Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 22 sie 2008, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

ja bardzo wiele razy, co chcesz wiedziec kolego?


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 22 sie 2008, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ile ta łajba płynie? I czy jest jakieś kojo i micha do jedzenia w bilecie?


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 23 sie 2008, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 15:28
Posty: 27
Lokalizacja: Wrocław

Wymieniając prawo jazdy, trzeba wziąć pod uwagę, że w UK "prawko" jest zawsze terminowe (max 10 lat). Po ewentualnym powrocie do Polski, i powtórnej wymianie na "nasze", zostanie wydane również terminowe, w oparciu "prawko" brytyjskie (dokumenty, na podstawie których zostało nam pierwotnie wydane prawo jazdy w Polsce, nie są już brane pod uwagę).


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 23 sie 2008, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Pazdzioch połaczenie Dieppe- Newhaven moge spokojnie nazwac najlepszym w relacji Anglia- Francja. Prom plynie ok. 4,5h kazdy kierowca dostaje miejsce w nowej, bardzo czystej kabinie z nowa posciela i recznikiem. W kazdej kabinie sypialenj jest nowy prysznic z toaleta. Za jedzenie niestety trzeba zaplacic ale uwaga placisz tylko 5 euro i nakladasz sobie na tace co tylko chcesz łacznie z piwniem i winem. Czyli masz drugie danie,przystawki, owoce, desery, napoje i co tak jeszcze chcesz za 5euro czyli nie nazwałbym tygo wygórowana stawką. Dodatkowo dostajesz jeszcze kupon, ktory realizujesz w zaleznosci od promu na zeton lub gotowy cieply napój tzn kawa, hebrata. Jezeli dostaniesz zeton to wymien w automacie na cappucino- naprawde jedno z lepszych jakie pilem w zyciu a pilem juz naprawde w nie jedym miejscu. No i na koniec najlepsze jezeli bedziesz robil pauze łaczona z promem to zawsze stawaj po francuskiej stronie. Do dyspozycji i oczywiscie za darmo masz strzezony parking- ale trzeba uwazac, bo sie nieraz uchodzcy i tak potrafia wpierdzielic, czyste prysznice i toaleta z duza łazienka i najwazniejsze daja jest tam pomieszczenie gdzie kierowcy moga sobie przygotowywac posilki taka kuchnio- salon z elektryczna kuchenka. Jezeli nastomast wpadnie Ci tam wekandowka to do mista masz ok 25 min na piechotke, do plazy tyle samo a zaraz przy parkingu mozna pojsc na spacer wzdluż linni brzegowej albo na falochrony. Miejsce wymarzone dla kierowcy ale niestety przez niektore bydlece osobniki, ktore pod wplywem alkoholu robia rozne nie przewidziane rzeczy, my polacy jestesmy tam postrzegani troche inaczej jak kierowcy innych narodowosci. Pozdrawiam!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 23 sie 2008, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
.......... Po ewentualnym powrocie do Polski, i powtórnej wymianie na "nasze", zostanie wydane również terminowe, w oparciu "prawko" brytyjskie
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No i tu zaczynają się kolejne "Kombinacje Alpejskie" :!:
Urzędasy (przeważnie) o tym nie informują, ale wystarczy dołaczyć do wniosku o Wydanie P.J. nowe Zaświadczenie Lekarskie (bezterminowe) i Prawko ponownie będzie "bezterminowe" :mrgreen:

ps.
Co do "bezterminowości" P.J. w Polsce, to też niebawem się zmieni...
Nie jestem pewien czy są już podpisane nowe "paragrafy", czy jedynie project, aleeeee......

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 23 sie 2008, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
Prom plynie ok. 4,5h
Cytuj:
placisz tylko 5 euro i nakladasz sobie na tace co tylko chcesz łacznie z piwniem i winem.
Jeżeli faktycznie prom płynie te 4 i pół godziny to.. Właściciel promu i operator rejsu pływa niezgodnie z prawem. Tzw "prawo morskie" nakazuje...Jeżeli prom płynie ponad 4 godziny (nie ważne czy 4.01 czy 4.59), obsługa promu MUSI zagwarantować Ci oddzielne miejsce wypoczynku, jakim jest kajuta oraz możliwość korzystania z bufetu/kuchni wtedy, kiedy chcesz, a co ważne w tym wypadku, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat dodatkowych (jak właśnie to 5 Euro). Tutaj mógłbym porównać to do promu z Włoch do Grecji, gdzie również ten "napiwek" jest wyciągany...


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 23 sie 2008, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Cytuj:
Wymieniając prawo jazdy, trzeba wziąć pod uwagę, że w UK "prawko" jest zawsze terminowe (max 10 lat). Po ewentualnym powrocie do Polski, i powtórnej wymianie na "nasze", zostanie wydane również terminowe, w oparciu "prawko" brytyjskie (dokumenty, na podstawie których zostało nam pierwotnie wydane prawo jazdy w Polsce, nie są już brane pod uwagę).
jakies masz zle info kolego. Kiedy ja wymienialem swoje prawko kategorie A i B oraz B+E zostaly przepisane do 2053 roku, natomiast kategorie zawodowe do 2028 czyli do momentu kiedy przekrocze 45 lat a nie na jakies 10 lat
Cytuj:
Cytuj:
Prom plynie ok. 4,5h
Cytuj:
placisz tylko 5 euro i nakladasz sobie na tace co tylko chcesz łacznie z piwniem i winem.
Jeżeli faktycznie prom płynie te 4 i pół godziny to.. Właściciel promu i operator rejsu pływa niezgodnie z prawem. Tzw "prawo morskie" nakazuje...Jeżeli prom płynie ponad 4 godziny (nie ważne czy 4.01 czy 4.59), obsługa promu MUSI zagwarantować Ci oddzielne miejsce wypoczynku, jakim jest kajuta oraz możliwość korzystania z bufetu/kuchni wtedy, kiedy chcesz, a co ważne w tym wypadku, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat dodatkowych (jak właśnie to 5 Euro). Tutaj mógłbym porównać to do promu z Włoch do Grecji, gdzie również ten "napiwek" jest wyciągany...
Nie wiem jak wyglada to od strony prawnej ale jest tak jak napisałem. Przez 4,5h godziny mam na mysli czas kiedy wjezdzasz i zjezdzasz z promu a nie faktyczny czas przeprawy. Mysle, ze jest to bardziej praktyczny sposob podawania czasu jaki jest potrzebny planujac taki rejs.


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 30 sie 2008, 1:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 20:11
Posty: 32
GG: 0
Samochód: DAF & M5
Lokalizacja: UK

Cytuj:
Cytuj:
witam ponownie
kurde powiedzcie mi jak to jest z tą wymianą bo już się gubię... Mam polskie prawko ABCE i wybieram się do Wlk.Bryt. i co mam robić? Wyrabiać teraz kartę do cyfrowego tacho?
Słyszałem, że do polskiego prawka da się wyrobić papier "counter part" i nie trzeba wymieniać plastiku... a może wymienić prawko na angielskie i dopiero tacho zrobić tam już? Podobno z polskim prawkiem nie chcą brać do roboty (bo ubezpieczenie tańsze) czy to jest prawda??
Aha,żeby było bardziej skomplikowanie to powiem, że miałem kiedyś angielskie prawko wymieniłem je na polskie ale zostało mi "counter part" z angielskiego prawka bo panie w okienku nie wiedziały co to.
Doradźcie co mam robić w takim przypadku???

Co do roboty w Anglii to wiem, że Eddie Stobart podobno bierze jak leci ludzi i g*&% płaci ale gdzieś trzeba zacząć, swoją drogą jak ktoś ma doświadczenie niech omija tą firmę szerokim łukiem (zasłyszane od znajomych). Masa roboty jest np. poczcie "Royal Mail" , w marketach typu "Sainsbury's" "Tesco" "ASDA" itp. codzien w domu, bardzo często lodówki,
Polecam stronę gumtree.com - na tej stronie znalazłem wszystkie prace jakie wykonywałem w Anglii, polecam zostawić ogłoszenie, że szuka sie pracy - dzwonią nawet z Anglii.
Dodatkowo polecam totaljobs.com .
Ja szukam obecnie firmy co lata na Europę (kierownica obojętnie po której) w południowym Londynie lub Anglii.

Mieszkałem kiedyś przez pare miesięcy w Milton Keynes, jest tam masa siedzib głównych firm takich jak Audi UK, Mercedes Benz UK, Red Bull F1 Team, Scania i wiele innych, są tam też potężne centra logistyczne i duże biznes parki i normalnie często na ulicach widać banery, że potrzebują kierowców z LGV1 (CE). Miasto podejrzewam, że najłatwiejsze do jazdy zestawem, prawie nie ma korków, szerokie ronda i dwupasmówki, 14 zjazd z M1.


LGV to tzw class 2 czyli polskie C na tym można jeździć wszystkim niezależnie od ilości osi do 100 ton byle by był to jeden pojazd ( pod warunkiem że się wymieniło prawko na angielskie HGV to Class 1 czyli polski odpowiednik to C+E i z tym można jeździć właściwie wszystkim co sie porusza za wyjątkiem przewozu osób PSV jest to prawo jazdy które odpowiada D D+E D1 i z tym można wozić osoby co do pracy
jako kierowca w Anglii polecam prace TYLKO BEZPOŚREDNIO W FIRMACH TRANSOPRTOWO_LOGISTYCZNYCH A NIE PRZEZ AGENCJE kierowcy jeżdzący dla agencji nie mają praw do np płatnego urlopu , chorobowego i są przeważnie kontraktowani na roboczogodziny BEZ ŻADNEJ MOŻLIWOŚCI NADGODZIN
tak na marginesie to kolego cos sie ci pomylilo... LGV to CE pierwsza litera to L jak LONG.... a HGV to HEAVY! english is easy!

_________________
stary dobry daf95 480...


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 30 sie 2008, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
witam ponownie


Co do roboty w Anglii to wiem, że Eddie Stobart podobno bierze jak leci ludzi i g*&% płaci ale gdzieś trzeba zacząć, swoją drogą jak ktoś ma doświadczenie niech omija tą firmę szerokim łukiem (zasłyszane od znajomych). Masa roboty jest np. poczcie "Royal Mail" , w marketach typu "Sainsbury's" "Tesco" "ASDA" itp. codzien w domu, bardzo często lodówki,
Polecam stronę gumtree.com - na tej stronie znalazłem wszystkie prace jakie wykonywałem w Anglii, polecam zostawić ogłoszenie, że szuka sie pracy - dzwonią nawet z Anglii.
Dodatkowo polecam totaljobs.com .
Ja szukam obecnie firmy co lata na Europę (kierownica obojętnie po której) w południowym Londynie lub Anglii.

Mieszkałem kiedyś przez pare miesięcy w Milton Keynes, jest tam masa siedzib głównych firm takich jak Audi UK, Mercedes Benz UK, Red Bull F1 Team, Scania i wiele innych, są tam też potężne centra logistyczne i duże biznes parki i normalnie często na ulicach widać banery, że potrzebują kierowców z LGV1 (CE). Miasto podejrzewam, że najłatwiejsze do jazdy zestawem, prawie nie ma korków, szerokie ronda i dwupasmówki, 14 zjazd z M1.


LGV to tzw class 2 czyli polskie C na tym można jeździć wszystkim niezależnie od ilości osi do 100 ton byle by był to jeden pojazd ( pod warunkiem że się wymieniło prawko na angielskie HGV to Class 1 czyli polski odpowiednik to C+E i z tym można jeździć właściwie wszystkim co sie porusza za wyjątkiem przewozu osób PSV jest to prawo jazdy które odpowiada D D+E D1 i z tym można wozić osoby co do pracy
jako kierowca w Anglii polecam prace TYLKO BEZPOŚREDNIO W FIRMACH TRANSOPRTOWO_LOGISTYCZNYCH A NIE PRZEZ AGENCJE kierowcy jeżdzący dla agencji nie mają praw do np płatnego urlopu , chorobowego i są przeważnie kontraktowani na roboczogodziny BEZ ŻADNEJ MOŻLIWOŚCI NADGODZIN
tak na marginesie to kolego cos sie ci pomylilo... LGV to CE pierwsza litera to L jak LONG.... a HGV to HEAVY! english is easy!


heheheh ENGLISH IS EASY BUT NOT FOR YOU Kolego. Pierwsza litera L to skrot od Large a w calosci Large goods vehicle. Zanim zaczniesz kogos pouczac sam sie czegos naucz.


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 30 sie 2008, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 15:28
Posty: 27
Lokalizacja: Wrocław

Maroo ma rację odnośnie LGV.
LGV i HGV oznaczają właściwie to samo. Swego czasu została zmieniona nazwa i teraz w użyciu (w języku potocznym) są obydwa - stare i nowe. Zarówno LGV jak i HGV CLASS 2 odpowiada kat "C". Analogicznie LGV i HGV CLASS 1 - "CE"

http://www.lorrydrivertraining.co.uk/fr ... stions.htm


What is the difference between LGV and HGV?

Absolutely NOTHING ! Its just a name change.

I don't actually know WHY they changed the name, but it was changed in 1992 !!

LGV is the new name for HGV, instead of Heavy Goods Vehicles they are now named Large Goods Vehicles.

HGV Class 1 (Artics)..... is now named LGV Category C+E (Minimum age 21 years)

HGV Classes 2 & 3 (Rigids)..... is now named LGV Category C (Minimum age 21 years)

7.5 Ton lorry..... is now named Category C1 (Minimum age 18 years)

7.5 Ton lorry with trailer..... is now named Category C1+E (Minimum age 21 years)


Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 21:24 przez Monter, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 30 sie 2008, 23:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Wyjaśnienie :arrow: http://www.rushtontransporttraining.co.uk/c.html

The LGV Category C Licence replaces the old HGV Category 3 and 2 Licences. The HGV 3 Licence allowed the holder to drive any ridged HGV vehicle with no more than two axles. The HGV 2 Licence allowed the holder to drive any rigid HGV vehicle with more than two axles, for example a tipper with four axles.
The holder of the new LGV Category C Licence is qualified to drive any LGV rigid vehicle no matter what the size, weight, or number of axles.

The LGV Category C Licence also allows the holder to train for the LGV Category C+E entitlement (Articulated Vehicles or Vehicles Towing Trailers). The time limit on how long an LGV Category C Licence must be held before training can commence on a LGV Category C+E Vehicle is simply how long the DVLA in Swansea take to process the Licence. The processing generally takes between one and two weeks. This can be shortened if the application is sent by Registered Post.

Next

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 31 sie 2008, 9:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

proste :P
ale najlepiej jak sie wypowiadają osoby, które nawet nie wiedzą jaką mają kategorie prawa jazdy, jak to nazwać i dlaczego


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 25 wrz 2008, 1:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2008, 23:10
Posty: 10
GG: 2329964
Samochód: 311, 313, 515, 616, 814, 50c13
Lokalizacja: Corby

Angielskie prawo jazdy jest terminowe do:
kategorie niezawodowe- ukonczenie 70 roku zycia
kategorie zawodowe - ukonczenie 45 roku zycia

10 lat to jest waznosc samego plastiku a nie uprawnien...przeciez zdjecie trzeba zmienic,nie??

Wymiana - zmienialem dwa razy-raz w 2006,zaplacilem chyba 38 funtow i drugi raz w lipcu 2008, nie placilem juz nic, pani w dvla northampton powiedziala,ze pan juz raz zaplacil i dziekuje.Mialem stary counterpart(nie zostawilem przy wymianie z UK na PL),zabrala go,po 2 tygodniach dostalem nowe angielskie prawko i counterpart.Nie musialem robic zdjecia, mieli juz z 2006 roku.Ale dlatego sam plastik mam wazny do 2016 :)
Wymiana po raz pierwszy-kategorie niezawodowe- formularz na poczcie(co dalej nie wiem,nie dotyczylo mnie)
Zawodowe-formularz tylko z dvla.Ja jezdzilem do dvla, nie musialem szukac kogos,kto zaswiadczy,ze ja to ja i to moje zdjecie,zostawilem wypelniony formularz,zaplacilem na miejscu karta, zostawilem paszport i polskie prawko.2 tyg pozniej odeslali paszport,pare dni pozniej mialem prawko w reku.
Karta kierowcy-posiadajac prawko UK-formularz zamowiony na necie w dvla, wypelniony, bez zdjecia, do koperty wrzucony postal order na iles tam GBP i za 5 dni mialem w domu digi tacho card ze zdjeciem tym samym,ktore dalem w dvla w 2006 roku.
Nie jakies chyba, tylko tak robilem przy swoich plastikach.

_________________
XM V6
SAAB 9-3 tid Convertible
KAWASAKI ZXR 750J2
plus 8 busow do ogarniecia


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 22 mar 2009, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 11:58
Posty: 20
GG: 4815936

Jest tutaj ktoś kto pracuje w Eddie Stobart'ie??? Albo w innej Angielskiej firmie? Poszukuję pracy obecnie w Anglii i może zna ktoś jakieś firmy co kierowców potrzebują (może być nawet na solówkę ). Pisałem do ES przed końcem roku i mi powiedzieli, że rekrutacja coś koło marca ma się zacząć ale nic nie widać na ich stronie teraz. Właśnie z Anglii wróciłem (szybki kursik) i dowiedziałem się od jednego kierowcy że ES kupiło inną duża firmę James Irlam za 60 baniek (ponad 270 aut) i podobno nie planują zwolnień... Ja akurat widziałem zestawy pomieszane ES i JI .

Wie ktoś czy jak wymienię prawko na angielskie to muszę swoją kartę kierowcy też wymieniać??? Czy mogę na niej jeździć normalnie?

Jakie firmy znacie angielskie co latają na Europe?


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 21:27
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf

Cytuj:
witam ,
chcialbym sie dowiedziec co jest potrzebne do kierowania samochodami ciezarowymi w uk?
gadalem z kierowcami (angole)ode mnie z roboty i powiedzieli mi ze tu jest tylko wymagane prawko oczywiscie wazne,tez nie slyszeli o czyms takim jak swiadectwo kwalifikacji.
tez mi jeden z nich powiedzial ze tutaj (uk) nie jest potrzebne prawko kat:c do kierowania samochodami ciezarowymi ale o ladownosci nie przekraczajacej 3,5t.
z gory dziekuje za odpowiedzi :lol:
Witaj kolego z wypowiedzi kolegów zgadzam się do 3.5t kat B powyżej kat C Bylem w Anglii rok czasu jeździłem tirami .Jak masz zamiar pracować tam to po pewny czasie firma zwróci się do ciebie o wyrobienie licencji kierowcy angielskiego za która nic się nie płaci a potrzebna jest na twoje przewinienia czyli przekroczenie szybkości itd tam ci wtedy punkty naliczają. Poza ty jest to wolny kraj nie potrzeba żadnych zaświadczeń świadectw o ukończeniu kursu .Tylko w Polsce jest to potrzebnie nie prawnie Anglicy i inne kraje śmieją sie z tego ze płacimy na urzędasów .Pozdrawiam Fragles


Post Wysłano: 22 mar 2009, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 21:27
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf

Witam wszystkich Koledzy zawodowcy dlaczego dajemy się tym urzędom i płacimy za coś co jest w ogóle nie potrzebne. Zrobiliście prawa jazdy dawno temu przesilicie kursy kat A.B.C.D.E. zostało zrobione świadectwo kwalifikacyj i co cztery lata trzeba powtórnie płacić za kurs 400 zl czy to będzie na przewoź rzeczy czy osób ,jeżeli ktoś robi dwa kursy 800 zl. Pytam się dlaczego to tak jest czy te kursy coś przynoszą nowego jak tyle informacji jest w internecie i prasie i czy kierowcy z doświadczenie ponad 30 lat za sterami przyniesie ten kurs jakieś zmiany.Jest to czyste okradanie nas przez jakieś wymyślone przez urzędasów nowe prawa.Czy nasze prawa jazdy są tylko jakimś plastykiem bez wartości myślę ze czas aby przestać płacić tym wszystkim to co wymyślili. W Anglii jeździsz bez prawa jazdy jak wyrabiasz dokumenty miałem taki przypadek zatrzymali mnie vos sprawdzili w komputerze i pościli dalej u nas to jest nie dopuszczalne przez nasze prawo które jest tworzone przez ludzi którzy nigdy nie mieli do czynienia z kierownica Pozdrawiam wszystkich szoferów Fragles. Nie dajmy się gnoić


Tytuł: Re: Anglia
Post Wysłano: 16 maja 2014, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Ja również nie znalazłem odpowiedniego tematu więc pytam tu :mrgreen:
W niedzielę ruszam na Irlandię :) Zawsze pływałem z Holyhead do Dublina :) Jako, że teraz mam rozładunek na południu IRL to pewnie popłynę z Fishguard do Rosslare ;) Jest coś o czym powinno się tam wiedzieć ? :) Orientuje się ktoś może w jakich godzinach promy pływają ? Na promie jest jedzenie, kajuta ? I rzecz najważniejsza :) Gdzie w IRL niedaleko portu zatankować ON za DKV naszą lub żółtą? :roll:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: