawda :?: (200zł za każdy dzień :shock: )
3, Nie musisz, tak przynajmniej tłumaczył mi inspektor, jeśli kończysz prace to zwyczajnie wkładasz do tacho jakąś czysta tarczke, lub zostawiasz otwarte tacho (żeby sie rysik nie psuł). Jeździłem tak ze zmiennikiem na jednym aucie on rano, ja popołudniu i nigdy nic z tyłu nie rysowałem i nikt sie nie doczepił.
Tak ja to rozumiem. Ale zadzwonić dla pewności możesz. :>

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 13 lip 2008, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2007, 4:19
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Czestochowy

Brzmi to rozsądnie tylko że nie bardzo wykonalne w praktyce gdyż każdym autem jadę trzy razy ( odleglości firm od siebie to okolo 4,5km :D i generalnie w jednym miejscu zawsze stoi ITD :twisted: :( ) tak więc niema na tarczkach aż tyle miejsca na ręczne wypisy.
Obecnie robie tak że w każdym mam jedna tarczke i tylko pilnuje aby przełaczyć odpowiednio w nich pauzy ( raczej inspekcja nie złapie mnie rownoczesnie w trzech pojazdach :mrgreen: ) a po dniowce dwie tarczki odkładam. Ale to jest bez sensu na dluższa mete bo kiedyś jak się zamotam to będzie przy kontroli nie do smiechu :( .
Chyba bez konsultacji z zielonymi sie nie obejdzie :/

_________________
....w zyciu piekne sa tylko chwile....


Post Wysłano: 13 lip 2008, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
( raczej inspekcja nie złapie mnie rownoczesnie w trzech pojazdach :mrgreen: )
W trzech naraz nie ale jak raz cie zobaczy w jednym aucie, zachwile w drugim, później znowu w pierwszym to moze cie wyłowic tak z ciekawości.
Cytuj:
Chyba bez konsultacji z zielonymi sie nie obejdzie
Najlepiej zadzwonić przeciez za to cie nie zbiją ani swoich danych tez nie podajesz.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 13 lip 2008, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2007, 4:19
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Czestochowy

Też tak mysle jak Ty szofer:))) . Bo Wszystko jest do czasu. Jutro będe dzwonił :/

_________________
....w zyciu piekne sa tylko chwile....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Też tak mysle jak Ty szofer:))) . Bo Wszystko jest do czasu. Jutro będe dzwonił :/
Daj znac co tobie powiedzieli.
Moze sie komus przyda :D

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 15 lip 2008, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2007, 4:19
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Czestochowy

Witam. Aby zamknć ten trudny temat oraz żeby inni może kiedyś skorzystali z tego przykładu, napisze co się dowiedziałem :roll:
Takie dostałem wyjasnienie :" Wykresówki są przypisane do kierowcy a nie do pojazdu" , Generanie jesli dwa pojazdy posiadają ten sam tachograf to należy korzystać do nich z jednej tarczki a na trzeci pojazd należy mniec osobną tarczkę. Przejscia do pojazdów, przełożenia tarczek muszą być opisane na odwrocie lub nawet na zwykłej kartce. Ważne aby bylo to robione na bieżaco i sumowalo caly okres mojej pracy. Czas pracy, jazdy i odpoczynku standardowy :D . Za nie uzasasdnione korzystanie z wiekszej ilosci tarczek w czasie jednego okresu pracy (jazdy) mandat jest pewniakiem :/
Morał z tego dla mnie taki że wiecej czasu zajmnie mi zabawa z przepisywaniem i rozpisywaniem wykresówek niż mam jazdy :D

_________________
....w zyciu piekne sa tylko chwile....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: