Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sty 2009, 11:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2009, 10:37
Posty: 5
GG: 1002654

Witam, mam ogromną prośbę do kogoś kto zdawał certyfikat na międzynarodowy przewóz rzeczy, chodzi mi o zadania dot. Czasu jazdy ale według rozporządzenia 561 a nie aetr. Czy ktoś kto miał takie zadanie i zdał, mógłby mi powiedzieć czy przy podwójnej załodze wpisywał przerwy, czy zaliczał czas spędzony na miejscu pasażera do przerw? Wiem ze są problemy z interpretacja tego przepisu, ale nie wiem czego oczekuje its na egzaminie. Proszę o pomoc bo egzamin mam już w sobotę:(


Post Wysłano: 19 sty 2009, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2009, 10:37
Posty: 5
GG: 1002654

Przed chwila dzwonilam do ITS i tam powiedziano mi, ze zadania dotycza tylko AETR, to dlaczego w ksiazce ktora kupilam (wydanej w 2008) jest zadanie z 561. Sama juz nie wiem o co w tym wszystkim chodzi :(
Prosze o odpowiedzi osob ktore zdawaly pod koniec zeszlego roku albo nawet w tym. Chce miec pewnosc co to aktualnosci.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 21 sty 2009, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Zdawałem w tamtym roku jeszcze na starych przepisach. Właściwie nie wiem czy jest jakaś różnica w tym co piszesz. 2 kierowców jedzie 2 x 4,5 godziny na zmianę i mogą jechać non stop 18 godzin bez zatrzymywania się. Także ktoś kto najpierw jechał 4,5 godziny siedzi następnie na fotelu pasażera i odbiera swoja przerwę.


Post Wysłano: 21 sty 2009, 23:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

45 minutówki sie licza jako pauza, podczas gdy drugi jedzie. ale na odpoczynek dobowy auto musi stać. PS max 20godzin, jezeli obaj wydłuza dobowy czas prowadzenia pojazdu do 10g.
tj - 4.5 +4.5+4.5+4.5+1+1 =dwadziescia
lub- 4+4+4+4+2+2= tez dwadziescia


Post Wysłano: 22 sty 2009, 1:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Kselu: Auto nie musi stać, może jeździć 24 godziny na dobę przed 7 dni w tygodniu i przed 365 dni w roku NA OKRĄGŁO, nawet bez gaszenia. To KIEROWCE, a nie auto obowiązują przepisy AETR i 561 :]

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 22 sty 2009, 1:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

na myśli miałem, ze nie liczy Ci sie dobowy odpoczynek w jadącym pojezdzie. ni mniej ni wiecej.
wiadomo moga isc do domu, a jechacc nastepna dwuosobowa.


Post Wysłano: 22 sty 2009, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2009, 10:37
Posty: 5
GG: 1002654

Panowie dziękuje za pomoc, mam wątpliwości dotyczące przerw według 561/2006, bo w zadaniach z książki którą kupiłam, przy podwójnej załodze według 561 robią te przerwy.

Wiem, że według AETR nie były wymagane przerwy ale w 561 niestety nie ma zapisu według którego możnaby zaliczyć jazde na miejscu pasażera do przerw. Bałagan z tym związany jest tak ogromny, że ITD z różnych województw maja różne zdania na ten temat, jedni daja mandaty jedni nie.
A co najśmieszniejsze, znalazłam w internecie instrukcje generowania raportów kontrolnych ITD z pewnego programu...
http://tachospeed.cz/pliki/Raport_kontr ... ospeed.pdf

Program ten sprawdza karty z tacho cyfrowych i automatycznie generuje sume kar za przekroczony czas jazdy, przerw itp.
Na stronie 3 jest jest taka fajna opcja...

"Gotowość jako przerwa w jeździe (zaznaczyć lub nie)
Dzięki zaznaczeniu tej opcji do okresu przerw
postoju („łóżeczko”), jak i gotowości („koperta”)."

Więc drodzy koledzy, inspektor może sam zdecydować, zależnie od nastroju, czy te przerwy w czasie jazdy zaliczyć czy nie.
Absurd.

Powiedzcie mi jeszcze jedno, w zadaniu z tej książki(według 561/2006), jest tak:

1 kierowca 4,5h
2 kierowca 2,5h
przerwa na granicy 2h
2 kierowca 2h
1 kierowca 4,5h
razem odpoczynek
i potem w nastepnej dobie:

1 kierowca 4,5h
2 kierowca 4,5h
razem przerwa 45min
1 kierowca 4,5h

Czyli rozumiem,że chodzi im o to, że kierowca musi po 4,5h godziny zrobić bezwzględnie przerwę 45min (na postoju) ale nie musi odbyć jej zaraz po zakończeniu prowadzenia pojazdu tylko może poczekać aż drugi kierowca przejedzie 4,5h i wtedy razem robią przerwę?

Na stronie ITS dotyczącej egzaminowania przewoźników nie ma ani słowa na temat rozporządzenia 561/2006, tylko o AETR.
A wiem, że są takie na egzaminach.

Po prostu masakra, mam już mętlik w głowie.


Post Wysłano: 23 sty 2009, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 cze 2007, 12:24
Posty: 73
GG: 2805106

Gdyby robić 45 minut przerwy przy każdej zmianie to by to nie był 30-godzinny cykl tylko dłuższy
Więc można 45 minut przerwy sobie odpuścić
Załóżmy że wybierzemy opcję 20-godzinną
to jedziemy:
4,5 godz. 1 kierowca ------------------ razem 4,5 godz.
4,5 godz. 2 kierowca ------------------ razem 9 godzin
4,5 godz. 1 kierowca ------------------ razem 13,5 godz.
4,5 godz. 2 kierowca ------------------ razem 18 godzin
1 godz. 1 kierowca -------------------- razem 19 godz.
1 godz. 2 kierowca -------------------- razem 20 godzin
1 godzina poświęcona np na wyładunek- razem 21 godzin
9 godzin śpimy po ciężkiej pracy ------- razem już 30 godzin (a nie może być więcej)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: