Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lut 2009, 2:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2006, 12:59
Posty: 18

Witam
Pytanie czy odwolywac się mianowicie jestem kierowca wywrotki wozimy kruszywa drogowe i ostatnio miałem kontrole ITD koło Kocka, wszystko było dobrze ale inspektor doczepił sie do mnie o to ze mam wypisane zółte tarczki a powinienem miec na kazdy dzien nie prowadzenia pojazdu zaswiadczenie od pracodawcy wydrukowane na kompie ze nie prowadziełm pojazdu jak to wkoncu jest w PL ??? wyjasnie sytuacje zaczeła sie dopiero robota jest jeszcze zima miałem wystawione od pracodawcy zaswiadczenie ze miesiac byłem na urlopie i spoko do tego sie nie doczepił ale jezdze co drogi dzien bo jest nas dwoch kierowcow jezdzimy co drogi dzien przykaład. byłem w trasie 1.02.09 , 2.02.09 była wypisana zółta tarczka a 3.02.09 znowu w trase na weekend tez wypisana zołta tarczka na dwa dni i do tego sie doczepił, dostałem mandat 500zł ze powininem miec zaswadczenie a nie zółte tarczki.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 5:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

inspektorek miał racje Kolego


Post Wysłano: 14 lut 2009, 10:45

Prosty przykład:

Pracujesz w poniedziałek do ok 17 (kończysz kilka min wcześniej). We wtorek masz wolne, a dopiero w środę idziesz do pracy i zaczynasz np. od 7. Pracodawca musi Ci wystawić odpowiednie zaświadczenie o tym, że nie prowadziłeś auta od poniedziałku (danego dnia, konkretna data tam jest wpisana) od godz. 17 do środy do godz 7. I tak za każdym razem kiedy nie prowadzisz auta danego dnia. Jeżeli trwa to dłużej, to wpisuje dłuższy okres czasu, nie musi być na każdy dzień oddzielnego zaświadczenia.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

jak to powinnobyć jak się jeździ autami z różnym DMC.....

np. jadę w niedziele od 15 do 3 w nocy(poniedzialek)
od 3 do wtorek 15 siędzę w domu -->wiec musi być zaświadczenie??
od 15 do 3 w środę znowu jade ale autem do 3,5t --> zaświdczenie
od 3 do 15 w czwartek pauza --> zaświdzczenie

czyli dobrze rozumiem, na każdą przerwę między prowadzeniem pojazdu która nie jest udokumentowana przez tacho trzeba miec to zaświadczenie!!??

2 pytania
1.czy moge np gdy jadę 2 razy pod rząd autem z tacho (w takim systemie jak powyżej opisałem) nie wypisywać zaświadzcenia wcale tylko wtedy gdy przyjdzie weekend
2.gdy jade 2 razy pod rząd autem do 3,5t to moge wystawić zaswidczenie na okres od niedzieli 15 do czwartek 15 a od 15 czwartek jadę z tacho??


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

To glupi przepis ale tak jest.
Musisz miec zaswiadczenie wydrukowane na kompie, w ktorym okreslony jest czas od ktorego nie prowadziles do konca tego okresu, z dokladnoscia co do godziny. Musi to byc wydrukowane w 2 egzemplarzach, jeden masz ty w aucie, drugi w firmie (po to by moc go przefaksowac inspektorowi aby potwierdzic ze sam sobie go nie wystawiles).


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

ale odnosząc sie do moich pytań.... ????


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Czyli zapas żółtych tarczek, które mam w ciężarówce mogę śmiało wyrzucić do kosza? Już mi się nie przydadzą. Że tak pozwolę się wtrącić.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Roszo 13, zapas mozesz smialo wyrzucic. Moge tylko dodac ze w czasach kiedy jeszcze zolte tarcze obowiazywaly, nie wolno bylo miec w samochodzie podbitej i podpisanej ale z niewypelnionymi polami dat zoltej tarczy.
Dlatego wlasnie wprowadzili zaswiadczenia, nie tylko Ty i ja wpadlismy na wozenie zapasu zoltych tacho:).


Post Wysłano: 14 lut 2009, 12:08

Cytuj:
jak to powinnobyć jak się jeździ autami z różnym DMC.....

np. jadę w niedziele od 15 do 3 w nocy(poniedzialek)
od 3 do wtorek 15 siędzę w domu -->wiec musi być zaświadczenie??
Nie musisz mieć w tym przypadku zaświadczenia, bo prowadziłeś auto w poniedziałek i we wtorek też będziesz prowadził. Gdybyś miał wolny cały wtorek i dopiero w środę jechał, to wtedy trzeba by było zaświadczenie.
Cytuj:
od 15 do 3 w środę znowu jade ale autem do 3,5t --> zaświdczenie
Jeżeli jedziesz autem o DMC do 3,5t, to też musisz mieć zaświadczenie. Jest tam odpowiednia opcja do zaznaczenia.
Cytuj:
od 3 do 15 w czwartek pauza --> zaświdzczenie
Tutaj musisz mieć zaświadczenie z poprzedniego dnia, że prowadziłeś auta poniżej 3.5t ponieważ nie będziesz miał tarczki z tego dnia i musi być ten dzień udokumentowany w postaci zaświadczenia o prowadzeniu pojazdów do 3,5t
Cytuj:
czyli dobrze rozumiem, na każdą przerwę między prowadzeniem pojazdu która nie jest udokumentowana przez tacho trzeba miec to zaświadczenie!!??
Nie. Jeżeli w ciągu każdej doby prowadzisz auto (nie ważne ile czasu) to nie trzeba zaświadczenia.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2006, 12:59
Posty: 18

Oki rozumie powino byc zaswiadczenie to teraz napisze jest samochodow na firmie 24 i na kazde auto jest po dwoch kierowcow kolega z firmy tez mial kontrole w radomiu na rondku warszawskim w kierunku kielc i on jakos nie dostał zadnego mandatu a tak samo jezdzi co drogi dzien i tez wypisane ma zółte tarczki wiec wychodzi ze to zalezy od inspektorka wiakim bedzie humorze.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

a jakie zaświadczenie bedzie dobre jeżeli kierowca pracował w innym charakterze np na magazynie ? Na tym zaświadczeniu nie ma takiej opcji do zaznaczenia a żółte tarczki sprawdzały się idealnie.

Drugie pytanie koncze prace o 17 i np za tydzień zaczynam prace o 7 a uruchamiam pojad o 11, wczesniej wykonywalem inne prace, jade w trase i nie mam jeszcze wydrukowanego tego zaśwadczenia bo firma nie wiedziała dokładnie o ktorej wsiade do auta i co w razie kontroli ?

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 14 lut 2009, 14:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

My mieliśmy odwrotną sytuację... Kierowca miał zaświadczenie, a nie żółte tarczki i także mandat... Dzwoniliśmy do ITD i powiedzieli, że mamy mieć żółte tarczki. Było to chyba w grudniu i żółte tarczki użytkujemy do dzisiaj, w przeciwieństwie do zaświadczenia.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Jeżeli jedziesz autem o DMC do 3,5t, to też musisz mieć zaświadczenie. Jest tam odpowiednia opcja do zaznaczenia.
Od kiedy to jadąc samochodem do 3,5 t. dmc trzeba dokumentować czas jazdy, odpoczynków itp (pomijając Niemcy)? Jeżeli jedziesz autem do 3,5 t. dmc nie potrzebne jest zaświadczenie.


Ogólnie to z tymi zaświadczeniami jest cyrk. Są tam dostępne tylko 3. opcje (zwolnienie lekarskie, urlop oraz prowadzenie pojazdu nie objętego przepisami rozporządzenia). Pracodawca zawsze wystawia, że pracownik był na urlopie. Dla organów kontrolujących na drodze jest OK., jednak nikt nie bierze pod uwagę, że koliduje to z prawem kodeksu pracy. Dzień urlopu jest każdym następnym wolnym dniem po skończonym dniu pracy. Jeżeli skończymy w środę o godz. 16 to zaświadczenie powinno być wystawione od czwartku od godz. 00. Zapewne wystawiając takie zaświadczenie na weekend pracodawca nie zabiera pracownikowi należnych mu dni urlopu, ale w przypadki kontroli inspekcji pracy sytuacja jest kuriozalna, bo z punktu widzenia prawa pracy pracownik był na urlopie. :lol: A z drugiej strony kończąc pracę o 16 i jak mamy zaświadczenie od następnego dnia od godz. 00 to kontrolujący zapyta: "Co pan robił od 16 do 24"?


Post Wysłano: 14 lut 2009, 15:14

Cytuj:
Cytuj:
Jeżeli jedziesz autem o DMC do 3,5t, to też musisz mieć zaświadczenie. Jest tam odpowiednia opcja do zaznaczenia.
Od kiedy to jadąc samochodem do 3,5 t. dmc trzeba dokumentować czas jazdy, odpoczynków itp (pomijając Niemcy)? Jeżeli jedziesz autem do 3,5 t. dmc nie potrzebne jest zaświadczenie.
Chodzi o to, że jeżeli jeździsz pojazdami o DMC powyżej 3,5t, to jeżeli danego dnia jedziesz autem o DMC poniżej 3.5t to musisz mieć jakoś udokumentowane, że wtedy nie prowadziłeś auta powyżej 3,5t więc takie zaświadczenie też jest potrzebne.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

co do problemu autora tematu to mandat moim znadniem dostałem bezprawnie, najllepiej bedzie jak zawdzonisz do ITD i tam ci powinni wszystko powiedzieć

http://gitd.gov.pl/index.php/pol/KONTAKT


Post Wysłano: 14 lut 2009, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jedna moja uwaga jest taka, ze jesli prowadzisz pojazd do 3,5 DMC to wogule zadna dokumentacja nie obowiazuje bo ITD nie ma prawa Cie kontrolowac. Oni sa tylko od 3,5DMC wzwyz.
Jesli bylo by inaczej to jezdzac na zakupy do Tesco tez by sobie trzeba bylo wystawiac zaswiadczenie.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 15:58

Cytuj:
Jedna moja uwaga jest taka, ze jesli prowadzisz pojazd do 3,5 DMC to wogule zadna dokumentacja nie obowiazuje bo ITD nie ma prawa Cie kontrolowac. Oni sa tylko od 3,5DMC wzwyz.
Jesli bylo by inaczej to jezdzac na zakupy do Tesco tez by sobie trzeba bylo wystawiac zaswiadczenie.
Nie rozumiecie mnie. Chodzi o to, że na co dzień jeździsz autem o DMC powyżej 3,5 t. W środku tygodnia jedziesz dostawczakiem, potem znowu powyżej 3,5 t. Jak udokumentujesz ten dzień, kiedy jeździłeś dostawczakiem? Przecież tarczki z tacho nie będziesz miał bo skąd? Potrzebne jest więc zaświadczenie, że tego dnia prowadziłeś inne pojazdy.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

1. Auto stoi, to tacho rysuje.
2. Wystawiasz zaświadczenie na kompie, i tam piszesz że prowadziłeś pojazd wyłączony z przepisów AETR.

Ja mam pytanie co do zaświadczeń. U nas w firmie zimą robota jest czasami nawet i raz na miesiąc, zależy. Co powinienem napisać na zaświadczeniu gdy kierowca prowadził pojazd po raz ostatni np. 5.11.2008 (po 3 dniach pracy), potem wsiada na jeden dzień 30.12.2008 i znów jest miesiąc przerwy. Czy taka nota, że "Kierowca nie prowadził pojazdu z innych przyczyn: brak zleceń przewozowych" jest adekwatna??

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 14 lut 2009, 20:55

Cytuj:
1. Auto stoi, to tacho rysuje.
Jeżeli autem jeździ tylko jeden kierowca i ma pewność, że nikt go nie ruszy no i na czas zdąży wymienić tarczki to też jest jakieś rozwiązanie, ale łatwiejszym jest wystawienie zaświadczenia.


Post Wysłano: 22 lut 2009, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Zaświadczenie ma mieć datę wystawienia z dnia wyjazdu kierowcy, czy może być z dnia poprzedzającego jego wyjazd w trasę?

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: