Strona 5 z 27 [ Posty: 539 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 727 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 26 paź 2008, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Na C i C+E również możesz podchodzić 3 razy do egzaminu bez dokupywania dodatkowych jazd.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 06 gru 2008, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

7 stycznia mam egzam na CE w WORDzie Szczecin. Moje pytanie brzmi następująco. Jak wygląda sytuacja po podpięciu przyczepy? Tzn. chodzi mi o sprawdzanie świateł w przyczepie etc. ja mam spytać się tego miłego Pana co mnie będzie egzaminował, czy może popatrzeć czy są światła czy jak? No i oczywiście wszystkie wskazówki na co uważac na CE w tym wordzie się przydadzą. Wiem, że sprzęg jest "lekko popsuty" i jak się nie podjedzie idealnie równo pod dyszel to można się udać do kasy, bo nie ma sprężyn utrzymującej go (sprzęg) w jednym miejscu....

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 07 gru 2008, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
7 stycznia mam egzam na CE w WORDzie Szczecin. Moje pytanie brzmi następująco. Jak wygląda sytuacja po podpięciu przyczepy? Tzn. chodzi mi o sprawdzanie świateł w przyczepie etc. ja mam spytać się tego miłego Pana co mnie będzie egzaminował, czy może popatrzeć czy są światła czy jak? No i oczywiście wszystkie wskazówki na co uważac na CE w tym wordzie się przydadzą. Wiem, że sprzęg jest "lekko popsuty" i jak się nie podjedzie idealnie równo pod dyszel to można się udać do kasy, bo nie ma sprężyn utrzymującej go (sprzęg) w jednym miejscu....
co do swiatel przed egzaminem macie krotka rozmowe z egzaminatorem i mozna zapytac. on w sumie ci jest potrzebny do spr. swiatel stopu. a ztym dyszlem to lepiej wyjsc z auta razy niz oblac od razu. a jaka przyczepe spina sie tam??? jak tandem to sory ale nie wiewm o jakiej sprezynie mowisz?


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 07 gru 2008, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Mówię o sprężynie przy samym sprzęgu. Jak nie podjedziesz idealnie to Ci sprzęg przekrzywi w lewo lub w prawo i przyczepy już nie zapniesz. Bo normalnie jak cofasz to dyszel, w przypadku złego podjazdu, powinien odbić sie od ściany sprzęgu i wskoczyć w zamek. Tutaj tak nie ma ;]

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 07 gru 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

najlepsza rada chyba jest to ze dojechac jak najblizej i sprawdzic czy stoi sie prosto. pamietaj, ze masz na spiecie 10 min


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Kolego co do sprzęgania to tak jak już przedmówca napisał,wychodzisz z kabiny nawet kilkanaście razy jeśli trzeba (obyś zmieścił się w czasie - 10 minut),Poprostu podjeżdżasz jak najbliżej i widzisz czy się uda czy nie.Tylko pamiętaj aby nie przepchnąć przyczepy bo z reguły każą powtórzyć zadanie.
A światełka to zalezy od egzaminatora i na jakiego pacjenta trafisz .Ja C+E zdałem za drugim podejściem.Za pierwszym kolo kazał sprawdzić w aucie potem sprzęganie i na końcu przyczepa.Idiotyzm ale cóż nic nie poradzisz.Za drugim razem egzaminator szanował nasz czas i dał nam do wyboru jak sobie życzymy,jednocześnie sugerując że najlepiej najpierw sprzęgamy a dopiero potem sprawdzamy światła w całym zestawie-mniej biegania,mniej stresu.
Pozdro

_________________
[A][BE][CE][DE]


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2008, 8:39
Posty: 11
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Szczecin

Witam właśnie wróciłem z WORDu Szczecin. Udało się zdać za pierwszym razem na CE. Łatwo nie było ale poszło...
O 7.55 zebraliśmy się w sali wykładowej, pierwszy z listy losował zestaw (wylosował zestaw nr 4 czyli jazda po łuku/parkowanie prostopadłe przodem/ruszanie na wzniesieniu), omówienie wykonywania manewrów... Następnie przeszliśmy na plac manewrowy... "Zapoznaliśmy" się z pojazdami... ;) I zostałem wylosowany jako pierwszy ochotnik... ;)
Sprzęganie bez problemu, tak jak już wcześniej zostało to napisane... najgorsze okazało się jednak rozprzęganie... nie byłem w stanie podnieść sworznia, podniesienie/opuszczenie stopki nic nie pomagało... :|odblokował się dop po kilkukrotnym szarpnięciu i w sumie przepchnięciu przyczepy (wg wskazówki egzaminatora) ;) Światełka sprawdził egzaminator, kazał wsiąść i włączyć wszystkie...
Manewry na placu bez problemów... i w miasto.. ;P


Pozdrawiam egzaminatora :)

_________________
BC+E... :-)
ALFAHOLICY.NET[/size] - Forum dyskusyjne miłośników marki Alfa Romeo


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

No to gratulacje adamo_ :) A powiedz mi, tam się bez problemu mieścisz w tym zakręcie jak zjeżdżasz ze wzniesienia, bo ja mam wrażenie, że on ciasny jest? I u kogo robiłeś kurs?

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Witam właśnie wróciłem z WORDu Szczecin. Udało się zdać za pierwszym razem na CE. Łatwo nie było ale poszło...
O 7.55 zebraliśmy się w sali wykładowej, pierwszy z listy losował zestaw (wylosował zestaw nr 4 czyli jazda po łuku/parkowanie prostopadłe przodem/ruszanie na wzniesieniu)
:D takie same manewry mialem za kazdym razem( 4 razy)przy C+E przy 1 podejsciu wylosowalem szczesliwie. przy 2 nastepnychwiedzialem co wyciagnac a za 4 razem fuks ale tez gorka i prostopadle przodem


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 6:21
Posty: 35
GG: 4479116
Lokalizacja: Bedzin

Koledzy prosze o wszystkie pordy i uwagi odnosnie WORD-u w Dabrowie Gorniczej w styczniu mam egz na C+E


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 09 gru 2008, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2008, 8:39
Posty: 11
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Szczecin

Marcin_mje zjeżdżając ze wzniesienia miejsca jest b. dużo :) akurat tutaj w ogóle nie masz się o co obawiać :) Natomiast kurs robiłem w DrivePoint - polecam :) W tym wątku poruszyłem temat ośrodka szkolenia kierowców na kat. C+E w Szczecinie... :)

pozdrawiam

_________________
BC+E... :-)
ALFAHOLICY.NET[/size] - Forum dyskusyjne miłośników marki Alfa Romeo


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 sty 2009, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

Witam koledzy!
Jutro (21.01.2009) mam egzamin na C+E w WORD Opole i nurtuje mnie jedno pytanie:
Czy przy spinaniu zestawu za każym razem przed ruszeniem muszę zapinac pas :?:
Że łuk robi się w pasach to wiem ale przy spinaniu jak muszę np. z 5 razy wyjść i wejść do auta zapinam pasy???

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 sty 2009, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Wydaje mi się że zapinasz pasy dopiero po sprzęgnięciu i sprawdzeniu wszytkich miarek,płynów,światełek itp.
Ja takiego problemu nie miałem ponieważ w moim egzemplarzu STARa 1142 akurat pasów nie było.Ale proponuje spytać przed egzaminem egzaminatora przy omawianiu zadań egzaminacyjnych aby wszytstko było jasne i klarowne.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 sty 2009, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2008, 19:33
Posty: 26
GG: 4422999
Lokalizacja: Łuków

Nie zapinasz pasa i nie musisz mieć wtedy włączonych świateł. Dopiero przed ruszeniem do zadań na placu zapinasz i włączasz (choć mi egzaminator powiedział, że na placu jeździmy bez świateł).

_________________
FSO Auto Klub


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 sty 2009, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

No ja też myślałem właśnie że nie trzeba tych pasów bo by to było bez sensu takie zapinanie i odpinanie ale chciałem się upewnić. Dzięki za szybką odpowiedź :wink:

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 22 sty 2009, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2009, 20:44
Posty: 7
GG: 5973441
Lokalizacja: proszowice

witam wszystkich :D ostatnio tzn 20 stycznia oblalem przy CE, i to w sumie na samym rozpoczeciu egzaminu, mialem rozpiac zestaw, odjechac na bok i zaraz od nowa spiac zestaw. jakos udalo mi sie to rozpiac a przy podpieciu byl problem bo gdy probowalem trafic dyszlem do zaczepu to okazalo sie ze dyszel znajduje sie jakies 10 cm nizej od zaczepu, no i efekt byl taki ze gdy cofnalem i uderzylem to zaczep sie skrzywil prawie o 90 stopni :/ sprostowalem go rekami ale bylo juz po zawodach, nie zauwazylem ze dyszel jest nizej bo myslalem ze jak wyszedl to i wchodzac bedzie na tej samej wysokosci. egzaminator powiedzial ze jak rozpinalem to tandem spadl nizej i ze jak spinalem to powiniemem jakos hydraulicznie obnizyc zaczep (czy caly tyl samochodu) jakimis przyciskami, ale nawet nie wiem gdzie takie przyciski znalezc, bo na kursie takich nie bylo :? z kablami to problemu nie mam ale jak powinno wygladac to obnizanie i podnoszenie zaczepu to nie wiem, prosze o pomoc, pozdrawiam :)


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 24 sty 2009, 1:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Zapewne chodziło o poduszki :> Nie wiem gdzie będzie pilot w samochodzie którym zdajesz, ja mam takie coś przy fotelu kierowcy po lewej stronie.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 24 sty 2009, 15:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2009, 20:44
Posty: 7
GG: 5973441
Lokalizacja: proszowice

po pierwsze dzieki bardzo za podpowiedz :D a po drugie czy moglbys opisac bardziej te przyciski bo racja byly tam przyciski tylko nawet nie pamietam jak one wygladaly i ile ich bylo, wiem ze tam ktoryms podnosilo sie siedzenie :|


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 24 sty 2009, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2008, 0:34
Posty: 53
GG: 0
Samochód: volvo

Cytuj:
witam wszystkich :D ostatnio tzn 20 stycznia oblalem przy CE, i to w sumie na samym rozpoczeciu egzaminu, mialem rozpiac zestaw, odjechac na bok i zaraz od nowa spiac zestaw. jakos udalo mi sie to rozpiac a przy podpieciu byl problem bo gdy probowalem trafic dyszlem do zaczepu to okazalo sie ze dyszel znajduje sie jakies 10 cm nizej od zaczepu, no i efekt byl taki ze gdy cofnalem i uderzylem to zaczep sie skrzywil prawie o 90 stopni :/ sprostowalem go rekami ale bylo juz po zawodach, nie zauwazylem ze dyszel jest nizej bo myslalem ze jak wyszedl to i wchodzac bedzie na tej samej wysokosci. egzaminator powiedzial ze jak rozpinalem to tandem spadl nizej i ze jak spinalem to powiniemem jakos hydraulicznie obnizyc zaczep (czy caly tyl samochodu) jakimis przyciskami, ale nawet nie wiem gdzie takie przyciski znalezc, bo na kursie takich nie bylo :? z kablami to problemu nie mam ale jak powinno wygladac to obnizanie i podnoszenie zaczepu to nie wiem, prosze o pomoc, pozdrawiam :)
a nie dało się dyszla podnieść?


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 24 sty 2009, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2008, 19:33
Posty: 26
GG: 4422999
Lokalizacja: Łuków

Prawidłowo przyczepę podpina się na wypoziomowanym zawieszeniu w ciężarówce. Nic się tam nie rusza, a reguluję się wysokość dyszla w przyczepie.

_________________
FSO Auto Klub


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 27 [ Posty: 539 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 727 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: