Strona 14 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1688 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sie 2008, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Właśnie chodzi mi o taką naczepę, minusem takiej naczepy jest ze nie można rozładować kontenera pod rampą bo styłu kontenera jest dzwig i do rozładunku kontenera trzeba go zestawić z naczepy na ziemię

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 sie 2008, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A nie boisz sie na wschód jeździć?


Post Wysłano: 05 sie 2008, 7:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Generalnie to na wschód od niemiec jeżdzą niemcy z byłego NRD ci z RFN nie bardzo chcą jeżdzić albo za mała stawka dla nich. Dla mnie to dobrze że nie jeżdzą bo nie są konkurencją dla mnie tym bardziej się dziwię polakom się nie opłaca wozić pudeł z niemiec do polski a niemcowi się opłaca to troche dziwnne gdyż unich minimalna stwaka wynosi około jednego euro. Ostatnio przeliczając kurs euro okazało się ze paliwo w niemczech jest tańsze nisz w polsce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 sie 2008, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2006, 20:42
Posty: 27

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A mówiłeś, że na czechy latasz. Tam lepiej płacą jak na polske( w dwie strony)
Na czechy czy węgry też się zdarzy pojechać i są lepiej zapłacone nisz za polskę
Odprawiales sie w Sokolowie na Czechach?

Kiedys jezdzilem na konternerach i odprawialem sie w Chebie i Rozvadowie, raz chyba w Sokolowie bylem ( ten urzad kolo torow kolejowych gdzie malo miejsca i lipnie sie stoi ?)
Moze wroce na kontenery jeszcze

Latasz na kontenerach ?


Post Wysłano: 09 sie 2008, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2006, 21:00
Posty: 15
GG: 1537454
Samochód: Volvo FH12 460

Cytuj:
Kiedys jezdzilem na konternerach i odprawialem sie w Chebie i Rozvadowie, raz chyba w Sokolowie bylem ( ten urzad kolo torow kolejowych gdzie malo miejsca i lipnie sie stoi ?)
Moze wroce na kontenery jeszcze
W Sokolovie (CZ) stoisz na stacji paliw OMV i rano o 6 przyjezdza celnik po papiery, dopiero za jakas godzine lub dwie, wola kontenery na rewizje.


Post Wysłano: 10 sie 2008, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2006, 20:42
Posty: 27

Cytuj:
W Sokolovie (CZ) stoisz na stacji paliw OMV i rano o 6 przyjezdza celnik po papiery, dopiero za jakas godzine lub dwie, wola kontenery na rewizje.
To ta stacja przy glownej drodze (po prawej stronie)jak z Chebu na Karlovy Vary sie leci ?
Chyba dlatego tak jest bo tam na tym urzedzie nie ma miejsca na postoj ?

Jezdzisz do Chebu ? tam urzad jest na autohofie (truck park) i placi sie za postoj dosc drogo ale za to jest internet i lazienka i darmowy prysznic na stacji. Kiedys ponoc nie bylo szlabanow i byl za free. Bylem tam jakos we wszesniu ubieglego roku. Na pauze weekendowa fajne miasto - Tesco czynne 24/h i wiele innych atrakcji ...... :mrgreen:

Co do Rozvadowa gdzie najczesciej jezdzilem to urzad jest na samej granicy- miejsca jest duzo na postoj i pod rampami tak ze jak wieczorem czy rano przyjedziesz to przewaznie od razu pod rampe stawalo sie i pauza wychodzila bez podjazdow.


Post Wysłano: 10 sie 2008, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2006, 21:00
Posty: 15
GG: 1537454
Samochód: Volvo FH12 460

Na razie odprawiamy sie w Sokolovie. Na urzędzie masz 4 miejsca, a i tak jest tam ciezko wjechac/wyjechac, bo jest to na jakiejs firmie, nie jest to zaden wydziolny teren. OMV jest po drodze na Karlove Vary, tak jak pisales po prawej stronie.


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Witam kolegów.
Z dużym zainteresowaniem przeczytałem temat transportu kontenerów, obecnie jeżdze zupełnie innym zestawem (lohr) a prawdopodobnie w niedługim czasie przesiądę się na kontener.

Mam kilka pytań dotyczących tego rodzaju transportu, które dla większości wydadzą się błache i oczywiste... proszę wiec o wyrozumiałość.

1. czy wszystkie kontenery bez znaczenia na wielkość mocowane są w czterech miejscach ?
2. z jaką siłą dociąga się "śruby", czy służy do tego specjalny klucz, rura, młotek ?
3. jaką moc powinien mieć somochód żeby dawał radę ?
4. co to sa naczepy mega ?

Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
1. czy wszystkie kontenery bez znaczenia na wielkość mocowane są w czterech miejscach ?
Tak wszystkie kontenery są mocowane w czterech jego rogach
Cytuj:
z jaką siłą dociąga się "śruby", czy służy do tego specjalny klucz, rura, młotek ?
Ja osobiście dokręcam śruby ręką i to wystarcza chyba że są jakieś spieprzone śruby ale możesz dla pewności dokręcać je do oporu specjalnym kluczem który można dostać za około 120 złoty lub za pomocą młotka
Cytuj:
3. jaką moc powinien mieć somochód żeby dawał radę ?
Tak na mój gust i z praktyki minimum 400 koni ale i 360-380 koni da rade
Cytuj:
4. co to sa naczepy mega ?
W naczepach kontenerowych jeszcze się nie spotkałem z taką naczepą chyba że ktoś nazywa naczepy tak na 19,5 calowych kołach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Dzięki za odpowiedz kolego.

Mam jeszcze kilka pytań, przejeżdzając estakadą w Gdyni widać że jest kilka bramek wjazdowych i wyjazdowych. Są jakieś zasady którymi należy się kierować wyjeżdzając i wieżdzajac na terminal, jak i będąc na samym terminalu ?
Czy faktycznie panuje tam taki chaos ?
W jakich godzinach można zdać załadowany kontener, a w jakich pobrać ?

dzięki za wyrozumiałość


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 7:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli chodzi o BCT ten stary terminal co widać z estakady to wjeżdzasz w pierwszą wolną bramkę jak jest kocioł to kolejka jest aż do estakady.
Kontenery można zdawać i ładowac od poniedziałku do piątku przez 24 godziny w sobotę jak dobrze pamiętam do 14
Nie wiem jak wygląda GTC u tak zwanego chinczyka na przeciwko BCT obok stoczni tam dopiero ponoć są szopki jak statek rozładowują czy ładują to niema komu ładować aut. Ostatnio tam przejeżdzałem rowerem to widziałem że powiększają ilość bramek na wjazd i wyjazd
Jeszcze zostają dwa terminale w Gdańsku jeden stary mały i nowy jak się jedzie na westerplatte

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 14:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Kolego na GTC jest na razie tylko jedna bramka wjazdowa bo rozbudowują ale mają być chyba cztery. Faktycznie jak jest statek na chińczyku to można chwilę postać a nawet czasem się wyspać ale ogólnie nie jest źle.


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2008, 18:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam.
1.podjecie na BCT-Awizacja przez spedytora-nastepnie idziesz po bilet.Jak masz juz bilet masz 15 min na wiazd do portu.Brama wiazdowa (sa cztery)bez znaczenia.Ładujesz kontener,robisz opis kontenera.Jak masz kontener odprawiony to wyjazd z portu.Jezeli kontener nie jest odprawiony to jeszcz wizyta u celnika(teraz sa na bramie wyjazdowej)Tam dostajesz kwit MNR i wyjaz z portu.
Jak cos jeszcze chcesz wiedzieć to pytaj śmiało.


Pozdrawiam.


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Witam koledzy
Dzieki za odpowiedzi

Mam jeszcze pytanie, jaka jest procedura przy zdawaniu załadowanego kontenera ? Jakie dokumenty i formalności trzeba załatwić ? Gdzie należy podjechać do rozładunku ?
Czy ktoś z was jeżdzi z agregatem chłodniczym do kontenerów, są z tym jakieś problemy ?
Czy są przy porcie w Gdyni parkingi gdzie można "rysować 11h" ?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 11:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sie 2008, 20:12
Posty: 43
Lokalizacja: Lębork

Możesz stać kolego pod estakadą i na Berlinku. Ja osobiście wole stać pod estakadą.


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2008, 18:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam.
Przy zdawaniu pelnego jest tak:
Ładuja cie na firmie.Nastepnie odprawa celna na firmie lub na urzedzie(odprawe robi ktos od zaladowcy lub agencj).Musisz dostac z urzedu tzw MRN .Wracasz do portu.Spedytor cie awizuje bierzesz bilet i wiazd na bramki.Na bramce zostawiasz deklaracje MRN.Jazda w sektor,suwnica sciaga puszke i to wsio.
Z chlodnią i agregatem jest troszke zabawy.Musisz jechac na depot wziąść pusty kontener i załorzyc agregat.Problem jest taki czest kontener i agregat sa na innym depocie.To sobie musisz pojezdzic.
Przy zdawaniu chłodni jedziesz zrobic opis z agregatem (bo musza spisać temperature)Jedzesz zdac agregat i dopiero do portu.
Sprawy niema gdy masz naczepe z agregatem tylko zakladasz puszke i podlączasz agregat.
Pozdrawiam i mam nadzieje ze pomoglem.


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Pewnie że pomogliście, dzięki, mam coraz jaśniej w głowie.

Za około miesiąc przesiądę się na kontener dlatego tyle pytam.
Pozwolę sobie jeszcze wam pomarudzić i popytać.

Czy na bilecie otrzymanym na bramce jest opisane w jaki sektor należy podjechać ?
Czy na terminalu obowiązują jakieś zasady BHP, np kamizelka odblaskowa, kask...itp ?
Kolega MAN wcześniej pisał że podczas rozładunku/załadunku można przebywać poza kabiną, jest to obowiązek czy "jak się chce" ?
Parking pod estakadą jest płatny, gdzie jest Berlinek ?

I jeszcze jadno...
Czy jazda z kontenerem ma jakieś niuanse, kruczki, które odróżniają ten rodzaj zestawu od innych ?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Nie odpowiem ci na 1 pytanie ale postaram na resztę.

Na terminalu musisz mieć chyba kamizelkę a kask to raczej nie.
Podczas zdejmowania pudła możesz przebywać poza kabiną, ale nie jest to wymóg.
Parking pod Estakadą jest bezpłatny, a Berlinek to parking na przeciwko Lotosu .Tam gdzie masz takie małe budki, koło nowo wybudowanego budynku.

Jeden z kruczków jakie znam na pudłach to to że jeśli zestaw ma więcej niż 5 osi, czyli np ciągnik w konfiguracji 6x2 to może mieć DMC 44 tony.


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2008, 18:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam.
Na bilecie jestnapisane gdzie jest kontener.
Np: 4A2914 tj 4 aleja sektor A miejsce 29 rzad 1 ,4 od dołu
Na BCT obowiazkowa jest kamizelka bez niej nie wiedziesz do portu.


Moim zdaniem kruczkiem jest to ze pobierajac kontener nigdy nie wiesz jak jest w zaladowany .Tz Czy jest zaladowany pod sufit czy nie,czy wiecej na przodzie czy na tyle i tak dalej.
Ale tez jest taki plus ze nie martwisz sie o ładunek ty masz tylko dowiesc go na miejsce a to w jakim on dojedzie stanie to cie nie obchodzi.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Jeszcze jednym niuansem w jeździe z "puszkami" jest sytuacja kiedy masz na tyle załadowany kontener 20" ... Wtedy cały ciężar jest położony na 3 osiach w naczepie, a oś ciągnąca i siodło mają dużo mniejsze obciążenie !! Podczas jazdy po mokrym lub śliskim, można się baaardzo ździwić - tendencje do poślizgów osi ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 14 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1688 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: