Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lis 2008, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Witam
Odnośnie termostatu w volvo FH-12 98r. 380KM ,gdzie się on znajduje ,
Jak się go wymienia?, czy można się za to zabrac samemu czy nie bardzo?
Jeśli ktos ma jakas wiedze na ten temat czekam na odp.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 27 lis 2008, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Termostat znajduje sie na drodze powrotnej z silnika do chłodnicy i jak podejrzewam w volvo są to dwie aluminiowe rury skręcone ze soba (nie wiem jak to w fh 12 ) a wymiana jest bardzo prosta rozkrecasz te rurki w środku bedzie termostst wymieniasz , zakładasz nowy i musi chodzic(poszukaj dolotowego weza u gory chłodnicy i idz do silnika gdzies po drodze powinien tam byc termostat)
:)

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 27 lis 2008, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam termostat znajduje się po prawej stronie silnika z przodu przed kolektorem wydechowym ,aby go wymienić odkręcasz 2 szpilki kolektora , ściągasz przewód wodny z obudowy termostatu , odkręcasz 3 śruby mocujące obudowę do bloku i ją ściągasz .termostat wystarczy wysunąć .Do montażu potrzebujesz termostat i metalową uszczelką pod obudowę .Pozdrawiam.


Post Wysłano: 28 lis 2008, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

To co oni Ci napisali to są bzdury .98 rok to silnik ,,A'' i musisz wkręcić sprężarkę bo inaczej nie wyjmiesz termostatu który jest nad nią.Wymiana termostatu zajmie Ci w dobrym układzie połowę dnia .


Post Wysłano: 28 lis 2008, 1:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

No to teraz zdebialem ... :? zobacze to jutro jak to sie prezentuje ,ale jesli
mial bym do tego sprezarke wyciagnac to chyba sobie odpuszcze...
jesli ktos ma jescze jakies sugestie bardziej pewne to prosze sie podzielic

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 29 lis 2008, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2007, 10:14
Posty: 12

witam zrób tak jak napisał kolega turboz nie trzeba wyciągać sprężaki nie zrażaj się jak ci niewyjdzie od razu kombinuj delikatnie a napewno wyjdzie :lol:


Post Wysłano: 30 lis 2008, 2:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Gszechu namawia cię do grzechu .Nie prubuj bo nie wyjmiersz bez wyjęcia sprężarki.


Post Wysłano: 22 lip 2009, 1:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Ostatnio wymieniałem kompresor więc odrazu wymieniłem termostat.
fakt bez wyciągniecia sprężarki nie da sie go wymienic...
ponadto zaopatrzcie sie w silikon bo problemy z uszczenieniem ukladu
na nowo są spore przynajmniej w moim przypadku - rura od "małego obiegu"
jest na 2 oringach gumowych ktore się przykleiły do obudowy i praktycznie
cieżko jest jązdemontowac bez uszkodzenia ich a potem najlepiej złożyć to na
durzej ilosci silikonu...
tylko teraz mam 2 problem termostat jest na 86 stopni
i samochód grzeje się pod gorki z ładunkiem w upalne dni
dochodzi do 100 stopni i zaswieca mi sie kontrolka od "temperatury"
co z robic z tym fantem wymienic termostat na mniejszy np. 82 stopnie
czy jakies inne rozwiązanie. ?

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 26 lip 2009, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

kolego miałem cos takiego grzał sie silnik i myslałem tak jak ty to u mnie było tak ze chłodnica od strony silnika była tak zalepiona ze nie dawała rady sie chłodzic.Wyciągnołem chłodnicę ,przemyłem i jest ok.


Post Wysłano: 06 lut 2010, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2010, 21:04
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Volvo FH12

Cytuj:
Ostatnio wymieniałem kompresor więc odrazu wymieniłem termostat.
fakt bez wyciągniecia sprężarki nie da sie go wymienic...
ponadto zaopatrzcie sie w silikon bo problemy z uszczenieniem ukladu
na nowo są spore przynajmniej w moim przypadku - rura od "małego obiegu"
jest na 2 oringach gumowych ktore się przykleiły do obudowy i praktycznie
cieżko jest jązdemontowac bez uszkodzenia ich a potem najlepiej złożyć to na
durzej ilosci silikonu...
tylko teraz mam 2 problem termostat jest na 86 stopni
i samochód grzeje się pod gorki z ładunkiem w upalne dni
dochodzi do 100 stopni i zaswieca mi sie kontrolka od "temperatury"
co z robic z tym fantem wymienic termostat na mniejszy np. 82 stopnie
czy jakies inne rozwiązanie. ?
Kolego sprawdź sobie szczelność układu wdechowego, cisnienie w układzie wdechowym powinno dochodzić do 2 atmosfer, jezeli na wskaźniku turba wskazówka pod górke z ciezarem jest na koncu zielonego pola to masz nieszczelny układ, albo uszkodzone turbo, wtedy auto sie grzeje.


Post Wysłano: 06 lut 2010, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2010, 21:04
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Volvo FH12

Zeby wymienic termostat trzeba zdemontować sprezarke, nie odkrecać krućca do chłodnicy,bo nie mozna dokupić nigdzie uszczelki i później trudno uszczelnić, jest wskazane zeby dokupić nową uszczelke pod obudowe termostatu. Wtedy mamy pewność ze po skonczonej robocie nie bedziemy mieli wycieków płynu.


Post Wysłano: 07 lut 2010, 8:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
kolego miałem cos takiego grzał sie silnik i myslałem tak jak ty to u mnie było tak ze chłodnica od strony silnika była tak zalepiona ze nie dawała rady sie chłodzic.Wyciągnołem chłodnicę ,przemyłem i jest ok.
Dokładnie w moim volvie to pomogło też grzał się latem pod górki chłodnica była zabita na amen
Cytuj:
Zeby wymienic termostat trzeba zdemontować sprezarke, nie odkrecać krućca do chłodnicy,bo nie mozna dokupić nigdzie uszczelki i później trudno uszczelnić, jest wskazane zeby dokupić nową uszczelke pod obudowe termostatu. Wtedy mamy pewność ze po skonczonej robocie nie bedziemy mieli wycieków płynu.
Ja wymieniałem bez wyciagania sprężarki w 420 z 99 roku co prawda trzeba się nagimnastykować żeby wyciągnąć obudowę termostatu, jak udało mi ją się wyciągnąć to parę razy na próbę bez termostatu wkładałem obudowę na miejsce aby rozgryźć układ ruchów jak trzeba przekręcać obudowę w trakcie wkładania aby weszła na miejsce :lol: . Faktycznie z uszczelkami jest problem ciężko je dostać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 lut 2010, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

witam kolego 99 rok to silnik C a 98rok to silnik A i to jest inny silnik.


Post Wysłano: 09 lut 2010, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2010, 10:24
Posty: 1
GG: 0
Samochód: fh

Witam wszystkich, mam pytanie od czego moze grzac sie olej w silniku temperatura dochodzi do 120 stopni pod ciezarem, na pusto 93, temeratura plynu jest w normie...??


Post Wysłano: 09 lut 2010, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam temperatura oleju 120 stopni pod obciążeniem to nic strasznego może dochodzić nawet do 130 ,więc nie ma się czym martwić pamiętaj że olej jest pierwszym i najważniejszym ogniwem chłodzenia silnika dla tego producenci stosują chłodnice oleju w silnikach , retard-erach i skrzyniach biegów .Pozdrawiam


Post Wysłano: 09 lut 2010, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

U mnie w volvie temp oleju doszla max do 100 stopni, upal 35 stopni, gora ktra sie ledwo wychodzi na duzej skrzyni.

Na prostej drodze temp oleju to 84 - 86 stopni.

Wg mnie przy 130, komputer juz zanotuje jakis blad, ale nie jestem tego pewien.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: