Strona 15 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1788 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2008, 16:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2008, 17:22
Posty: 37
GG: 0
Samochód: Man F2000
Lokalizacja: Rumia

Pamietaj, ze ladunki sa z reguly pod sam sufit, wiec latwiej sie polozyc.
Na K1 ladnie sie podpisz bo Cukierek jest upierdliwy ;)
Cukierka poznasz od razu jak na niego trafisz ;)


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Witam
Dzięki za odpowiedzi

Co to jest K1 ?
Czy w przypadku wjazdu z załadowanym kontenerem do rozładunku dostaje się podobny bilet z "szyfrem" gzie należy podjechać ?
Czy są kontenery 20" chłodnie, czy tylko 40" ?
Czy do obowiązków kierowcy należy sprzątanie kontenera po rozładunku ?
Czy ktoś z was zamieniłby ten rodzaj transportu na jakiś inny, oczywiście za porównywalną kasę ?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2008, 18:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam.
Oczywiscie ze sa kontenery chłodnie 20
Kierowca ma obowiazek dopilnowac aby kontener byl wysprzatany tz.powiedziec w firmie po rozladunku ze maja posprzatac.
Ja bym nie zamienil kontenerow nacos innego za ta sama kase.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

K1 jest to bilet wjazdu który otrzymasz na berlninku
Przy zdawaniu puszki taki sam bilet dostaniesz jak na pobranie puszki gdzie masz zdać puszkę. Najlepsze chocki z szukaniem pola w sektorze są zimą gdy śnieg lerzy na drodze i niewidać numerów na drodze numerem pola. No i szukanie kontenera w sektorze w nocy bo trzeba sprawdzić z której strony są dzwi aby dobrze podstawić auto
Też są kontenery 20 stopowe chłodnie
Do obowiąsku odbiorcy towaru nalrzy sprzątanie kontenera, w przeciwnym razie zostanie on obciąrzony za sprzątnięcie kontenera

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

No i jeszcze pamiętać trzeba o uszkodzeniach kontenera. Jeśli jest np. dziurawy lub uszczelka w drzwiach jest uszkodzona wtedy musisz jechać z tym do naprawy bo na firmie cię nie załadują.


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Jeszcze raz dzięki za rozjasnienie tematu.

Rozumiem że przy pobieranu pustego kontenera należy go dokładnie obejrzeć i sprawdzić, ale wiadomo że są sytuacje że coś umknie (noc, śnieg, pośpiech) co wtedy gdy okaże się uszkodzony ?
Mam jeszcze pytanie odnośnie samego załadunk, czy na naczepie są jakieś punkty ustalające kontener, czy ustalają go tylko śruby (kotwice), czy należy je wcześniej podnieść (wusunąć) ?


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak pobierasz kontener na depocie to zaglądasz do środka i jak jest czysty i nie widzisz dziur jedziesz na opis kontenera jesli coś zauwarzysz to daj znać operatorowi sztaplarki inaczej z opisu zostaniesz wysłany spowrotem na depo w celu naprawy kontenera lub wymiany na inny kontener.
Czy pobierasz z portu czy z depotu kontener musisz go opisać jeśli będą jakieś usterki to gościu na opisie wypisze je wszystkie i nie pozwoli załadować kontenera.
Na naczepie nie ma punktów ustalających, trzeba wysunąc do góry śruby które na górze mają storzek i na te śruby jest stawiany kontener

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 wrz 2008, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2008, 17:22
Posty: 37
GG: 0
Samochód: Man F2000
Lokalizacja: Rumia

W Maersku nie ma opisow.
Od 1 grudnia Maersk przenosi sie do DCT, nowego portu w Gdansku.


Post Wysłano: 08 paź 2008, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Transport kontenerów po brytyjsku...
Swinglift to typ naczep, który poza Skandynawią nigdy na dobre nie przyjął się w Europie, jest za to od dawna używany w Australii czy Nowej Zelandii. Firma 'Containerlift' należy właśnie do Nowozelandczyka, który osiedlił się w UK i sprowadza on na potrzeby swojego unikatowego na skalę kraju interesu naczepy Steelbro właśnie tego typu...

Obrazek Obrazek

Naczepy kontenerowe-wywrotki. Na jednym ze zdjęć na naczepie znajduje się kontener do transportu ładunków sypkich z klapami do załadunku na dachu...

Obrazek Obrazek

A tu małe zestawiki...

Obrazek Obrazek

... które w rzeczywistości są częścią większego zestawu ze specjalną, rozczepianą naczepą

Obrazek Obrazek

_________________
www | [url=http://www.youtube.com/user/manieknww]YouTube


Post Wysłano: 08 paź 2008, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sie 2008, 20:12
Posty: 43
Lokalizacja: Lębork

W Polsce zapewne takie zestawy to rzadkość . Tylko jedną naczepę rozczepianą widziałem w Gdyni. Była ona 4-osiowa doczepiona do białego Mana F2000.


Post Wysłano: 09 paź 2008, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Witam,

podobno wożąc kontenery można uzyskać zwrot podatku od środków transportu, czy ktoś wie coś więcej na ten temat?

pozdrawiam
Peugeot
Jest taka ustawa ale:
musisz wykazac min 100 listów przewozowych gdzie ewidentnie jest zaznaczone że to transport kombinowany.
Najlepiej,żeby ktos jeszcze wpisał,że towar jechał w pewnej fazie koleja..
Znam to z autopsji:
Wozimy kontenery na Sławkowie, Gliwicach i trochę na Gdyni!
Swego czasu złożylismy wniosek o zwrot podatku od środków transportu..stosując wszystkie procedury..http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const ... &PortalMF=
Niestety UM Rybnik nie ma o tym chyba pojęcia bo radca prawny UM zaczął mówic o smietnikach jako kontenerech :?
Sprawa ogólnie sie ciągnie dalej...
A żeby było śmieszniej znajomi np w Poznaniu, Sochaczewie czy Olkuszu dostali zwrot...
Ale zyjemy w Polsce i nie ma sie co dziwić

udało się kolego odzyskać zwrot tego podatku?

W moim przypadku niestety, porażka - wniosek odrzucowy przez UM, odwołanie także odrzucone przez Kolegium Odwoławcze w Bielsku-B. (wyższa instancja). Powołują się na jakieś wcześniejsze orzeczenie sądu w Gliwicach w tej sprawie - orzekające, że zwrot należy się tylko samochodom bądź zestawom, jadącym na wagonach kolejowych, a nie wtedy, gdy same kontenery są wiezione przez kolej.


Post Wysłano: 09 lis 2008, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 12:52
Posty: 46
GG: 0
Samochód: Hulajnoga
Lokalizacja: Zależy gdzie jedziemy

Volvo FH 13 440 E5
Obrazek
Volvo FH 12 460.
Obrazek

_________________
Możesz próbować kierować własnym życiem, ale wszystko i tak jest z góry ustalone...


Post Wysłano: 28 lis 2008, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2007, 18:59
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa

jakie są teraz stawki frachtowe na kontenerach z portu z hamburga do polski?


Post Wysłano: 28 lis 2008, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Witam wszystkich "kontenerowców"

Trochę zrobił się zastuj w tym temacie.

Zaczołem jeżdzić na kontenerach, zrobiłem kilka pierwszych kursów i chcę sie podzielić swojimi wrażeniami.
Jeżdzę narazie do portu w Gdyni

1 spora biurokracja masa papierków do załatwiania.
2 port to troche jak państwo w państwie, wjeżdzasz i nie masz pojęcia kiedy wyjedziesz.
3 zmanierowani operatorzy sównic, chyba przez to że na wysokości na jakiej siedzą jest mniej tlenu.
4 problemy ze znależieniem miejsca na parkingu (każdym)
5 brak chociaż namiastki zaplecza sanitarnego (problem robi się gdy trzeba postac kilka dni)

Teraz kilka plusów
1 prosty, szybki załadunek, bez latania, skakania, szarpania itd...
2 podobnie przy rozładunku (kwestia czekania w UC i na rozładunek jest oczywista)
3 jazda z puszką też jest przyjemna, nie trzeba sie martwić o gałęzie itp...

Każdy rodzaj transportu ma swoje plusi i minusy, mi osobiście narazie odpowiada jazda z kontenerami.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 28 lis 2008, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Kolego Emwol a w jakiej firmie jeździsz jeśli można spytac albo chociaż jakim autem? Jeśli jeździsz na BCT to faktycznie tam za wesoło nie jest. Te kamizelki numery na kabinach to troszkę przesada chociaż i to ma swoje plusy. Na GCT jest moim zdaniem lepiej. Długo nie czekasz nie musisz miec numerów na kabinie ogólnie pełen spokój.


Post Wysłano: 29 lis 2008, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2008, 22:12
Posty: 69
GG: 0

Cytuj:
Kolego Emwol a w jakiej firmie jeździsz jeśli można spytac albo chociaż jakim autem? Jeśli jeździsz na BCT to faktycznie tam za wesoło nie jest. Te kamizelki numery na kabinach to troszkę przesada chociaż i to ma swoje plusy. Na GCT jest moim zdaniem lepiej. Długo nie czekasz nie musisz miec numerów na kabinie ogólnie pełen spokój.
Maciek co ty piszesz o GCT???? hinczyk to jest dno dna!!!!! totalna tragedia.cholerna kolejka na wiazd.porombany system awizacji.powalone sektory.wykopy jak na poligonie. wole BCT niz tego GCT. a nr na dachu to są potrzebne chyba wiadomo w jakim celu?? i obowiazuja na BCT GCT GTK itd... wiec glupot tu nie opowiadaj... jedyny plus GCT to suwnice z megafonami przez ktore operator nieraz ci mowi czy do przodu czy do tylu


Post Wysłano: 29 lis 2008, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 15:19
Posty: 9
GG: 0

Jeżdzę w firmie Dorum, FH 12 440 chińczyk.
Te naklejki z numerami na kabinach to taki nieformalny obowiązek, jeżeli ich nie masz też musza cię wpuścić, najwyżej sównicowy będzie miał focha.
Znajomy mi mówił że gdy jest potrzeba poprawić kontener gdy coś nie gra, przy sównicach gdzies na dole są zamocowane jakies puszki do których należy włożyć 5 zł.
Tak przynajmniej jest na BCT


Post Wysłano: 29 lis 2008, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

nanek87 nie denerwuj się tak bo ja tam wolę GCT. My wozimy angliki bez odpraw celnych dlatego my w 20-30 minut zdajemy i bierzemy puszkę a jak byliśmy jedną 20stkę na BCT zdac to 40 minut czekaliśmy. A te kolejki to aż takie tragiczne nie są. GCT przynajmniej nie strajkuje. Jak był strajk to gdzie puszki woziłeś?? Niech sobie będą dziury na nim ale przynajmniej przeładunki szybko idą. A na GCT nie są potrzebne ani numery ani kamizelki.


Post Wysłano: 05 gru 2008, 8:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Zapodam filmik nakręcony przeze mnie w Nowej Zelandii. Przedstawia zestaw do kontenerów typu 'swinglift' przy pracy. Ciągnik siodłowy to Sterling A-line a naczepa to produkt firmy Hammar. Ma ona swój własny silnik i zbiornik paliwa do napędu hydrauliki. Wszystko sterowane zdalnie bezprzewodowym pilotem, choć wiem, że są też wersje z pilotem na rozwijanym przewodzie...

http://pl.youtube.com/watch?v=S4X6TzYfWxE

_________________
www | [url=http://www.youtube.com/user/manieknww]YouTube


Post Wysłano: 09 gru 2008, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2008, 0:07
Posty: 1
GG: 0
Samochód: tak

Witam
mam mały problem i potrzebuje pomocy odnośnie transportu kontenerów(transport morski ). A dokladnie potrzebuje odpowiedzi na takie pytania:
- jak załadować i rozładować kontener
- co musi być w porcie aby je załadować
- czas załadunku
(potrzebuje to do prezentacji) pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 15 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1788 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: