Panowie dziękuje za pomoc, mam wątpliwości dotyczące przerw według 561/2006, bo w zadaniach z książki którą kupiłam, przy podwójnej załodze według 561 robią te przerwy.
Wiem, że według AETR nie były wymagane przerwy ale w 561 niestety nie ma zapisu według którego możnaby zaliczyć jazde na miejscu pasażera do przerw. Bałagan z tym związany jest tak ogromny, że ITD z różnych województw maja różne zdania na ten temat, jedni daja mandaty jedni nie.
A co najśmieszniejsze, znalazłam w internecie instrukcje generowania raportów kontrolnych ITD z pewnego programu...
http://tachospeed.cz/pliki/Raport_kontr ... ospeed.pdf
Program ten sprawdza karty z tacho cyfrowych i automatycznie generuje sume kar za przekroczony czas jazdy, przerw itp.
Na stronie 3 jest jest taka fajna opcja...
"Gotowość jako przerwa w jeździe (zaznaczyć lub nie)
Dzięki zaznaczeniu tej opcji do okresu przerw
postoju („łóżeczko”), jak i gotowości („koperta”)."
Więc drodzy koledzy, inspektor może sam zdecydować, zależnie od nastroju, czy te przerwy w czasie jazdy zaliczyć czy nie.
Absurd.
Powiedzcie mi jeszcze jedno, w zadaniu z tej książki(według 561/2006), jest tak:
1 kierowca 4,5h
2 kierowca 2,5h
przerwa na granicy 2h
2 kierowca 2h
1 kierowca 4,5h
razem odpoczynek
i potem w nastepnej dobie:
1 kierowca 4,5h
2 kierowca 4,5h
razem przerwa 45min
1 kierowca 4,5h
Czyli rozumiem,że chodzi im o to, że kierowca musi po 4,5h godziny zrobić bezwzględnie przerwę 45min (na postoju) ale nie musi odbyć jej zaraz po zakończeniu prowadzenia pojazdu tylko może poczekać aż drugi kierowca przejedzie 4,5h i wtedy razem robią przerwę?
Na stronie ITS dotyczącej egzaminowania przewoźników nie ma ani słowa na temat rozporządzenia 561/2006, tylko o AETR.
A wiem, że są takie na egzaminach.
Po prostu masakra, mam już mętlik w głowie.