Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lip 2008, 8:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

Witam
Mam problem z pneumatyka w volvie f10 (ciagnik). Problem polega na tym ze kompresor pompuje powietrze tylko do jednego zbiornika , natomiast do dwoch nastepnych nie . Nie wiem co moze byc przyczyna , czy rozdzielacz powietrza , czy moze slaby juz kompresor (jednak to bym wykluczyl bo podlaczalem na jego miejsce stacjonarny - efekt ten sam).
Po odpaleniu na wskaznikach I i II cisnienie poprostu nie rosnie.


Post Wysłano: 27 lip 2008, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

a czy wskaźniki działają poprawnie ??

u mnie w F12 jest tak że raz działają, raz nie działają, jak im sie chce...

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 27 lip 2008, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

Problem w tym ze nie ma cisnienia w zbiornikach , wciskajac zawory zero szumow, dzieki temu nie dziala sprzeglo i hamulce , jedyne miejsce gdzie pojawia sie cisnienie to jest jeden zbiornik -ten najblizej tylnej osi... podlaczylem zbiorniki do kompresora i wtedy nabilo powietrza i wskazniki dobrze pokazywaly, mialem nadzieje ze zawor sie przycial i dajac cisnienie z drugiej strony ,pusci. Jednak po spuszczeniu cisnienia , jest tak samo, czyli pompuje cisnienie w jeden zbiornik i nie przechodzi na dwa pozostale.


Post Wysłano: 27 lip 2008, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

tego u siebie nie przerabiałem :(

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 27 lip 2008, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdz zawór czwór drożny który jest odpowiedzialny za rozdział powietrza na poszczególne obwody. Zawór ten powinien się znajdować gdzieś za sprężarką jest zamocowany do przewodu który idzie od sprężarki przez zawór bezpieczeństwa/osuszacz a zbiornikami z powietrzem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lip 2008, 7:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

Z tego co zauwazylem to w f10 jest to rozwiazane tak ,ze od kompresora idzie przewod przez osuszacz do jednego ze zbiornikow (w ktorym dochodzi cisnienie) z tego zbiornika dopiero jest prowadzony rozdzial poprzez ten zawor na dwa nastepne zbiorniki.
No trudno , pozostaje mi rozebranie , ew wymiana zaworu.
Jak dojde dokladnie co padło to napisze.
Dzieki


Post Wysłano: 28 lip 2008, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

masz do tego F10 jakąś instrukcje serwisową ze schematami układów ?

czy na żywioł

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 28 lip 2008, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

nie mam schematow , jezeli ktos chcialby sie podzielic (lub dysponuje np Volvo Impact) to bede wdzieczny.
Nie ide na zywioł - omnibusem nie jestem , ale pare lat sie grzebie przy samochodach, akurat z pneumatyka ciezarowek nie mialem wiele doczynienia , oprocz zaworow Knorr-Bremse z Mana ;)


Post Wysłano: 30 lip 2008, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

zawor przeczyscilem i dziala prawidlowo , tylko chyba kompresor jest do roboty , bo pompuje powitrze powyzej 2 dopiero trzymajac silnik na obrotach :/


Post Wysłano: 04 sie 2008, 0:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

Tak po sprawdzeniu prawie calej instalacji pneumatycznej i nie znalezionej przyczynie , zauwazylem ze spod plastikowego korka na kompresorze ucieka mi powietrze. Okazalo sie ze jest pod nim sruba regulacyjna pracy kompresora. Tak wiec sprawe kompresora mam za soba , teraz mam problem ze znalezieniem galki dzwigni zmiany biegow z dwoma przelacznikami , pozniewaz mam ja w czesciach po tym jak jeden Pan opuscil na nia kabine :/. Jak ktos z Was zna jakies kontakty do szrotow z ciezarowkami to bede wdzieczny. Jak nie to pozostaje mi slomczyn w niedziele za tydzien.


Post Wysłano: 04 sie 2008, 8:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

na allegro jest gośc który handluje gratami do F12

wpisz F12 w wyszukiwarke i popatrz w dziale częsci samochodowe


widziałem niedawno lewarek z jednym przełącznikiem /góra+dół/ bodajże coś koło 200-400 zł mi sie cena przypomina.

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 04 sie 2008, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2008, 20:26
Posty: 17
GG: 1539752
Samochód: Renault Magnum,Volvo F10,FL6
Lokalizacja: z nienacka

Widzialem , koles spod kielc , niestety nie ma z przelacznikiem z polbiegami- gadalem z nim.


Post Wysłano: 04 sie 2008, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z połówkami powinna gałka pasować od FH

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: