Historia firmy Breviter:
1988 Po załamaniu rynku rosyjskiego kończy się koniunktura na handel produktami spożywczymi z sąsiadami. Ryszard Wojtas, prowadzący gospodarstwo rolne, poszukuje nowych dróg rozwoju.
1989 Powstaje firma BREVITER. Pojedyncze kursy do RFN, dwóch ciężarówek służących wcześniej w gospodarstwie do przewozu płodów rolnych, przynoszą skromne efekty finansowe.
1991 Powolny, ale systematyczny rozwój przedsiębiorstwa, pozwala na otwarcie biura i zatrudnienie pierwszego spedytora.
1996 Przełamanie bariery 10 000 000 przychodu, pozwala myśleć o rozwoju firmy.
1999 Inwestycje w nowoczesny sprzęt transportowy i ukierunkowanie się na kompleksową obsługę dużych przedsiębiorstw, początkuje dynamiczny rozwój.
2000 - 2001 Inwestycje przynoszą efekty, BREVITER Transport i Logistyka wyrabia sobie pozycje na wymagającym rynku elektronicznym, zdobywa stałych, renomowanych klientów.
2002 Trafnie prowadzone inwestycje, już dziś pozwalają firmie BREVITER Transport i Logistyka, skutecznie rywalizować z renomowanymi przewoźnikami na rynku europejskim. Zapada decyzja budowy Centrum Logistycznego BREVITER i zakupu floty nowoczesnych, wyspecjalizowanych zestawów samochodowych.
2003 Według danych Ministerstwa Infrastruktury i Gospodarki, BREVITER Transport i Logistyka należy do grona trzech największych polskich firm transportowych.
Wysoka specjalizacja usług
Rynek zdobywamy rzetelnością, profesjonalizmem i znakomitym przygoto-waniem środków transportu.
Dysponujemy 312 zestawami samochodowymi, z których 298 stanowi naszą własność. Przeważają pojazdy marek VOLVO i SCANIA na pełnym zawieszeniu powietrznym (pneumatycznym).
Ponad połowa z nich to nowe ciągniki siodłowe ze specjalistycznymi naczepami oraz zestawy typu BIG VOLUME i MEGA o pojemności ładunkowej 100 - 118 m3.
Efektywność we wspólnym interesie
Efektywność osiągamy poprzez racjonalną gospodarkę siłami ludzkimi i środkami technicznymi.
Nasi kierowcy punktualnie i skutecznie docierają do celu, gdyż zgodnie z obowiązującymi w firmie zasadami nie przekraczają fizjologicznych oraz określonych przepisami norm czasu pracy.
Dzięki specjalizacji, doświadczeniu i symulacjom komputerowym, wykorzystujemy każdy centymetr sześcienny ładowności.
W naczepach oraz zestawach BIG VOLUME i MEGA przystosowanych do przewozu elektroniki powiększyliśmy objętość do 100 m3 a nawet do 118 m3. Zabieg ten pozwala na bardziej ekonomiczne wykorzystanie pojemności a w efekcie zmniejsza znacząco koszty transportu.
(C)
http://www.breviter.pl