Cytuj:
To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny
-Bo nadal wielu przewoźników wierzy w zabobony, tarcze są nieporównywalnie lepsze lecz trzeba je szanować.
-Ciśnienie na naczepie ja sprawdzałem w ten sposób że podpinałem jeden manometr na siłownik jadnego z przednich kół , a drugi manometr na żółty przewód ( ten od sterowania hamulcami) . Wówczas przy minimalnym dotknięciu w żółtym przewodzie wyskakuje ciśnienie ok 1,5 atm , a w siłowniku przedniego koła jest znikome ciśnienie. Potem wraz mocniejszym naciskaniu hamulca ciśnienia wzrastają z różnicą 1,5 atm. jeśli przednie koło np. 1atm to żółty przewód 2,5 atm , 2-3,5 atm itd. Jest takie duże wyprzedzenie z ciśnieniem na naczepę gdyż potem wszystko koryguje korektor siły hamowania naczepy ( system EBS). Dawniej w starszych autach różnica ciśnień była tylko 0.5 atm i to wystarczało przy starszych naczepach bez EBSu. Teraz sedno sprawy;
Jeśli podpinasz do nowego ciągnika ( różnica ciśnień 1,5 atm) starą naczepę na ABSie lub bez
najczęściej na bębnach to jest mocny hamulec na naczepie, a jeśli potem zapinasz nową tarczówkę to jest wszystko tak jak ma być a ty powielasz wówszas opinię że nie ma to jak starocie na bębnach.
P.S. oparte na moich doświadczeniach , nie poparte naukowo. Proszę o ustosunkowanie się do tej wypowiedzi bardziej doświadczonych.